واکنش‌هاه به گفته وزیر کشور ادامه دارد

تغییر استاندارد آلودگی کار ما نیست!

کد خبر: 1202369

ماجرای تغییر استاندار شاخص آلودگی هوا همچنان ادامه دارد، بعد از آنکه گلایه‌ها از تعطیلی مکرر مدارس به واسطه آلودگی هوای تهران بالا گرفت و حتی سیدابراهیم رئیسی هم اعلام کرد «تعطیلی» راهکار حل این چالش نیست صحبت از تغییر استانداردها به میان آمد.

تغییر استاندارد آلودگی کار ما نیست!

چراغ اول را یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش روشن کرد، او در همان بحبوحه آلودگی گفت برخی از کشورها با شاخص آلودگی 300 هم مدارسشان تعطیل نمی‌شود! پس از او وزیر کشور اما کار را تمام کرد و اعلام کرد ممکن است استاندارهای شاخص آۀودگی را تغییر بدهیم!

هر چند این گفت هآنقدر واکنش داشت که آرام آرام صف مخالفین آن بیشتر از موافقین ابتدایی شد و در کنار کارشناسان این حوزه وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد این وزارتخانه متولی تعیین این شاخص‌هاست و اوست که باید در این موضوع تصمیم بگیرد. حالا و امروز علی سلاجفه رئیس سازمان محیط زیست هم بعد از گذشت نزدیک به یک هفته از این حواشی گفته است تغییر استاندارد آلودگی هوا پیشنهاد این سازمان هم نبوده است. او گفته « به هیچ عنوان این طرح و هیچ پیشنهادی درباره بحث آلایندگی‌ها از سوی سازمان محیط زیست مطرح نشده است.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرده است: وزارت بهداشت و درمان، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان هواشناسی شاخص‌های خاص خود را دارند. تعطیلی مدارس به محیط زیست هیچ ربطی ندارد و هیئت وزیران در هیئت دولت باید تصمیمات لازم را بگیرند.

به گفته او  هیات وزیران سال ۹۷ برای شاخص‌های آلایندگی و تعطیلی برمبنا آن‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کرد. اکنون نیز می‌تواند به تغییر آن اقدام کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها