آمار تلخ؛ ۳۰۰‌هزار بازمانده از تحصیل

کد خبر: 1194598

فراگیری کرونا طی سه سال گذشته بعد از حوزه بهداشت و سلامت بیشترین آسیب را به نظام آموزشی ایران وارد کرد. از همان زمان به دلیل مجازی شدن آموزش و در دسترس نبودن وسایل آن برای هم ه دانش آموزان به تعداد کودکان بازمانده از تحصیل اضافه شد. تا جایی که حتی آمارهایی مبنی بر دور مانده نزدیک به یک میلیون دانش آموز از آموزش خبر می‌داد اما حالا در تازه‌ترین آمارها عنوان شده است 300 هزار محصل از تحصیل باز مانده‌اند.

آمار تلخ؛ ۳۰۰‌هزار بازمانده از تحصیل

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در حالی به بازماندگی از تحصیل حدود 300 هزار دانش‌آموز اشاره دارد که می‌گوید « ۵۰۰ هزار نفر نیز در نرخ گذر تحصیلی کمبود داریم.» با احتساب گفته‌های او باید به ۸۰۰ هزار نفر افت تحصیلی در کشور اعتراف کنیم. او انسداد مبادی ورودی، نگاه به آینده و آمار و برنامه‌ریزی را دو شاخص مهم سواد آموزی می‌داند و می‌گوید « با نگاه به آینده متوجه می شویم آمار و داده ها پالایش نشده که این موضوع باید در حوزه سواد آموزی در مناطق روستایی، عشایری و شهری انجام شود.»

با توجه به گفته‌های این نماینده باید به پیامدهای چنین اتفاقی هم اشاره کرد، افزایش آسیب‌های اجتماعی در آینده‌ای نزدیک و البته بحران مهارت و سواد در کشور که پیش از این هم در گزارشی به آن اشاره شد از نزدیک‌ترین پیامدهای تلخ این اتفاق است.

در محور اصلی بازماندگان از تحصیل، دستگاه‌های اجرایی همچون مخابرات، پیام فراگیر دهند تا کودکان به سیستم آموزش و پرورش بازگردند؛ همچنین انتظار می رود حوزه بهزیستی، دهیاران، شوراها، گروه‌های جهادی و بسیج نیز همکاری‌های لازم در شناسایی کودکان را داشته باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها