درآمد ترکیه از گردشگری آب گرم!

کد خبر: 763142

ترکیه که دارای بیشترین محوطه‌های آب گرم طبیعی در اروپاست، سالانه درآمد ۱۵ میلیارد دلاری از محل جذب گردشگری در این مقاصد جذب می‌کند.

درآمد ترکیه از گردشگری آب گرم!

خبرگزاری ایسنا: ترکیه که دارای بیشترین محوطه‌های آب گرم طبیعی در اروپاست، سالانه درآمد ۱۵ میلیارد دلاری از محل جذب گردشگری در این مقاصد جذب می‌کند.

به گزارش دیلی صباح، «ایلگاز ناساکوغلو»، دبیر کل انجمن مقاصد گردشگری سلامت و اسپا ترکیه اعلام کرد، این کشور به راحتی به درآمد ۱۵ میلیارد دلاری (حدود ۶۳۰۰ میلیارد تومان) از این بخش دست خواهد یافت.

ترکیه از لحاظ داشتن محوطه‌های طبیعی آب گرم در مکان نخست اروپا و هفتم جهان قرار دارد و دارای نزدیک به ۱۱۰۰ منبع آب گرم، ۲۶۴ محل مجاز ارائه‌دهنده خدمات اسپا و همچنین حدود ۵۰۰ محل ویژه آب گرم است، اما با این وجود برای منفعت بردن از صنعت رو به رشد گردشگری اسپا، باید امکانات بیشتری در این حوزه در ترکیه و مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا ایجاد شود.

سالانه شمار زیادی از گردشگران ووردی به ترکیه از کشورهای مختلف برای دریافت خدمات درمانی از محوطه‌های آب گرم در ترکیه استفاده می‌کنند و با توجه به افول بازار کشورهای اروپایی، این امکانات به ویژه در بازارهای روسیه، خاورمیانه و هند نیز با موفقیت همراه بوده است.

در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی، بیش از ۲۹ میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کردند که در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، ۲۸ درصد رشد داشته است، مهمترین عامل آن سفر بیش از ۴.۵ میلیون گردشگر روس است که از ژانویه تا اکتبر امسال به این کشور وارد شده‌اند.

ترکیه در این مدت از رونق گرفتن بازار گردشگری خود بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته است.

بازار گردشگری ترکیه در پی سلسله حملات تروریستی ،کودتای نافرجام و تنش در روابط با روسیه در پی انهدام هواپیمای نظامی این کشور به شدت سقوط کرد و بیش از ۲۳ میلیون نفر کاهش یافت و اکنون صاحبان صنعت گردشگری ترکیه امیدوارند با شکست داعش و برقراری مجدد روابط دوستانه با روسیه، به جایگاه سابق خود به عنوان یکی از کانون‌های مهم گردشگری اروپا و جهان بازگردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها