وقتی احسان علیخانی در تلویزیون تکثیر می‌شود!

کد خبر: 1056268

آخرین سری برنامه «ماه عسل»، سال ۹۷ روی آنتن رفت و پس از آن احسان علیخانی اعلام کرد که دیگر تصمیمی برای تولید این برنامه ندارد اما تلویزیون پس از علیخانی، راه این برنامه را با نسخه‌های مشابه آن ادامه داده و اکنون پس از گذشت سه سال از بسته شدن پرونده این برنامه، شبکه‌های مختلف همچنان از فرمول تکراری آن استفاده و قصه‌های مردم را روایت می‌کنند.

وقتی احسان علیخانی در تلویزیون تکثیر می‌شود!

احسان علیخانی در تهران بدنیا آمد. احسان علیخانی ​متولد 15 آبان ماه سال 1358 است. احسان علیخانی ساکن خیابان هروی است. احسان علیخانی فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران است. احسان علیخانی 2 خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند آخر خانواده است.

وقتی احسان علیخانی در تلویزیون تکثیر می‌شود!

حجت‌الاسلام محمد برمایی، کاظم احمدزاده و رسالت بوذری ماه رمضان امسال هم برنامه‌هایی مشابه «ماه عسل» اجرا می‌کنند.

احسان علیخانی

آخرین سری برنامه «ماه عسل»، سال ۹۷ روی آنتن رفت و پس از آن احسان علیخانی اعلام کرد که دیگر تصمیمی برای تولید این برنامه ندارد اما تلویزیون پس از علیخانی، راه این برنامه را با نسخه‌های مشابه آن ادامه داده و اکنون پس از گذشت سه سال از بسته شدن پرونده این برنامه، شبکه‌های مختلف همچنان از فرمول تکراری آن استفاده و قصه‌های مردم را روایت می‌کنند. ماه رمضان امسال نیز طبق معمول سال‌های گذشته، شبه «ماه عسل»ها ساعتی قبل از افطار روی آنتن می‌روند و بریده ویدئوهای آن‌ها در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.

دعوت

برنامه «دعوت» اولین بار سال ۹۸ با اجرای حجت‌الاسلام محمد برمایی، ویژه پخش از شبکه یک تولید شد و امسال برای سومین سال متوالی، به عنوان ویژه برنامه افطار روی آنتن می‌رود. ساختار این برنامه مشابه «ماه عسل» است با این تفاوت که اغلب مهمانان آن زوج‌های جوان یا زوج‌های سالمند و باتجربه هستند که در زندگی خود با اتفاقات عجیب و حوادث تلخی روبه‌رو شده‌اند. «خانواده» موضوع اصلی این برنامه است و سوژه‌هایی که انتخاب می‌شود نیز به این حوزه ارتباط دارد. این برنامه نیز مانند «ماه عسل» تلاش می‌کند با روایت قصه‌های خود، گذشت، فداکاری در زندگی، بخشش و امید به زندگی را رواج دهد. «دعوت» از اتفاقاتی که در فضای مجازی وایرال می‌شود، استفاده می‌کند.

آدم‌های خوب شهر

برنامه «آدم‌های خوب شهر» که رمضان سال گذشته هر روز بعد از ظهر از شبکه ۲ پخش می‌شد، امسال به عنوان ویژه‌برنامه افطار این شبکه روی آنتن می‌رود و اجرای آن را کاظم احمدزاده برعهده دارد. همان طور که از نام این برنامه پیداست، احمدزاده در هر قسمت میزبان افرادی است که در حوزه کارآفرینی و امور خیریه، قدم مهمی برداشته و در زندگی افراد موثر بوده‌اند. این فرمول پیش از این نه تنها در «ماه عسل» و همه ویژه‌برنامه‌های افطار ماه رمضان بلکه در دیگر برنامه‌های تلویزیون مانند «هزار داستان» و «فرمول یک» هم استفاده شده بود. هرچند که گفت‌وگو با انسان‌های خوب و فداکار، برای ترویج حال خوب و کار خیر، به خودی خود اتفاق خوبی است اما مواجهه تکراری برنامه‌های تلویزیون با چنین سوژه‌هایی و تولید برنامه‌های تکراری، باعث می‌شود جذابیت آن‌ها از بین برود و دیده نشوند.

مثل ماه

شبکه ۳ در غیاب احسان علیخانی و برنامه «ماه عسل» تصمیم گرفت یک کپی کامل از این برنامه را با اجرای رسالت بوذری روی آنتن بفرستد. شروع برنامه، دکور، مدل معرفی مهمان به مخاطب و ورود به ماجرای اصلی، همه و همه مشابه آن چیزی است که در «ماه عسل» دیده‌ایم. سوژه‌هایی که برنامه به آن‌ها می‌پردازد هم سوژه‌های چندان جدید و تازه‌ای نیستند و قبلا نمونه‌های مشابه آن‌ها در «ماه عسل» روایت شده است. «مثل ماه» نیز با ایجاد لحظات تاثیرگذار و احساسی که زمینه‌اش از قبل چیده شده است، مخاطبان را متاثر و حال‌وهوای تاکشوی علیخانی را تداعی می‌کند.

احسان علیخانی

شهر زیبا

شبکه ۵، امسال ویژه لحظات قبل از افطار، برنامه «شهر زیبا» را با اجرای مصطفی امامی روی آنتن برده است. این برنامه هم میزبان چهره‌های مردمی است. بعضی از سوژه‌ها و موضوعاتی که در برنامه به آن‌ها پرداخته می‌شود، مشابه دیگر برنامه‌های افطار و «ماه عسل» است و بعضی سوژه‌های آن متفاوت است. به عنوان مثال زوج مبتلا به سندروم داون که مهمان اولین قسمت این برنامه بودند، سال گذشته در برنامه «مکث» حضور داشتند اما دعوت از ننه گیلانی، مادربزرگی که به واسطه آوازهایش در فضای مجازی معروف شده  ، از سوژه‌های جالب «شهر زیبا» بوده است. «شهر زیبا» مانند دیگر برنامه‌ها تلاش نمی‌کند شبیه «ماه عسل» باشد اما رویکرد آن و موضوعاتی که در برنامه مطرح می‌شود، جدید و جذاب نیست

۲

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها