محمد معتمدی ترانه تیم ملی را نمی‌خواند!

کد خبر: 1183030

حواشی ترانه تیم ملی فوتبال تمامی ندارد. اگر در دوره‌های پیش با انباشت ترانه‌هایی از سوی خواننده‌های مختلف رو به رو بودیم حالا و در فاصله 20 روز مانده به آغاز بازی‌ها و با وجود اعلام رسمی انتخاب این ترانه همچنان مشخص نیست چه آهنگی برای تیم ملی انتخاب شده است.

محمد معتمدی ترانه تیم ملی را نمی‌خواند!

در تازه‌ترین این اتفاق وقتی خبر آمد بالاخره محمد معتمدی خواننده ترانه تیم ملی است او این اتفاق را با انتشار یک استوری در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام رد کرد.

رویدادهایی چون جام جهانی، به علت هیجان و جنبه مفرحی که دارند، همواره با موسیقی همراه بوده‌اند. موسیقی بخشی از فرهنگ فوتبالی به شمار می‌رود و آثار رسمی ساخته شده به سفارش فیفا برای هر دوره و البته آثار محلی، لشگر دوستداران فوتبال را با یکدیگر متحد می‌سازد.

در هر دوره از جام جهانی هنرمندان موسیقی که دارای چهره‌ی بین‌المللی هستند برای اجرا در این رویداد جهانی دعوت شده و آثار موفق و مشهور خود را اجرا می‌کنند و اینگونه می‌توانند تماشاگران حاضر در استادیوم و البته بینندگانی که از طریق پخش زنده به تماشای مسابقات می‌پردازند را سرگرم کنند و لحظات فرح‌بخشی را برای آنها رقم بزنند.

با این همه تیم ملی ایران در جام جهانی، حداقل در دوره‌های اخیر نتوانسته موسیقی کشورمان را به خوبی نمایندگی کند و آنچه به عنوان موسیقی ایرانی در قالب سرودهای رسمی و غیررسمی در این رویداد مهم ورزشی ارائه شده است، معرف تمام و کمال بضاعت موسیقایی کشورمان نبوده است.

این در حالی است که جام جهانی همواره بستر مناسبی برای معرفی قطعات مشهور خواننده‌های شناخته شده جهان بوده و رقابت بر سر اجرای قطعات مراسم افتتاحیه هم برای خودش عالمی داشته است. ضمن اینکه اجرا در چنین رویدادهایی حتی برای بزرگان موسیقی و سرشناس‌ها هم یک دستاورد به شمار می‌رود.

با چنین مختصاتی و در شرایطی که فقط ۱۹ روز به آغاز جام جهانی فوتبال باقی است، علاوه بر اینکه خیلی دیر برای ساخت سرود تیم ملی ایران در جام جهانی اقدام شد، حواشی و مشکلاتی را به لحاظ انتخاب خواننده به همراه داشته است.

درحقیقت جریان از این قرار بوده که ششم آبان ماه فرهاد ولنجان، مسئول کارگروهی که در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نظر گرفته شده است، طی گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرده بود که هنوز سرود نهایی انتخاب نشده است.

اما فردای همان روز (هفتم آبان ماه)، برخی از رسانه‌های رسمی طی گفت‌وگویی با غلامحسین زمان‌آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال کشور اعلام کردند که محمد معتمدی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان خواننده سرود جام جهانی انتخاب شده است؛ خبری که البته در همان زمان هم به تایید رسمی نرسید.

حالا محمد معتمدی، خواننده‌ای که به عنوان اجراکننده سرود تیم ملی ایران در جام جهانی از او نام برده می‌شد، با انتشار مطلبی در فضای مجازی، رسما خبر ساخت قطعه‌ای جدید را رد کرده است .

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها