کد خبر : 52611 / /
/

حقوق بازنشستگان | پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش درباره واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان | واریز 2 میلیون اضافه بحساب بازنشستگان در خرداد ماه | همسان سازی 40 درصدی افزایش حقوق بازنشستگان در مرحله اول

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مابه‌التفاوت حقوق ماه‌های فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیمه اول خردادماه پرداخت می‌شود.

خبر خوش درباره واریز مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان | واریز 2 میلیون اضافه بحساب بازنشستگان در خرداد ماه | همسان سازی 40 درصدی افزایش حقوق بازنشستگان در مرحله اول

علی دهقان‌کیا در پاسخ به این سئوال که زمان اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی خواهد بود گفت: آقای رئیس مجلس گفتند متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید در سال ۱۴۰۳ انجام شود، بر همین اساس متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید از اول ماه سال ۱۴۰۳ اجرایی شود و از اول فروردین ماه هم پرداخت شود، ممکن است زمانش یک مقدار طولانی شود، اما در هر صورت بایستی از اول فروردین ماه ۱۴۰۳پرداخت شود. وی افزود:ما در ابتدا به دنبال این هستیم که ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرا شود و موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان، بعد از حل ماده ۹۶ تامین اجتماعی باقی خواهد ماند. جدیدترین اخبار درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان را در سایت خبر آزاد دنبال کنید .

«محمدحسن آصفری» افزود: افزایش حقوق سالانه بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت و مجلس به تصویب رسیده و به زودی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۳۵ تا ۴۰ درصد به نسبت حقوق، در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی در خصوص همسان‌سازی حقوق نیز گفت: ۴۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط شورای نگهبان و مجمع تامین اجتماعی تصویب و در برنامه هفتم توسعه نیز ابلاغ شده است.

آصفری افزود: از دولت انتظار است تا قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند و سازمان برنامه و بودجه نیز باید منابع لازم را برای اجرای این طرح تخصیص دهد.

سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خانواده بیمه شده اصلی و بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر دارد./ایرنا

حقوق بازنشستگان

پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان مستمری‌بگیر از این تاریخ

مدیر عامل تامین اجتماعی: طبق قول داده شده از اردیبهشت، حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی همراه با افزایش حقوق پرداخت شد.

میرهاشم موسوی، مدیر عامل تامین اجتماعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صدا وسیما با اعلام این خبر گفت: از بیستم اردیبهشت حقوق مستمری بگیران کشور با افزایش حقوق واریز شد که کل پرداختی برای مستمری بگیران مبلغ ۵۲ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: افزایش حقوق برای حداقل بگیران تامین اجتماعی ۳۵ درصد درمقایسه با سال قبل افزایش داشته است، همچنین برای سایر سطوح درآمدی ۲۲ درصد افزایش به علاوه ۶۹۰ هزارتومان می‌باشد. 

میرهاشم موسوی در خصوص افزایش جانبی‌های پرداختی حقوق مستمری بگیران در سال جدید افزود: در بخش عایله مندی ۵۰ درصد رشد داشته است و در بخش حق اولاد افزایش صد درصدی را در نظر گرفتیم.

وی افزود: همچنین در بخش مسکن ۳۵ درصد و در بخش کمک هزینه خواروبار بیش از ۵۰ درصد رشد برای مستمری بگیران تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: افزایش حقوق مستمری بگیران معوقه فروردین ، همراه با حقوق خرداد پرداخت خواهد شد. 

مدیر عامل تامین اجتماعی در خصوص بن کتاب گفت: امسال همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب هدیه ویژه‌ای را برای دانشجویان، زنان خانه دار و دخترانی که در این زمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار میگیرند در نظر گرفته ایم.

میرهاشم موسوی گفت: مبلغ ۴۰۰ هزارتومان بن خرید کتاب، به حساب این بیمه شدگان  واریز می‌شود که می‌توانند به صورت آنلاین و حضوری از نمایشگاه خرید کنند.

وی افزود بن خرید از نمایشگاه کتاب برای ثبت نام کنندگان غیر حضوری در استان ها هم قابل استفاده می‌باشد./عصرایران

حقوق بازنشستگان

آغاز واریز حقوق اردیبهشت بازنشستگان

پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم آغاز شده است.

به نقل از ایلنا، پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از بیستم به ترتیب حروف الفبا آغاز شده است.

طبق مصوبه هیات وزیران، ۳۵درصد به حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه شد که این افزایش از اول فروردین امسال اعمال می‌شود. بخش دیگری از بازنشستگان نیز سایر سطوح درآمدی هستند که افزایش حقوق این افراد ۲۲ درصد + ۶۹۰هزار تومان است؛ این رقم نیز اعمال و با حقوق اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

معوقات فروردین نیز بنابر گفته مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، در خردادماه پرداخت خواهد شد.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سال 1403

براساس بخشنامه سازمان تامین اجتماعی موضوع افزایش مستمری و کمک‌های جنبی و تعیین حداقل مستمری در سال ۱۴۰۳، مستمری موضوع ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی قابل پرداخت از ابتدای سال برای تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است

جی پلاس؛ جزییاتی از احکام حقوقی ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

براساس بخشنامه سازمان تامین اجتماعی موضوع افزایش مستمری و کمک‌های جنبی و تعیین حداقل مستمری در سال ۱۴۰۳، مستمری موضوع ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی قابل پرداخت از ابتدای سال برای تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن، به میزان ‌%۳۵ و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۲% به‌علاوه مبلغ ثابت ۶,۹۰۰,۷۸۰ ریال مستمری آنان در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد.

همچنین مبلغ حداقل مستمری در سال ۱۴۰۳؛ بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار، حداقل میزان مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی‌کلی و مجموع مستمری بازماندگان مشمول اجرای ماده (۱۱۱) قانون تامین اجتماعی از تاریخ اول فروردین ماه امسال ماهیانه مبلغ ۷۱,۶۶۱,۸۴۰ ریال تعیین می‌شود.

طبق این بخشنامه ابلاغی مشمولین بند‌های (ل) و (و) تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۸۶، بند (۴۷) قانون بودجه سال ۱۳۸۸، بند (۱۷) قانون بودجه سال ۱۳۸۹، بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ و بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور، مشمولین قانون تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی که ۱۰ سال و کمتر حق‌بیمه پرداخت کرده‌اند، مشمولین بند (ج) ماده (۳۹) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مشمولین جزء (۱) ماده واحده قانون اصلاح تبصره (۳) بند (۳) ماده (۸۰) قانون تامین اجتماعی، مشمولین قانون بیمه بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو (مصوب ۱۳۷۶)، مستمری‌بگیران ازکارافتاده جزئی، با توجه به مقررات و ضوابط قانونی از شمول بند (۱) خارج و افزایش مستمری آنان صرفا به میزان ۳۵ درصد است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.