زنان بازیگری که احضار شدند

کد خبر: 1219745

از ابتدای ناآرامی‌های شهریور سال گذشته تا به امروز اتفاق‌های بسیاری افتاده است اما در همه این ماه‌ها یکی از اخبار پرتکرار در رابطه با هنجارشکنی‌های بازیگران سینما در حوزه حجاب بوده است. آنقدر که در همه این ماه‌ها خبرهایی از احضار این بازیگران به دستگاه قضا هم شنیده می‌شود. اگرچه این موضوع محدود به بازیگران سینما نبوده و گاه به گاه خبرهایی از کنسرت‌های موسیقی یا تئاترهای روی صحنه رفته هم به گوش می‌رسد. همین امروز خبرها حکایت از احضار شقایق دهقان و باران کوثری به دادسرا دارد. مناسبت‌های هنری برگزار شده اغلب محل چنین هنجارشکنی‌ها بوده است. هر چند احضارهای چند ماه گذشته با احضار آنها در ماه‌های پس از ناآرامی‌های کشور متفاوت است، در روزهای اغتشاشات اغلب آنها به دلیل تشویق به اغتشاش در شبکه‌های مجازی احضار می‌شدند در حالی که در ماه‌های اخیر اغلب آنها به دلیل هنجارشکنی‌های مربوط به حجاب احضار می‌شوند.

زنان بازیگری که احضار شدند

باران کوثری:

هر چند او در روزهای اغتشاشات در تهران هم همراه با میترا حجار و الناز شاکردوست برای پاره‌ای توضیحات احضار شده بود اما تازه‌ترین احضار او به دادسرا که همین امروز رسانه‌ای شد مربوط است به کشف حجاب این بازیگر در مراسم تشییع پیکر حسام محمودی بازیگر جوان سنما که هفته پیش درگذشت.

شقایق دهقان :

شقایق دهقان هم اولین بار نیست که مراجع قضایی احضار می‌شود، انتشار تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی خودش بدون حجاب باعث تذکرهایی به این بازیگر شده بود اما حالا خبر آمده برای او پرونده‌ای قضایی تشکیل شده است. برخی معتقدند دلیل این امر مربوط به این است که شقایق دهقان در روزهای گذشته بدون حجاب در کافه کتاب یکی از انتشاراتی‌ها حاضر شده بود.

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی هم نه تنها احضار که حتی مدتی هم در بازداشت به سر برده است. اگر چه مدت کوتاهی پس از آزادی کمتر کسی از این بازیگر خبر داشت اما حضور او در مراسم نکوداشت مرحوم کیومرث پوراحمد دوباره نام او را در صدر خبرهای هنری قرار داد. همین اردیبهشت ماه مرکز اطلاع رسانی پلیسِ تهران از تشکیل پرونده قضایی برای کتایون ریاحی به علت جرمِ کشف حجاب در ملا عام  و انتشار تصاویر در فضای مجازی  خبر داد.

پانته‌آ بهرام

حضور این بازیگر در یکی از تولیدات پرطرفدار شبکه نمایش خانگی او را تبدیل به یکی از چهره‌های سرشناس این روزهای تولیدات فرهنگی کرده است. اما ماجرای احضار او از حضور بدون حجابش در سینما لوتوس برای اکران آخرین قسمت از سریال پوست شیر بود. جایی که علاوه بر تشکیل پرونده قضایی برای این بازیگر سینما لوتوس هم چند روزی پلمپ و البته مدیر آن برای همیشه برکنار شد.

افسانه بایگان

یک مراسم سینمایی دیگر در طی روزهای گذشته منجر به تشکیل پرونده قضایی برای یک بازیگر زن دیگر شد، نام او افسانه بایگان ستاره سیمنای دهه 60 ایران است. بازیگری که این بار بدون حجاب در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی حضور پیدا کرد و درست 6 روز پیش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد برای این بازیگر هم پرونده قضایی تشکیل شده و به دادسرای ارشاد ارسال شده است.

فاطمه معتمدآریا

دیگر بازیگر زن هنجارشکن حاضر در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی فاطمه معتمدآریاست. کسی که در نام هم در فهرست بازیگرانی قرار گرفته است که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است، پرونده‌‎ای که دلیل آن کشف حجاب در ملا عام اعلام شده است.

و دیگران

فهرست احضار یا تشکیل پرونده و حتی بازداشت بازیگران بیشتر از سیاهه پیش روست. اما این بازیگران طی مدت یک ماه گذشته به مراجع قضایی تحضار شده‌اند. پیش از آنها ترانه علیدوستی (که منجر به بازداشت او شد)، هنگامه قاضیانی ( که او هم 7 روز را در بازداشت به سر برد)، الناز شاکردوست و میترا حجار هم به دلایلی به مراجع قضایی احضار شده بودند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها