روایت نماینده مجلس از حضور گردشگران خارجی در ایران

کد خبر: 938459

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ‌با تاکید بر اینکه دین ما محدودیتی برای جذب گردشگر نیست گفت: در سفر به اصفهان از گردشگران خارجی علت حضورشان را پرسیدم که گفتند ‌ما دنبال چیز دیگری از تاریخ و تمدن ایران هستیم.

روایت نماینده مجلس از حضور گردشگران خارجی در ایران

خبرگزاری تسنیم: محمداسماعیل سعیدی در جشن تجلیل از خامین سفر آذربایجان شرقی که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه گردشگری ظرفیت بزرگی برای ارتقای اقتصادی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در تبریز2018 تلاش شد داشته‌های خود را در ویترین گردشگری ارائه کنیم، اما اکنون با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه از طرف کمیسیون فرهنگی و اصل 90 به حدود 10 استان سفر کردیم تا مشکلات و موانع گردشگری را بیابیم و برای رفع آن تلاش کنیم افزود: حاصل جمع‌بندی در مجلس ارائه شد. ما در تبریز و آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بسیار منحصر به فردی داریم. میزان صادرات غیر نفتی ما بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون دلار است که باید دست صادر کنندگان و تولید کنندگان را ببوسیم ولی باید به سمت گردشگری برویم و بالاتر از این اعداد و ارقام را برای تبریز به دست آوریم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد بدون نفت در گردشگری است که این شدنی است تصریح کرد: برخی معتقدند در ایران محدودیت‌های گردشگری داریم، اما در سفر به اصفهان از گردشگران خارجی پرسیدم، گفتند اگر به دنبال محدودیت بودیم به کشور بدون محدودیت می‌رفتیم و ما دنبال چیز دیگری از تاریخ و تمدن ایران هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دین ما محدودیتی برای جذب گردشگر نیست ابراز داشت: باید خیزش جدیدی برای رسیدن به حد مطلوب برداریم. در مجلس تمام همت ما برداشتن موانع توسعه گردشگری در ایران است که تصمیماتی در برنامه ششم توسعه و قانون برنامه بودجه اتخاذ شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها