کد خبر : 52282 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان جدید

حساب بازنشستگان پرپول شد | حقوق این بازنشستگان 35 میلیونی شد | جدول افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات مزایا و پاداش

جدول حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس میزان پرداختی 1403 منتشر شد.

حساب بازنشستگان پرپول شد | حقوق این بازنشستگان 35 میلیونی شد | جدول افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات مزایا و پاداش

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. با این حساب کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید ۹ میلیون تومان خواهد بود.«اعمال افزایش حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می‌گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد. جدیدترین اخبار درباره حقوق بازنشستگان را در خبر آزاد دنبال کنید.

حقوق بازنشستگان

جدول تفاوت حقوق بازنشستگان؛ اردیبهشت نسبت به فروردین 1403

جدول حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بر اساس میزان پرداختی 1403 منتشر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دوازدهم اردیبهشت علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت خبر داد و گفت: بازنشسته‌ای که همسر و یک فرزند داشته باشد حداقل حقوقش برای سال جاری بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. برای سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که مطابق روال هر ساله بود افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

وی افزود: البته سایر اجزای حقوق مثل حوزه هایی که ناظر به عائله مندی و سایر کمک‌هزینه های جانبی افزایشش بعضا از این مقدار هم بیشتر بوده و افزایش قابل قبولی بوده و ان شا الله به جبران هزینه هایی که در طول ماه و سال این خانواده بزرگ و عزیز بازنشستگان تامین اجتماعی دارند کمک کند.با این حال حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) با انتقاد از این مصوبه به ایلنا گفت: متاسفانه رقم افزایش مصوب بسیار ناچیز است و کف حقوق تمام بازنشستگان را به ۱۰ میلیون تومان هم نرسانده‌اند.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه رقم ثابت ماهانه ۶۹۰ هزار تومان تعیین شد.

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

علی بهادری‌ جهرمی، دیروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم سیاست‌های سازمان تأمین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیئت وزیران برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در جهت موضوع مهم سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌ جهرمی گفت: هیئت وزیران، امروز با این آیین‌نامه که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت، تقدیم شده بود و در نشست‌های متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهاد‌های مختلف حمایتی هستند یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنان انجام می‌گیرد، مطابق این مصوبه داشته باشیم.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان متاهل با یک فرزند چقدر می‌شود؟

بنابراین بر اساس افزایش ۳۵ درصدی، یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت. گفتنی است که در سال ۱۴۰۳، حق عائله مندی برابر با ۵۰۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند برابر با ۷۱۶ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین بن کارگری به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و حق مسکن نیز برابر با ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است./ خراسان

 پاسخ تامین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال جاری به رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، بازنشستگان روزهای طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی  پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح  محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

حقوق بازنشستگان
مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هر ساله محاسبات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در فروردین ماه انجام می‌گیرد و امسال نیز همین روند ادامه می‌یابد و متناسب با افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران، مستمری بازنشستگان نیز به همین میزان افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، افزایش مستمری بازنشستگان کارگری تابع قوانین مشخص خود است و می‌تواند از افزایش مزد کارگران شاغل که در شورایعالی کار مصوب شده، بیشتر باشد.

در روزهای پایانی دیماه سال گذشته سخنگوی شورای نگهبان مهر تایید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان زد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شورای نگهبان حکم برنامه هفتم توسعه درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و بر اساس آن بازنشسته‌ها باید طی ۳سال ۹۰درصد حقوق شاغلان را دریافت کنند.

این خبر بارقه‌های امید را بر دل بازنشستگان تاباند، اما حاشیه‌های مستمری بازنشستگان در سال‌های اخیر تمامی ندارد، مشکل برقراری مستمری بازنشستگان که عمری بیش از ۵دهه داشت اخیر باعث اعتراض آنها شده بود. بسیاری از بازنشستگان نسبت به ارقام دریافتی معترض بودند و اعتقاد داشتند که باید تاخیر در برقراری مستمری برطرف شود.

با پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات تخصصی با معاونین صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص مشکلات و چالش‌های اصلی بازنشستگان کشوری در حوزه فنی؛ تأخیرهای بعضا چندین ماهه در صدور احکام برقراری مستمری بازنشستگان کشوری که به دلیل قصور دستگاه‌ها در ارسال مدارک ایجاد شده بود، مرتفع شد.

زمان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام شد

بر این اساس طی بخشنامه صندوق بازنشستگان کشوری به کلیه واحدهای تابعه و ادارات استانی مقرر شد، در صورت وجود نقص در مدارک بازنشستگان ، چنانچه نواقص در خصوص مواردی نظیر؛ تأخیر در نقل و انتقال حق بیمه، عدم پرداخت کسور سنوات ارفاقی و اشتباه در مقطع زمانی معافیت کسور سنوات خدمت باشد، به مدت چهار ماه و به میزان ۷۵ درصد میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول برداشت کسور بازنشستگی در دو سال آخر اشتغال را به نسبت سنوات خدمت، به عنوان حواله موقت به فرد بازنشسته پرداخت کنند.

با این اقدام معضل پنجاه ساله تأخیر در برقراری حقوق بازنشستگان کشوری که بسیار مورد اعتراض بازنشستگان گرامی بود، رفع شد.

همچنین در راستای اعتراض بازنشستگان کشوری مبنی بر قصور برخی دستگاه‌های اجرایی در ارسال به موقع پرونده خدمتی مستخدم قبل از صدور حکم بازنشستگی توسط دستگاه ذی‌ربط؛ با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور مراتب اصلاح موضوع توسط صندوق بازنشستگی کشوری طی بخشنامه‌ای خطاب به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد

سورپرایز فوق العاده درباره افزایش حقوق بازنشستگان در این ماه

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: افزایش حقوق از اردیبهشت برای بازنشستگان و مستمری بگیران اعمال می‌شود و ما به التفاوت فروردین در خرداد به این افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: هنوز میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت دقیق و قطعی معلوم نشده و این افزایش متفاوت از روال پرداختی بازنشستگان دولتی و صندوق بازنشستگی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه چهارچوب کاری سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حقوق بازنشستگان متفاوت است و بعد از تصویب در هیأت وزیران اجرایی خواهد شد، گفت: مابه التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.