فوری؛ قطع و جیره‌بندی آب در راه است؟ + جزئیات مهم

کد خبر: 1070205

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: ما در تهران ۳ وضعیت سبز، نارنجی و قرمز را تعریف کرده‌ایم و در حال حاضر مصرف آب در کلانشهر تهران در وضعیت نارنجی قرار دارد که امیدواریم به رنگ قرمز نرسد.

فوری؛ قطع و جیره‌بندی آب در راه است؟ + جزئیات مهم

محمدرضا بختیاری با اشاره به سرانه مصرف آب در پایتخت گفت: در حال حاضر سرانه مصرف آب در تهران به ۲۴۰ لیتر و در شهرهای استان‌ تهران هم به ۲۱۰ لیتر رسیده است.

او ادامه داد: به دنبال تامین منابع پایدار آب برای استان تهران هستیم تا شاهد قطعی آب و یا جیره بندی آن نباشیم ضمن اینکه در این مسیر نیاز به همکاری مشترکان در مدیریت مصرف آب را داریم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: بهره‌برداری از تصفیه‌خانه ششم آب تهران و وارد شدن ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه باعث شد تا با دغدغه نوبت‌بندی آب مواجه نشویم.

بختیاری در ادامه در خصوص جیره بندی آب در تهران اضافه کرد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای جیره بندی آب در تهران نداریم، اما اگر مشترکان مصرف خود را رعایت کنند؛ هیچ مشکلی در تامین آب نداریم.

به گفته این مقام مسئول اگر مصرف آب افزایش یابد؛ امکان جیره بندی وجود دارد.

ac-image-ES1605085812uL

او گفت: ما در تهران ۳ نوع رنگ سبز، نارنجی و قرمز را تعریف کرده‌ایم که رنگ سبز مصارف عادی، نارنجی مصرف در وضعیت هشدار و قرمز وضعیت خطرناک را نشان می‌دهد که در حال حاضر مصرف آب در کلانشهر تهران در وضعیت نارنجی قرار دارد که امیدواریم به رنگ قرمز نرسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: با توجه به جمعیت بالای استان تهران، نمی‌توان تنها به فکر تامین آب یک سال بود، لذا لازم است هم اکنون برای سال آینده هم برنامه‌ریزی کرد.

بختیاری گفت: تقاضای ما از مردم این است که نسبت به صرفه‌جویی در منابع آبی حساسیت بیشتری داشته باشند، چرا که اگر مردم شهر تهران تنها ۱۰ درصد میزان مصرف خود را کاهش دهند به راحتی می‌توان از پیک تابستان عبور کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: مصرف آب در کشور نسبت به تابستان سال گذشته چیزی حدود ۳ الی ۴ درصد رشد داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها