دستور دادستان برای بررسی یک باغ وحش

کد خبر: 1201887

وضعیت باغ وحش‌های ایران اسفناک‌تر از آن است که حتی بشود به آن اشاره کرد، انتشار یک ویدئو از وضعیت حیوانات محبوس در باغ وحش ساری حالا باعث شده است دادستان این شهر به موضوع وارد شود.

دستور دادستان برای بررسی یک باغ وحش

دادستان مرکز استان مازندران می‌گوید با توجه به انتشار تصاویری در فضای مجازی در خصوص وضعیت یک قلاده شیر و خرس نحیف در باغ وحش ساری جلسه با حضور رئیس محیط زیست شهرستان ساری و مدیر باغ وحش تشکیل شد.

در روز‌های گذشته ویدئویی در رسانه‌ها منتشر شده است که نشان می‌دهد حیوانات یک باغ وحش از جمله یک قلاده خرس قهوه‌ای و ۲ قلاده شیر در طاهرده در ساری وضعیت مناسبی ندارند و بسیار لاغر هستند. با توجه به تصاویر منتشر شده از این باغ وحش، دادستان مرکز استان مازندران به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کرد و دستور پیگیری داد.

محمد کریمی دادستان مرکز استان مازندران در رابطه با این باغ وحش اظهار کرد: با توجه به انتشار تصاویری در فضای مجازی در خصوص وضعیت یک قلاده شیر و خرس نحیف در باغ وحش ساری با دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران این موضوع در دستور کار این دادستانی قرار گرفت و در کمترین زمان، جلسه با حضور رئیس محیط زیست شهرستان ساری و مدیر باغ وحش تشکیل شد.

وی در ادامه اظهار کرد: نماینده‌ای از سوی دادستانی، محیط زیست و دامپزشکی به محل اعزام تا علل این مورد تشخیص داده و همچنین گزارشی از وضعیت باغ وحش و سلامت دیگر حیوانات موجود در باغ وحش به این دادستانی اعلام نکنند.

کریمی تصریح کرد: با تحقیقات به عمل آمده ازسوی کارشناسان محیط زیست مشخص شد ۲ قلاده شیر و یک خرس که تصاویر آن منتشر شد طبق گفته مالک ونماینده محیط زیست، اخیرا دچار بیماری شده و هر کدام جداگانه و در قرنطینه به خاطر بیماری و کهولت سن در حال درمان هستند.

وی افزود: باتوجه به بررسی انجام شده و اظهارات مالک باغ وحش تغذیه مناسب همواره انجام شده نسبت به تزریق واکسن نیز اقدام شده بود و سایر جانوران باغ وحش مشکلی نداشتند، اما با توجه به همه مسائل، مهلتی متناسب برای بررسی سلامت گونه‌های موجود درباغ وحش درنظر گرفتیم.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها