76 کشته تنها در دو روز؛ رکوردشکنی تصادفات

کد خبر: 1211179

تنها طی دو روز اول آغاز سفرها پلیس راهور اعلام کرده است 76 نفر جانشان را بر اثر تصادفات جاده‌ای از دست داده‌اند! آماری که رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور آن را «بسیار نگران کننده » خوانده و گفته است «باید به عنوان هشدار و زنگ خطری برای رانندگان در سفرهای نوروزی» محسوب کنیم.

76 کشته تنها در دو روز؛ رکوردشکنی تصادفات

سرهنگ احمد شیرانی  رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور به آمار تصادفات دو روز اول طرح نوروزی از روز ۲۴ تا ۲۶ اسفند پرداخت و گفت: ۶۹ فقره تصادف فوتی با ۷۶ نفر متوفی و ۱۴۶۷ فقره تصادف جرحی با ۱۸۸۰ نفر مجروح آمار بسیار نگران کننده است و باید به عنوان هشدار و زنگ خطری برای رانندگان در سفر‌های نوروزی باشد.

به گفته او بیشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو ، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز بود که منجر به شدیدترین و پرتلفات ترین حوادث شده است‌؛ همچنین عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به ادامه رانندگی بدون استراحت و توقف شکل گرفته و سرعت غیر مجاز هم از عوامل اصلی شکل گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.

از سوی دیگر کمیسیون ایمنی راه‌ها گزارش آماری از تصادفات و کشته‌شدگان تصادفات در 10 ماه نخست 1401 ارایه کرده و با توجه به رشد حدود 14درصدی کشته‌شدگان تصادفات در این دوره، بر تحلیل دقیق با هدف ریشه‌یابی چرایی افزایش تصادفات تأکید کرده است.

این کمیسیون کاهش ۱۰کیلومتر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را برای بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ با هدف افزایش ایمنی تصویب کرد.

این خبر می‌تواند نمونه‌ی آشکاری برای مطالعه‌ی این موضوع باشد که اتخاذ یک تصمیم  تا چه اندازه از منظرهای مختلف می‌تواند محل تفسیر متضاد و متنافر قرار گیرد. حالا سوال این است که با توجه به رکوردشکنی تصادفات طی دو روز گذشته کاهش ده کیلومتری سرعت در آزادراه‌ها چقدر توانسته در میزان تصادفات موثر باشد؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها