هوا پاک است؛ سیلاب در راه

کد خبر: 1211865

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۳۷ یعنی در بازه پاک قرار دارد اما هواشناسی هشدار بارش‌های سیل‌آسا داده است.

هوا پاک است؛ سیلاب در راه

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز گستره فعالیت سامانه بارشی به‌جز شرق سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در سایر مناطق کشور است. در شمال خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان بارش‌ها شدید است.

برای فردا در کل کشور ابرناکی و بارش پیش بینی شده و به‌تدریج در نیمه غربی کشور از بعدازظهر از میزان بارندگی کاسته شده و دما در این مناطق افزایش می‌یابد.

روز چهارشنبه در نوار شرقی کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وش باد پیش بینی می‌شود و به‌تدریج جو آرام و پایداری همراه با افزایش نسبی دما حاکم شده و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

روز پنجشنبه با عبور موج دیگری از شمال غرب کشور در مناطقی از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی همراه با کاهش نسبی دما روی می‌دهد. از سوی دیگر با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش‌ها در اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه گستره بارش‌ها کل نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز را در برمی‌گیرد و با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها