تعمیر و نگهداری ساعت مچی از نظر فروشگاه برنارد گالری (مطلبی که شما باید بدانید)

کد خبر: 1114809

اطلاعات مهم در مورد ساعتهای مکانیکی و کوکی

چگونگی کوک کردن ساعت های کوکی و زمان آن:

از دیدگاه برنارد گالری توصیه میکنیم که ساعت های مکانیکی خود را روزی یک بار کوک کنید، (حتی اگر آن را در روز به دست نمیکنید)، تا اینکه بتواند به انرژی مورد نیاز موتور برای کارکرد دقیق در 24 ساعت دست یابد.

هنگام کوک کردن ساعت خود بعد از چند بار چرخاندن دسته کوک به یک مقاومت از طرف دسته کوک میرسید که در این زمان دیگر احتیاج نیست آن را کوک کنید، این زمانی است که ساعت شما کاملا کوک شده است.

توجه: در ساعتهای اتوماتیک، کوکی دسته کوک هیچگاه به انتها نمیرسد زمانی که فنر دسته کوک تا انتها کوک شد آنگاه هرزگرد دسته کوک فعال میشود.

نکته مهم: اگر به نگه داری ساعت خود اهمیت میدهید به سراغ خرید ساعت های اتوماتیک بروید ولی اگر در نگه داری ساعت مشکل دارید به شما توصیه میکنیم از مدل های کوارتز یا همان باطری خور استفاده کنید.

نحوه نگه داری ساعت

 

خاصیت مغناطیسی:

توسط قرار گرفتن ساعت در نزدیکی موبایل و وسایل دارای امواج مغناطیسی، این امواج به ساعت اثر میگذارد. ساعت های مکانیکی با این امواج تحت تاثیر قرار میگیرند. میدان مغناطیسی به میزان دقت و کارآیی ساعت مکانیکی تاثیر میگذارد و این تاثیر منفی است.

در صورت داشتن مشکل از قبیل دقیق نبودن ساعت خود آن را به مراکز خدمات پس از فروش ببرید.

برای اطمینان از درست کار کردن ساعت و همچنین لذت بردن از آن به موارد زیر دقت کنید و آنها را اجرا کنید:

1- ساعت خود را با یک پارچه نرم که مرطوب نیست تمیز نگه دارید.

2- از تماس با عطر ، الکل و یا فرآورده های نفتی خودداری فرمایید، زیرا این ها باعث میشوند که ساعت آسیب ببیند.

3- مطمئن شوید دسته کوک که برای تنظیمات از آن استفاده میکنید بعد از این که به بیرون کشیده شد، به درستی به داخل رفته باشد، زیرا درست قرار گرفتن در داخل جای خود باعث می شود که از ورود گرد و غبار و آب به داخل ساعت جلوگیری کند.

4- از خراش افتادن روی ساعت جلوگیری کنید زیرا کشیده شدن ساعت روی سطوح مختلف به ساعت و بند آن آسیب میزند.

5- اگر میخواهید کار فیزیکی سنگینی را انجام دهید لطفا ابتدا ساعت خود را باز کنید.

6- اگر ساعت شما دارای بند چرمی است آن را خیلی محکم نبندید و نگذارید که با آب تماس مستقیم داشته باشد مگر در حالتی که بند ساعت نیز ضد آب و یا مقاوم در برابر آب باشد.

7- از قرار گرفتن ساعت در برابر تغییر ناگهانی دما خودداری کنید.

8- وقتی ساعت را به دست خود نمیبندید آن را در یک جای خشک و خنک نگهداری کنید.

الزاماتی که برای سرویس کردن ساعت باید انجام دهید:

1- برای اطمینان از عملکرد دقیق ساعت خود باید حداقل سه سال یک بار آن را سرویس کنید.

2- باتری ها معمولا تا 3 سال عمر می کنند. اگر متوجه شدید باتری ساعت شما نیاز به تعویض دارد آن را سریعا تعویض کنید زیرا باتری ضعیف به موتور ساعت فشار می آورد و نهایتا آن را خراب می کند.

3- برای یک ساعت ضد آب باید قسمت های محافظ ورود آب به داخل محفظه را حداقل دو سال یک بار چک کنید و اگر از ساعت در حمام استفاده میکنید باید هر سال قسمت نام برده مورد بازدید قرار بگیرد.

ساعت شما باید به قسمت خدمات پس از فروش رسمی برند آن در ایران فرستاده شود تا اینکه مورد سرویس دهی و یا در صورت نیاز تعمیر قرار بگیرد.

تا چه عمقی می توانم با ساعتم شنا کنم؟

در اینجا لیستی را برایتان قرار میدهیم که به شما نشان می دهد در قبال ساعت ضد آبتان چطور رفتار کنید.

علامت (ATM) یعنی اتمسفر که نشان دهنده میزان ضد آب بودن ساعت میباشد که اصولا پشت ساعت حک شده است.

1-2 ATM

شستن دست و مقاوم در برابر باران

3 ATM

پاشیدن آب روی ساعت و شستشوی ماشین

5 ATM

شنا کردن

10 ATM

شیرجه زدن  و غواصی تا عمق 3 متر

20 ATM

غواصی تا عمق 7 متر

استفاده از ساعت در سونا (حمام بخار) و مکان های این چنینی به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

به شما توصیه می شود که از ساعت ضد آب خود در حالتی که دسته کوک آن داخل قرار دارد استفاده کنید و آن را در معرض برخورد با آب قرار دهید، مخصوصا در دریا و مکانهایی که تغییرات آب و هوایی محسوسی را دارا میباشند.

چگونه بند ساعت فولادی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن بند ساعت

فولاد ماده ای است که باید با دقت تمیز شود. زیرا ظاهر روشن بند ساعت ممکن است به مرور زمان کاهش یابد و شکاف بین بند ها شروع به پر شدن از خاک کند. کار تمیز کردن بند ساعت فولادی خود را با قرار دادن آب گرم و صابون ظرفشویی در یک کاسه شروع کنید. اگر ساعت شما ضد آب است. آن را در آب قرار دهید و بگذارید پنج دقیقه بماند. از آنجایی که صابون ظرفشویی برای از بین بردن کثیفی تولید می شود. روغن و کثیفی را نیز به راحتی از روی بند ساعت پاک می کند. بعد از پنج دقیقه ساعت خود را بردارید و آن را با آب گرم بشویید و سپس با یک پارچه خشک کنید. اگر ساعت شما در برابر آب مقاوم نیست، می توانید آن را با فرو بردن بند ساعت در آب تمیز کنید و مراقب باشید که آب روی صفحه وارد نشود.

چگونه بند چرمی ساعت را تمیز کنیم؟

اگرچه بند چرمی یک مدل بند کلاسیک است .که سال هاست مورد پسند قرار گرفته است. اما در سال های اخیر از بند های چرمی در مدل های اسپرت نیز استفاده می شود. که تمیز کردن آنها بسیار آسان تر است. زیرا سطح آنها براق است. اما مراقب باشید، چراکه بند های چرم حساس تر هستند. و ترجیحا نباید به آنها آب زده شود. با این حال، بهترین روش قرار دادن ساعت در نور آفتاب است می توانید ساعت خود را با قرار دادن آن در مقابل پنجره باز که مکرراً نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کند. تمیز کنید. اما سعی کنید بعد از این کار حتما بند را با یک پارچه نم دار یا آغشته به روغن مخصوص چرم، تمیز کنید تا دوام بند کم نشود.

چگونه بند ساعت سیلیکونی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن بند ساعت سیلیکونی ساده ترین کار در مقایسه با تمیز کردن باندهای دیگر است. با این حال، از تمیز کردن آن یک بار در ماه غافل نشوید.اگرچه سیلیکون ماده ای است که بیشتر در مدل های اسپرت استفاده می شود. می توانید این نوع تسمه های فرورفته را با استفاده از یک گوشواره مرطوب تمیز کنید و ظاهر روز اول را برای مدت طولانی حفظ کنید.به عنوان روش دوم؛ اگر ساعت شما ضد آب است. آب ولرم و صابون ضد باکتری یا مایع ظرفشویی را به ظرف اضافه کنید و ساعت خود را در آن قرار دهید. بعد از پنج دقیقه آن را بردارید و با یک پارچه نرم بشویید و خشک کنید. اگر ضد آب نیست، حتما تسمه ها را فقط در آب فرو کنید.اگر ساعت شما کثیفی عمیق تری دارد. سعی نکنید آن را با مواد شیمیایی مانند استون تمیز کنید. در عوض، می توانید آن را با پاشیدن مقداری جوش شیرین روی یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

چگونه بند ساعت برزنتی را تمیز کنیم؟

اگر بند ساعتتان برزنتی (پارچه ای) است، از قاب جدا کنید و آن را بشویید، همچنین برای قاب آن از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.

 

برنارد گالری؛ یک راهنمای خوب برای خرید

برنارد گالری

 

اگر نیاز به یک راهنمای حرفه‌ای و منصف برای خرید ساعت مردانه دارید تا با شما صادقانه در مورد جنبه‌های مختلف و نکات خرید صحبت کند، گروه پشتیبانی برنارد گالری آماده همکاری با شماست. این گروه با پاسخگویی 24 ساعته، ازهیچ‌ گونه کمکی به شما مشتریان گرامی دریغ نمی‌کند. شما مشتریان می‌توانید تمامی سوالات خود را پیرامون مشخصات دقیق ساعت‌ها، نحوه سفارش و شرایط گارانتی مطرح کرده تا با اطلاعات کافی برای خرید اقدام نمایید.

 

گارانتی ویژه محصولات

مطمئنا گارانتی محصول یک فاکتور مهم برای جلب اعتماد شماست. جهت ضمانت کیفیت محصولات ارائه شده در این فروشگاه، تمامی ساعت‌های مچی دارای گارانتی یک ساله هستند. پس اگر به صورت اینترنتی خرید می‌کنید و از اصل نبودن کالا هراس دارید، فروشگاه برنارد گالری به شما از الان وعده یک خرید مطمئن را می‌دهد. در صورتی که در کالای خریداری شده ایرادی فنی‌ به وجود آمد، شما می‌توانید با هماهنگی با گروه پشتیبانی برنارد گالری، کالا را برگشت داده یا تعویض کنید. پس می‌توانید با دریافت کارت گارانتی 12 ماهه ساعت مچی با خیالی آسوده به فروشگاه برنارد گالری اعتماد کنید.

تنوع حیرت‌انگیز برندها و طرح‌ها

فروشگاه برنارد گالری به شما مشتریان عزیز تعداد بسیار زیادی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای دنیا را ارائه می‌دهد؛ پس مطمئن باشید سلیقه‌ خود را در این فروشگاه پیدا خواهید کرد. علاوه بر این از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع هر برند نیز شگفت‌زده خواهید شد. اگر به دنبال خرید ساعت زنانه

 

 یا مردانه هستید، طرح‌ها و برند‌های این فروشگاه را از دست ندهید.

از جمله محصولات دیگر این فروشگاه، انواع ست‌های ساعت و لوازم جانبی است. مزیت فوق‌العاده دیگر این فروشگاه، این است که قیمت محصولات گستره وسیعی را در برمی‌گیرد. شما می‌توانید با توجه به مبلغ مورد نظرتان وبا حق انتخاب‌های فراوان، انواع محصولات را برگزیده و از خرید خود نهایت لذت را ببرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها