کد خبر : 51695 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان در سال 1403 | حقوق بازنشستگان همسان سازی

خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان کی مشخص می شود ؟ +جزییات

نشست افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بدون حصول نتیجه خاتمه یافت.

خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان | تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان کی مشخص می شود ؟ +جزییات

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۱۴۰۳ اعلام شد. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت بخشی از معوقات رتبه‌بندی معلمان به حقوق بازنشستگان در آذر ماه خبر داد و گفت: حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند. یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان ، سابقه کاری آنهاست. سال‌های کاری فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار می‌کرده است، به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگان استفاده می‌شود. در ایران، برای محاسبه حقوق بازنشستگان از یک فرمول استاندارد استفاده می‌شود که نرخی از حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می‌گیرد.

جلسه هیات مدیره و بازرسین کانون عالی کارگران بازنشسته کشور با میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان وی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان بدون دستیابی به نتیجه پایان یافت.

ظاهراً قرار است نشست دیگری در همین روزها برگزار شود.

بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی و افزایش مستمری‌ها به اندازه‌ی هزینه‌های زندگی هستند./ ایلنا

نحوه افزایش حقوق بازنشستگان چگونه خواهد بود ؟

 علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت:جلسه افزایش حقوق بازنشستگان دیروز بدون دستیابی به نتیجه در حالی پایان یافت. هرساله افزایش حقوق بازنشستگان مطابق افزایش حقوق کارگران اعمال می شد با این تفاوت که در دو موضوع با هم اختلاف داشتند؛ یکی درمبلغ بن کارگری و دومی حق مسکن که بازنشستگان برای این دو ردیف فقط ۵۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.در حالی که ماده ۹۶ تامین اجتماعی می گوید افزایش حقوق بازنشستگان باید به نسبت افزایش هزینه های زندگی باشد، هزینه های سبد معیشت را هم که مرکز آمار و بانک مرکزی اعلام و تعیین می کند،رعایت نکردن این بند از قانون تامین اجتماعی تخلف است.​

حقوق بازنشستگان | وجود ۲۶ قانون برای تعیین دستمزدها

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با اعلام این درخواست می گوید:در کانون بازنشستگان همگی خواستار اجرای قانون ۹۶ تامین اجتماعی هستیم .چارچوب قانونی افزایش حقوق بازنشستگان در مواد ۴۱ ، ۱۱۱ و ۹۶ قانون کار مشخص شده است. در کل ۲۶ قانون برای دستمزدهای کارگری تصویب شده و عدول از آن خروج از ریل قانونی است. مجلس این قوانین را مصوب کرده و دولت قبل و فعلی متاسفانه حاضر به حرکت روی این ریل نیستند، قطاری که برروی ریل قانون حرکت نکند هیچ وقت به مقصد نمی رسد.

این فعال کارگری با انتقاد از وضعیت معیشت حداقل بگیران میگوید:فاصله بازنشستگان و قشر حقوق بگیر هر روز با سبد معیشت بیشتر می شود و مشکلاتشان افزایش خواهد یافتو چرا که دولت ها به دلایلی که مورد قبول ما نیست حاضر نیستند در مسیر قانون حرکت کنند.

حقوق بازنشستگان

معوقات حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران کی واریز می شود ؟

میرهاشم موسوی گفت: تلاش می‌کنیم افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اردیبهشت ماه در احکام آنان اعمال و معوقات فروردین ماه نیز خردادماه به حساب آنان واریز شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به آغاز عملیات احداث سه پروژه بیمه‌ای و درمانی در استان اردبیل شامل مرکز رفاهی، بایگانی راکد و درمانگاه تخصصی اتوبوسرانی، افزود: یکی از رویکردهای کلان سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم، توسعه خدمات و توسعه زیرساخت‌های ارائه خدمات به‌ویژه خدمات درمانی است .

در سال جاری برای تکمیل بیش از ۱۳۰ پروژه عمرانی در حال طراحی و احداث در مناطق مختلف کشور در مجموع بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

تلاش خواهیم کرد با تخصیص به موقع منابع پیش‌بینی شده، پروژه‌های عمرانی حوزه درمان را مطابق با زمانبندی قبلی به سرانجام برسانیم.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، در سازمان تأمین‌اجتماعی «آینده‌سوزی» و «آینده‌خواری» به «آینده‌سازی» تبدیل شده است.

این سازمان در ابتدای دولت سیزدهم با ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی که ناشی از استقراض بی‌رویه از نظام بانکی برای اجرای تعهدات و به تعبیری اجرای تعهدات جاری به قیمت «آینده‌سوزی»  و «آینده‌خواری» در دوره مدیریت‌های گذشته بود، بزرگترین بدهکار بانکی شناخته می‌شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در این مدت، با افتخار اعلام می‌کنیم که سازمان تأمین‌اجتماعی امروز نه تنها بزرگترین بدهکار بانکی نیست بلکه بزرگ‌ترین طلبکار از بخش‌های مختلف است.

اگر با مدل مدیریت قبلی پیش می‌رفتیم امروز به ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی قبلی، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم اضافه شده بود، یعنی حداقل ماهانه بین ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی و سر جمع بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشتیم.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان | تشریح دستاوردها و توفیقات سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با تشریح دستاوردها و توفیقات این سازمان اضافه کرد: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر انجام شده و اعداد و آمارهای رسمی گویای وضعیت سازمان تأمین‌اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم بیشترین پرداخت و تأدیه بدهی بیمه‌ای را با بهترین کیفیت در واگذاری سهام شرکت‌های مطلوب انجام داده است، ادامه داد: رویکرد دولت به‌ویژه شخص رئیس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بحران‌سازی اجتماعی و بزرگنمایی مشکلات برای گذشتن از کنار آنها نیست.

بلکه این دولت ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به تمامی آحاد مردم به‌خصوص بازنشستگان و مستمری‌بگیران و شرکای اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

موسوی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم تنها به فکر مدیریت وضعیت فعلی نیست بلکه توجه ویژه به تعهدات آینده و بین‌نسلی دارد و با نگاه راهبردی و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، امروز سازمان تأمین‌اجتماعی در مسیر تحول قرار گرفته است.

تلاش می‌شود ضمن غلبه بر مشکلات موجود، رویکردهای مبتنی بر آینده‌سوزی و آینده‌خواری به آینده‌سازی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه صندوق تأمین‌ اجتماعی یک صندوق بین‌نسلی است، افزود: ما در برابر نسل آینده تعهد و مسئولیت داریم و باید جوابگوی آنها باشیم تا علاوه بر جلب رضایت خدا و ارائه خدمات به ذی‌نفعان فعلی، شرمنده آیندگان نباشیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان این‌که توسعه درمان رایگان، یکی از اولویت‌های این سازمان و دولت سیزدهم است، افزود: درمان رایگان و ارائه خدمات درمانی کیفی برای بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان بسیار مهم و اساسی است.

تلاش می‌شود با تأمین و تخصیص به‌موقع اعتبار، مراکز درمانی در حال احداث در زمان مقرر تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد و در اختیار مردم و بیمه‌شدگان تحت پوشش قرار گیرد.

موسوی اضافه کرد: رویکرد کلان سازمان تأمین‌ اجتماعی در این دوره، ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به بازنشستگان و شرکای اجتماعی است و در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی از جمله سفرهای رایگان به مشهد مقدس و پرداخت تسهیلات بانکی به بازنشستگان مرحله اجرا در آمده که این روند ادامه خواهد داشت./ ایسنا

حقوق بازنشستگان

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را چقدر افزایش می دهد ؟

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

 بازنشستگان خواستار توضیح مکانیسم متناسب سازی در سال جدید هستند.

«متناسب‌سازی در سال اول به میزان ۴۰ و در سال‌های دوم و سوم هرکدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یادشده خواهد بود»؛ این جمله چکیده برنامه هفتم توسعه در ارتباط با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که قرار است اعتبار آن از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تامین شود.

ایلنا در گزارشی نوشت: با این حال، احمدزاده، بازنشسته کشوری معتقد است؛ مشخص نیست چه زمانی قرار است این متناسب‌سازی جامه عمل بپوشد و آغاز آن از چه ماهی است؛ چراکه هنوز در احکام حقوقی ما بازنشستگان نشانی از اجرای این متناسب‌سازی نیست.

در روزها و هفته‌های پایانی سال گذشته، نمایندگان مجلس در ارتباط با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بسیار داد سخن دادند و تلاش کردند معایب افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی و ناچیز بودن این رقم را با این وعده که هنوز نشانی از تحقق آن نیست، بپوشانند.

برای نمونه، میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

در روزهای ابتدای فروردین امسال، هیات عالی نظارت در ادامه رسیدگی به موارد مغایرت بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با سیاست‌های کل نظام، بند (س) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مصوب مجلس را مغایر سیاست‌های کلی نظام ندانست و با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان موافقت کرد.

با همه اینها، به گفته احمدزاده، بازنشستگان هنوز نمی‌دانند چه زمانی قرار است اعتبار متناسب‌سازی تامین شود و تا چند ماه بازنشستگان باید با فقط ۲۰ درصد افزایش حقوق در سال جدید زندگی کنند آنهم وقتی که قیمت کالاهای اساسی به نسبت سال قبل بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

این بازنشسته تاکید کرد: نمایندگان مجلس و کاربدستانی که مدام در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مصاحبه می‌کردند، لطف کنند بیایند و در مورد مکانیسم و زمان اجرایی شدن آن توضیح دقیق به ما بدهند./خبرآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.