خرید خانه ایرانی‌ها در ترکیه زلزله‌زده!

کد خبر: 1212055

حالا نزدیک به یک دهه است که ایرانی‌ها در صدر فهرست خریداران مسکن در ترکیه هستند، اگر در این ده سال در رتبه اول خریداران نبودند هیچگاه اما از رتبه سوم این فهرست سیاه تنزل نکرده‌اند.

خرید خانه ایرانی‌ها در ترکیه زلزله‌زده!

زلزله مهیب چند ماه پیش در ترکیه اما بسیاری را به این گمان برده بود که شاید این عطش خرید خانه از سوی ایرانی‌ها کمی فروکش کند، به ویژه آنکه زلزله اخیر باعث شد تورهای مسافرتی اعلام کنند با افت فاحش میزان سفر از سوی ایرانی‌ها روبه‌رو شده‌اند اما حالا خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده است نه تنها درخواست خرید خانه کاهش نداشته بلکه به شکل معناداری ایرانی‌ها به دنبال خرید خانه‌های زلزله‌زدگان ترکیه هستند!

تعداد خانه‌های خریداری شده در ترکیه از سوی ایرانی‌ها نشان می‌دهد که با دلار حدود ۴۲ هزار تومانی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان ارز از کشور خارج شده است!

در حالی‌‎ که با زلزله مهیب ۶ فوریه ۲۰۲۳ (۱۷ بهمن ۱۴۰۱) در ترکیه تصور می‌شد جریان سرمایه‌گذاری خارجی تا مدتی به بخش املاک این کشور ورود نشود یا مقدار آن کاهش یابد، اما براساس آمار‌های مرکز آمار ترکیه، ایرانی‌ها در ماه فوریه تعداد ۴۴۶ فقره و در ماه ژانویه نیز ۵۲۶ خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند.

به عبارتی شهروندان کشورمان در ۲ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ تعداد ۹۷۲ ملک در ترکیه خریده‌اند که ارزش ریالی آن با دلار حدود ۴۲ هزار تومانی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

طبق آمار‌های ترکیه، ایرانی‌ها در خرید ملک پس از روس‌ها رتبه دوم را به خود اختصاص داده و با عراق که در رتبه سوم است، فاصله قابل‌توجهی دارند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها