کد خبر : 52433 / /
/

حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

میزان مبلغ جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش حقوق بازنشستگان در دو سطح و مبلغ متفاوت + جزییات

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان در حقوق اردیبهشت ماه آنان اعمال خواهد شد و مابه‌التفاوت حقوق فروردین آنها نیز همراه با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.

میزان مبلغ جدید افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش حقوق بازنشستگان در دو سطح و مبلغ متفاوت + جزییات

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۲۰ درصدی همراه است. با این حساب کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید ۹ میلیون تومان خواهد بود.«اعمال افزایش حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می‌گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد. جدیدترین اخبار درباره حقوق بازنشستگان را در خبر آزاد دنبال کنید.

حداقل بگیران: حقوق حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت. با این افزایش، حقوق یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند به بیش از ۱۰ میلیون تومان خواهد رسید.

سایر سطوح: برای سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابت ۶۹۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان در حقوق اردیبهشت ماه آنان اعمال خواهد شد و مابه‌التفاوت حقوق فروردین آنها نیز همراه با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

خبر مهم درباره بیمه‌ تکمیلی بازنشستگان

وی با اشاره به قرارداد بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان افزود: قرارداد با آتیه‌سازان حافظ تا آبان ماه ۱۴۰۲ است و تمام می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی سرمایه کارگران و بین‌النسلی است و هیچ کسی نباید به سرمایه دست درازی کند اما می‌بینیم دخالت‌هایی از سوی دولت نیز صورت می‌گیرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: هر دستی که بخواهد در داخل جیب بیت‌المال تامین اجتماعی برود، قطعا باید منتظر برخورد و واکنش جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

اسدی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: برای آنکه متوسط‌بگیران فاصله خود را در زمان برقراری مستمری با حداقل‌بگیران حفظ کنند، متناسب‌سازی انجام می‌شود که ۷۵ درصد آن برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پرداخت شد و ۲۵ درصد آن مانده که در احکام بازنشستگان نیز آمده اما پرداخت نشده است. ما در حال تعامل با مجلس هستیم تا دولت مکلف شود حقوق بازنشستگان را به اندازه تورم افزایش دهد تا هرساله نیازمند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نباشیم.

وی در رابطه با موارد تحت پوشش اقلام‌ دارویی در بیمه‌های پایه اظهار کرد: ۴۰۰ قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه‌های پایه خارج شده است. داروهایی که از شمول لیست‌های تحت پوشش بیمه خارج شده، مثل ویتامین و مسکن‌ها بقای بازنشسته را تضمین می‌کند و بازنشسته بدون این داروها نمی‌تواند زنده بماند و سرپا باشد و این داروها تنها برای جوانان جنبه غیرضروری دارد اما از لیست‌ها حذف شده است. از زمانی که نسخه‌ها الکترونیکی شده، مستنداتی نیز نزد بازنشستگان وجود ندارد تا بازنشسته شکایت کند و بگوید از من مبلغی بابت دارو اخذ شده است. ما مکتوب به شورای عالی بیمه نامه زده‌ایم و گفته‌ایم باید بررسی شود که چند درصد داروهای خارج شده از پوشش برای بازنشستگان با نظر پزشکان ضروری است. متاسفانه شفاف‌سازی در حوزه دارویی وجود ندارد. ما در شورای عالی بیمه نماینده نداریم و خود شرکت‌های بیمه و دولت در آن حضور یافته و پاسخگو نیستند.

براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چراکه صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

حقوق بازنشستگان

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

علی بهادری‌ جهرمی، دیروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم سیاست‌های سازمان تأمین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیئت وزیران برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در جهت موضوع مهم سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به تصویب رسید.

بهادری‌ جهرمی گفت: هیئت وزیران، امروز با این آیین‌نامه که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت، تقدیم شده بود و در نشست‌های متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهاد‌های مختلف حمایتی هستند یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنان انجام می‌گیرد، مطابق این مصوبه داشته باشیم.

حقوق بازنشستگان متاهل با یک فرزند چقدر می‌شود؟

بنابراین بر اساس افزایش ۳۵ درصدی، یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت. گفتنی است که در سال ۱۴۰۳، حق عائله مندی برابر با ۵۰۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند برابر با ۷۱۶ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین بن کارگری به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و حق مسکن نیز برابر با ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است./ خراسان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.