کتک، لگد، کشیده؛ دیگر اثر ندارد!

کد خبر: 1274992

نظام آموزش ایران هزار مشکل دارد و اما همچنان شیوه‌های منسوخ رفتاری درآن ادامه دارد. یک ویدئوی چند دقیقه‌ای از تنبیه وحشیانه بدنی یک معلم مدرسه غیرانتفاعی دربوشهر به‌سرعت فضای مجازی را فتح می‌کند و بسیاری را به این فکر می‌اندازد که مگر هنوز هم در مدارس ایران چنین تنبیهاتی رایج است؟ هرچند دادگستری بوشهر با بازداشت مدیر این مدرسه به‌سرعت به این ماجرا ورود پیدا کرد.

کتک، لگد،  کشیده؛ دیگر اثر ندارد!

درس عبرت برای معلم متخلف

مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر؛ دستور انجام تحقیقات اولیه و بازجویی صادر شده و با قاطعیت و شدت با این فرد برخورد می‌شود تا برای دیگران درس عبرت باشد.

تنبیه، جرم است

مطابق حکم ماده ۸۱ آیین‌نامه اجرایی مدارس تنبیه بدنی دانش‌آموز و سوء‌رفتار با وی به هر دلیل و تحت هر شرایطی ممنوع است و با متخلفان برابر قوانین و مقررات رفتار می‌شود.

آمار تنبیه در ایران

در مطالعه‌ای عنوان شده که در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵، درموضوع سوءرفتار با دانش‌آموزان در مدارس ۱۵۲۶ شکایت به حق، ثبت شده‌است. اغلب این بزه‌دیدگی‌ها به دلایلی گزارش نمی‌شود.

روان ویران محصلان

سوءرفتار با دانش‌آموزان، می‌تواند آثار و پیامدهای مخربی را از لحاظ عاطفی، روانی، اجتماعی، جسمانی و اخلاقی در دانش‌آموز ایجاد کند و همچنین یادگیری آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

تنبیه را گزارش کنید

درصورتی‌که یکی ازمعلمان، مربیان یا یکی ازاولیای مدرسه اقدام به تنبیه بدنی یا تحقیر وتوهین به دانش‌آموزان کند، مدیر مدرسه موظف است گزارش این اقدام را به آموزش و پرورش همان منطقه اطلاع دهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها