دولت، لبنیات را هم گران می‌کند؟

کد خبر: 1218458

همه آنچه پیش از این درباره افزایش قیمت مرغ، افزایش تعرفه‌های پزشکی، افزایش قیمت حبوبات و غیره وجود داشت حالا قرار است درباره لبنیات تکرار شود!

دولت، لبنیات را هم گران می‌کند؟

درحالی که در بازار لبنیات برخی اقلام خوراکی افزایش نامتعارف داشته است، اما هنوز دولت در مورد میزان رشد قیمت شیر و محصولات لبنی اظهار نظری نکرده است. درحال حاضر پیشنهاد دامداران و صنایع لبنی رشد 30 الی 35 درصدی قیمت این اقلام است. این رویه پیش از این هم درباره بسیاری از اقلام صدق می‌کرد، به این معنا که صنوف خواستار افزایش قیمت محصولات خود به اندازه تورم رسمی هستند اما دولت به نوعی مخالفت می‌کند . اما این مخالفت هیچ تاثیری در افزایش این قیمت‌ها ندارد.

در بازار لبنیات قیمت‌های همچون بازارهای دیگر سیر صعودی را طی میکند. شنیده‌های بر این مبناست که قیمت‌های رسمی لبنیات هفته آینده مشخص خواهد شد. هنوز دولت در مورد پیشنهاد صنایع لبنی مبنی بر رشد 30 الی 35 درصدی انواع محصولات لبنی پاسخی نداده است.

با توجه به تورم که در طول ماه‌های متوالی افزایش داشته است،  رشد 30 الی 35 درصدی محصولات لبنی حاشیه سودی 5 درصدی برای آنها تا پایان سال ایجاد می‌کند. این درحالی است که طبق قانون حاشیه سود محصولات ساخت داخل باید 14 درصد باشد.

در حال حاضر برخی برندها برخی اقلام خود را خارج از تعرفه آن هم در سطح 7 افزایش داده‌اند. ولی هنوز رسما تغییر قیمتی رخ نداده است. در صورت تعیین میزان رشد این محصولات با کسر همان 7 درصد افزایش خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود، تا اواخر هفته آینده رشد 30 الی 35 درصدی شیر و لبنیات رسما از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها