هوش مصنوعی؛ بی‌حجابی؛ ما و دیگران!

کد خبر: 1227570

«شناسایی زنان بی‌حجاب با هوش مصنوعی» حتما راهکاری است تسهیل‌کننده برای مقابله با برخی کشف حجاب‌ها در جامعه؛ اما چرا شاهد این همه واکنش نسبت به آن هستیم؟

هوش مصنوعی؛ بی‌حجابی؛ ما و دیگران!
خبر این است که با کمک هوش مصنوعی چهره هنجارشکنان در معابر و خیابان‌ها شناسایی و برای آنها هم پرونده قضایی تشکیل می‌شود. اما واکنش ابتدایی به این خبر حداقل از سوی کاربران بسیاری در فضای مجازی حسرتی است در عدم استفاده از این تکنولوژی در مواردی دیگر که به باور آنها از اولویت بالاتری حداقل برای شهروندان برخوردار است. 
همین دیروز خبرگزاری‌ها از پژوهشگران سنگاپوری نقل کردند که در یک آزمایش جدید، از هوش مصنوعی برای معاینه تخصصی حوزه زنان و زایمان استفاده کردند و دریافتند که این چت‌بات در برخی موارد می‌تواند بهتر از انسان عمل کند. 
حتی در راستای امنیت ملی و همین موضوع شناسایی  برخی از زنان هنجارشکنان در جامعه هم می‌توان از هوش مصنوعی بهره برد اما حداقل برای اقناع افکار عمومی در توجیه این استفاده می‌توان از این موضوع در موارد دیگر مشابه هم استفاده کرد، به عنوان مثال در جهت شناسایی متخلفین دیگری که در خیابان‌ها پرسه می‌زنند. اینکه کاربری هوش مصنوعی در ایران حالا محدود به شناسایی بی‌حجاب‌ها شده است در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن هم خبری تلخ است تا خشنودکننده.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها