کد خبر : 50996 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

خبر خوش رئیس جمهور برای یارانه بگیران | زمان واریز مرحله سوم یارانه نقدی 620/000 تومانی برای دهک های 1تا 7 | واریز ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی برای خانوار سه نفره با یارانه اضافه فروردین

در خردادماه سال ۱۴۰۲، طرح کالابرگ الکترونیک به منظور حفظ سفره مردم از تورم اجرا شد. این طرح شامل ۱۱ قلم کالای اساسی اعم از برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند در سبد غذایی است.

خبر خوش رئیس جمهور برای یارانه بگیران | زمان واریز مرحله سوم یارانه نقدی 620/000 تومانی برای دهک های 1تا 7 | واریز ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی برای خانوار سه نفره با یارانه اضافه فروردین

یارانه نقدی | در فروردین ماه ۱۴۰۳ و بعد از نوروز ۱۴۰۳ اقشار مختلف جامعه به ویژه دهک‌های کم درآمد باید منتظر واریزی‌های یارانه نقدی مختلف از سوی دولت باشند.یارانه نقدیفروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها یارانه نقدیبه حساب آنان واریز خواهد شد..در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی در سایت خبر آزاد همراه باشید

طرح جدید کالابرگ الکترونیک تحت عنوان طرح فجرانه از 17 بهمن 1402 به مدت سه ماه اجرا شد. ماه دوم این طرح ملی مصادف با ماه رمضان و عید نوروز از ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد. مرحله سوم آن نیز از ۱۸ فروردین ماه آغاز م...

در خردادماه سال ۱۴۰۲، طرح کالابرگ الکترونیک به منظور حفظ سفره مردم از تورم اجرا شد. این طرح شامل ۱۱ قلم کالای اساسی اعم از برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند در سبد غذایی است.

طرح کالابرگ الکترونیک در چند فاز به اجرا درآمد، در فاز اول، سه دهک اول درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد تحت پوشش این اجرا قرار گرفتند. این افراد در صورتی که ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود را از میان این ۱۱ قلم خریداری می‌کردند، مبلغ یارانه‌شان ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد و یارانه تشویقی به آن‌ها تعلق می‌گرفت.

در مرحله دوم این طرح، سه دهک اول درآمدی به همراه مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، در صورتی که حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه خود به خرید اقلام کالاهای اساسی تعریف شده اختصاص می‌دادند از امتیاز تشویقی بهره‌مند می‌شدند. به مرور با گسترش اجرای این طرح، هفت دهک درآمدی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، به‌گونه‌ای که اگر هفت دهک درآمدی ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای سبد غذایی تعریف شده خریداری می‌کردند، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شوند.

به عبارتی با استفاده از این طرح، یارانه دهک‌های یک تا ۳ درآمدی به ۵۲۰ هزار تومان و یارانه دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی به ۴۲۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد.

به مناسبت پیروزی انقلاب از ۱۷ بهمن‌ماه به مدت سه ماه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا شد. فاز جدیدی که در آن شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده است و همچنین اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است.

به نقل از ایسنا، ماه دوم این طرح ملی مصادف با ماه رمضان و عید نوروز از ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد و در حالی تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد که مرحله سوم آن نیز از ۱۸ فروردین ماه آغاز می‌شود.

یارانه نقدی

پرداخت یارانه نقدی فروردین ماه یارانه بگیران و شارژ کالابرگ‌ها از این تاریخ

یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.این روزها لایحه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم شده است و سهم یارانه‌ها از بودجه ۱۴۰۳ اعلام شد. […]

یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در سال گذشته در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.

این روزها لایحه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم شده است و سهم یارانه‌ها از بودجه ۱۴۰۳ اعلام شد. منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از افزایش ۱۵ درصدی میزان یارانه خبر داد.

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.

پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی و تغییرات در زمان پرداخت یارانه از ۲۰ هر ماه به ۲۵ (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و ۳۰ ماه (دهک چهارم تا نهم)، یارانه مرحله ۱۵۹ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم کل کشور واریز و از ساعت ۲۴ قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و ۳۰۰ هزار تومان برای سایر دهک‌ها به حساب آنان واریز خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.