چرا شهرداری زیر بار وجود ساختمان‌های ناایمن نمی رود؟

ساختمان‌های ناپیدای ناایمن

کد خبر: 1197817

متروپل هم دارد به سرنوشت فراموشی پلاسکو دچار می‌شود، سوگ تلخ اتفاق گذشته است و حالا کمتر کسی است که به یاد داشته باشد در حوالی این اتفاق چه وعده‌هایی داده شده و چه تصمیماتی گرفته شد.

ساختمان‌های ناپیدای ناایمن

از جمله پرتکرارترین این وعده‌ها انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت بود  وعده‌ای که البته خیلی زود از سوی برخی نهادها از جمله سازمان آتش‌نشانی تحقق یافت و لیستی از این ساختمان‌ها هر چند به صورت غیررسمی در رسانه‌ها منتشر شد. این موضوع حتی به دستگاه قضا هم کشیده شد و این دستگاه از مدیریت شهری خواست هر چه زودتر لیست این ساختمان‌ها منتشر شود. اما حالا بعد از گذشت مدت‌ها نه‌تنها این اتفاق نیفتاده که علیرضا زاکانی شهردار تهران هم بارها به این نکته اشاره کرده که اساسا چنین لیستی وجود ندارد. اما چرا شهرداری تهران منکر وجود لیست ساختمان‌های ناایمن می‌شود؟ 

زاکانی مدعی شده بود: «لیست ساختمان‌های ناایمن هیچ وقت وجود خارجی نداشته است.» البته این گفته معطوف به دیدگاه‌های مختلفی بود، چرا که او اعلام کرد: « هر آنچه در سال‌های گذشته وجود داشته، ناظر بر بررسی ساختمان‌ها از حوزه و منظر آتش‌نشانی بوده است؛ اما اکنون علاوه بر حوزه آتش‌نشانی در حوزه شهرسازی، ایمنی و ساختمانی نیز ساختمان‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.» 

این موضوع اما مخالفت پارلمان شهر را به همراه داشته است. پس از این اظهارات شهردار تهران، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران اعلام کرد آنچه تحت عنوان لیست ساختمان‌های ناایمن منتشر شده مورد استناد است و این لیست از گذشته هم وجود داشته است.

مهدی بابایی گفته است در حال حاضر، هم آتش‌نشانی در حال توسعه و پایش ساختمان‌هاست و هم تیمی ساختمان‌ها را از لحاظ کالبدی مورد پایش قرار می‌دهند و توجه به تقسیم کاری صورت گرفته سازمان آتش‌نشانی از منظر حریق ساختمان‌ها را بررسی می‌کند و همچنین گروهی نیز از منظر کالبد ساختمان آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند. به گفته او، همین بررسی‌ها خود منجر به ایجاد لیست می‌شود و بر همین اساس می‌توان به لیستی که در رسانه‌ها منتشر شده بود استناد کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها