پروژه ایران‌هراسی و انفعال دستگاه گردشگری

کد خبر: 1195537

وضعیت گردشگری ایران شاید در نامناسب‌ترین جایگاه خود در تاریخ است! تازه کاهش فراگیری کرونا باعث جان گرفتن این صنعت پس از رکودی جهانی شده بود که اغتشاشات باعث رکودی فراگیر این صنعت را فرابگیرد. اما در این میان شاید آنچه بیشتر از اینها به چشم بیاید انفعال وزارت گردشگری است.

پروژه ایران‌هراسی و انفعال دستگاه گردشگری

پولی برای تبلیغ ایران نداریم!

در حالی رسانه‌های معاند سعی در ناامین جلوه دادن ایران دارند که معاون گردشگری کشور امروز اعلام کرده است پولی برای تبلیغ ایرانن نداریم! البته او در حرف‌های امروزش از پیشنهاد اعتباری برای مقابله با ایران‌هراسی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ خبر داده اما در عین حال گفته است «تاکنون هیچ مجوزی داده نشده که تا آخر سال پول و یا اعتبار اضافی برای تبلیغ ایران اختصاص داده شود.»

بسته حمایتی از فعالان گردشگری

به دنبال هشدار منع سفر به ایران از سوی برخی کشورها و لغو سفر گردشگران خارجی در ماه‌های اخیر و همچنین کاهش سفرهای داخلی بنا بر اظهارات فعالان گردشگری و در ادامۀ آن، بحران معیشت و اشتغال در صنعت گردشگری کشور، علی‌اصغر شالبافیان درباره استراتژی و دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای خروج از این وضعیت گفته « بسته مقابله و نحوه مواجه با حوادث، تدوین شده که به دولت نیز ارائه شده است» این بسته شامل معافیت مالیاتی دو ساله است و برخی از مفاد آن حالا اجرایی هم شده است. اما این مسکن تا جایی می‌تواند به حیات فعالان این حوزه کمک کند.

گردشگری می‌تواند جامعه را پویا کند

شالبافیان همچنین درباره این‌که با توجه به تأثر شدید صنعت گردشگری ایران از رخدادهای سیاسی و به انزوا کشیدن آن، آیا در چنین شرایطی مطالعه شده است که چگونه و چه اقدام مؤثری باید انجام شود، اظهار کرد: وظیفه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این است که رویدادهای گردشگری را برگزار کند که نشان‌دهنده زندگی عادی مردم باشد و نشاط اجتماعی را نشان می‌دهد، ما به هیچ وجه این جریان را تعطیل نکردیم و در این مدت رویدادهای زیادی برگزار کردیم که نشان می‌دهد حوزه گردشگری پویایی دارد و این ظرفیت را دارد که پویایی را به جامعه برگرداند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها