سونامی بزرگ در بازار طلا / قیمت طلا وارد موج جدید شد + جزئیات

کد خبر: 1050081

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با افت ارزش دلار و تقویت انتظارات برای تصویب بسته محرک مالی عظیم آمریکا، به بالاترین حد در یک هفته اخیر صعود کرد.

سونامی بزرگ در بازار طلا / قیمت طلا وارد موج جدید شد + جزئیات

قیمت طلا امسال به شدت افزایشی شد. قیمت طلا تحت تاثیر انتخابات آمریکا بالا رفت. قیمت طلا پس از انتخابات آمریکا روند نزولی به خود گرفت.قیمت طلا در چند هفته گذشته دچار نوسان شد. جزئیات جدید از قیمت طلا را با هم میبینیم.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۸۴۱ دلار و ۱۱ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۴۱ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۲۱ دلار معادل ۱.۲ درصد افزایش، در ۱۸۳۱ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

به گفته مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید، عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا، اطیمنان به تصویب بسته کمک کرونایی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و انتظارات برای ضعیف شدن دلار در نتیجه اجرای این کمک است.

قیمت طلا

دلار به پایینترین حد در یک هفته گذشته نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر ساخت.

انتظار می رود بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن پیش از ۱۵ مارس حتی بدون حمایت جمهوریخواهان در کنگره تصویب شود. طلا پناهگاه مطمئنی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است که نتیجه اقدامات محرک مالی و پولی هستند.

تاثیر بیت کوین در بازار طلا

قیمت طلا

به گفته تحلیلگران، افزایش ارزش بیت کوین هم از قیمتها در بازار طلا حمایت کرده است.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی دیلی فارکس اظهار کرد: آمار ضعیفتر از حد مطلوب اشتغال غیرکشاورزی که هفته گذشته منتشر شد، انتظارات را درباره ادامه سیاست تسهیل پولی آمریکا به مدت طولانیتر تقویت کرده است. با این حال تورم بالاتر به همراه توزیع گسترده واکسن کووید ۱۹ و کاهش محدودیتهای کرونایی می تواند بازده اوراق خزانه را بالاتر ببرد و قیمت طلا را متاثر کند.

بازده اوراق خزانه آمریکا روز دوشنبه به بالاترین حد در حدود ۱۱ ماه اخیر صعود کرد. بازده بالاتر اوراق خزانه، هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

سرمایه گذاران اکنون منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در مراسم مجازی کلوب اقتصادی نیویورک هستند که روز چهارشنبه برگزار می شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۵۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۷ درصد صعود کرد و به ۱۱۷۶ دلار و ۸۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳۳۹ دلار و ۳۳ سنت صعود کرد.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها