پارکینگی به نام تهران

کد خبر: 1179297

رییس پلیس راهور فراجا می‌گوید سالانه ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه به تهران اضافه می‌شود

پارکینگی به نام تهران

همچنان ۵۲۰۰ نقطه حادثه خیز ترافیکی داریم

سردار سید کمال هادیانفر در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی بار گفت  ما از سال ۸۵ توانستیم تعداد کشته‌های ترافیکی را از ۲۷ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر برسانیم، اما هنوز در راه‌های شهری و بین شهری کشور ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز ترافیکی داریم. پنج هزار میلیارد تومان نیاز است تا این نقاط حادثه‌خیز برطرف شود. این کار باید یک بار برای همیشه انجام شود. راه بحث بسیار مهمی است. رانندگی در شب بسیار مهم است. در اربعین نیز ما چنین مسئله‌ای داشتیم. بسیاری از رانندگان ما توان رانندگی ۱۰۰۰ کیلومتر را ندارند و تنها در شهر رانندگی کرده بودند، در حالی که رانندگی در جاده آداب خود را دارد.

هادیانفر درباره چالش‌های موجود در مراسم اربعین گفت: رانندگانی که از زیارت برمی‌گشتند، همه خسته و تشنه بودند. ما بی‌وقفه به رانندگان می‌گفتیم که حتما در خودروی خودشان استراحت کنند.

خودروسازان ما فقط مونتاژ می‌کنند

رییس پلیس راهور فراجا درباره ضعف خودرو‌ها در حوادث گفت: من چندروز پیش به مدیرعامل سایپا گفتم که برای خدا به دنبال کیفیت و ایمنی خودرو‌ها بروید. وقتی حرف از تولید خودرو می‌زنند، باید همه ۲۶۰۰ قطعه خودرو را خودشان تولید کنند. این در حالی است که خودروسازان ما فقط مونتاژ می‌کنند. الان سالانه ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه اضافه می‌شود و کم کم خیابان‌های ما به پارکینگ تبدیل می‌شود. در تمام دنیا ورق خودرو فولاد کم‌کربن است نه حلب سه‌لایه. اینکه حرف از تحریم می‌زنند، اشتباه است. جایی که بتوانند می‌خرند. اینجا می‌خواهند کمتر هزینه کنند. نباید اتوموبیل به نوعی باشد که در حوادث منجر به کشته‌شدن راننده و افراد داخل خودرو شود.

نباید خودرویی تولید کنیم که آلت قتاله باشد

رییس پلیس راهور فراجا گفت: ما نباید خودرویی تولید کنیم که آلت قتاله باشد. وقتش است که صنعت خودرو را درست کنید. مدیران خودروساز ما باید کار جهشی بکنند و برنامه‌ای برای تولید خودروی داخلی باکیفیت بریزند. چرا از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها استفاده نمی‌کنید؟

هادیانفر اظهار کرد: شاخص رشد جمعیت نیز در آمار حوادث ترافیکی موثر است. ما شش سال پیش ۲۰ میلیون وسیله نقلیه داشتیم. همچنین در جاده‌های ما نیز ۶.۵ میلیارد تردد در سال انجام می‌شود. اگر تمام شاخص‌ها را کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌بینیم که آمار آمار خوبی است، اما برای ما قانع کننده نیست و حتی اگر یک نفر جان خود را در حوادث از دست بدهد برای ما قابل قبول نیست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها