رایزنی برای مهاجرت دانشجویان ایرانی‌ به کره شمالی!

کد خبر: 1192660

رئیس سازمان امور دانشجویان می‌گوید تبادل استاد و دانشجو و همچنین ایجاد فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت میان دو کشور کره شمالی و ایران می‌تواند در ارتقا علمی دو کشور مؤثر واقع شود.

رایزنی برای مهاجرت دانشجویان ایرانی‌ به کره شمالی!

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان مور دانشجویان با «هانگ سونگ او» سفیر کشور کره شمالی در محل این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

داداش‌پور در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به میهمانان گفت: میان کشور ایران و کره شمالی ارتباطات خوبی وجود دارد و ما در این جلسه، قصد داریم در گسترش این ارتباطات سهیم باشیم.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: تبادل استاد و دانشجو میان دو کشور و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت برای دانشجویان و اساتید می‌تواند در تحکیم روابط دو کشور مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: روابط دراز مدتی میان ایران و کره شمالی وجود داشته و دارد که دوام و بقای این روابط می‌تواند با تبادلات علمی میان دو کشور افزایش یابد به همین منظور در خصوص ادامه تحصیل دانشجویان کره شمالی در ایران آمادگی خود را اعلام کرده و مراکز آموزش عالی ایران با توجه به جایگاهی که در سطح جهانی دارند، ظرفیت خوبی برای ادامه تحصیل دانشجویان کره شمالی می‌توانند فراهم سازند.

داداش‌پور با بیان نشر و توسعه زبان فارسی در کشور کره تصریح کرد: زبان یک معیار مشترک است و سبب تقویت همکاریهای مشترک دو کشور در زمینه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

در ادامه این جلسه سفیر کشور کره شمالی ضمن تشکر از دعوت سازمان امور دانشجویان گفت: افزایش ارتباطات میان دو کشور ایران و کره بسیار اهمیت دارد و ما اینجا هستیم تا به گسترش این ارتباطات کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت ما امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان و نخبگان است؛ تصریح کرد: در این راستا برای ما اهمیت دارد تا با کشور شما ارتباط دو سویه داشته باشیم، مشتاق هستیم همکاری‌های علم و فناوری میان دو کشور را تقویت کنیم. در واقع اگر دو کشور در زمینه آموزش از تجربه یکدیگر استفاده کنند قدرت آن‌ها چندین برابر خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها