دوچرخه شهری یا کوهستانی

کد خبر: 1118025

در هیاهوی دیوانه‌وار وسایل نقلیه موتوری و اتوموبیل‌ها و وضعیت عجیب ترافیک در خیابان‌ها، یک دوچرخه شهری یا کوهستانی می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند تا به آرامش برسید و از این شلوغی‌های اذیت‌کننده فاصله بگیرید. با توجه به قیمت خرید دوچرخه و مدل‌های مختلف آن، باید توجه زیادی در خریداری این محصول به خرج دهید تا در آینده دچار مشکل نشوید. طی این مطلب قصد داریم با معرفی دوچرخه شهری یا کوهستانی، تفاوت‌های آن‌ها را نیز ذکر کنیم. 

نکات مهم جهت خرید دوچرخه شهری یا دوچرخه کوهستانی

پیش از خرید دوچرخه مدنظر خود باید به نکات مختلفی توجه کنید تا محصولی با بهترین کیفیت و کارایی را انتخاب کنید. در ابتدا باید سایز و اندازه دوچرخه را بررسی کنید. متناسب با ارتفاع پا و قد خود باید دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که هنگام دوچرخه‌سواری با آن احساس راحتی کرده و دچار مشکل نشوید. نکته‌ دیگر که باید آن را مدنظر بگیرید آن است که این وسیله را برای چه هدفی می‌خواهید؟ آیا قصد شما تنها به گردش در سطح شهر یا روستا خلاصه می‌شود یا اینکه قصد دارید از آن برای طبیعت‌گردی و سفر در کوهستان استفاده کنید؟ بنا به هدفی که دارید باید محصولی را انتخاب کنید که نیازتان را به شکل کامل و راحت برطرف کند. پس از بررسی اندازه و تعیین هدف برای تهیه یک دوچرخه، باید به برند این محصولات نیز اهمیت دهید. خرید از برندهای ناشناخته و گمنام ممکن است برای شما گران تمام شود. در هر محدوده قیمتی، برندهای خاصی وجود دارند که دوچرخه‌هایی با کیفیت خوب و رضایت‌بخش تولید می‌کنند. با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید به‌راحتی به لیستی از بهترین برندهای تولیدکننده دوچرخه در محدوده قیمتی ارزان و گران دست پیدا کنید. 

دوچرخه شهری

تفاوت دوچرخه شهری با کوهستانی

همان‌طور که ذکر کردیم، جهت انتخاب دوچرخه شهری یا کوهستانی باید نیازهای خود را مدنظر بگیرید. در ادامه قصد داریم کارایی هرکدام از این دوچرخه‌ها را شرح داده و تفاوت آن‌ها از یکدیگر را ذکر کنیم. دوچرخه‌های شهری همان‌طور که از نامشان مشخص است مخصوص محیط شهری و برای مسافت‌های کوتاه هستند. این دوچرخه‌ها معمولا قفسه‌هایی دارند که افراد می‌توانند از آن‌ها برای قرار دادن خریدهای کوچک و اشیای مختلف استفاده کنند. دوچرخه‌های شهری معمولا برای مسیرهای صاف و مسطح ساخته می‌شوند و به همین دلیل نیز جعبه دنده ندارند و تک دنده‌ای هستند. این دوچرخه‌ها قیمت مناسبی داشته و اگر از شلوغی‌های شهر خسته شده‌اید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

با ذکر کارایی دوچرخه‌های کوهستانی، می‌توانید به‌راحتی از بین دوچرخه شهری یا کوهستانی محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. دوچرخه‌های کوهستانی دقیقا به شکلی ساخته شده‌اند که فرد جهت استفاده از آن‌ها در مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور هیچ مشکلی نداشته باشد. در اولین اقدام سازندگان برای ساخت این نوع دوچرخه‌ها از جعبه دنده پیشرفته استفاده کرده‌اند تا افراد جهت پدال زدن در مسیرهای رو به بالا اذیت نشوند و راحت‌تر این کار را انجام دهند. در گام بعدی کمک فنرهایی عالی و نرم برای این دوچرخه‌ها تعبیه شده که در دست‌اندازها فرد دچار مشکل نشود و احساس راحتی کند. 

اکنون نوبت به بررسی تفاوت‌های دوچرخه شهری با دوچرخه کوهستانی می‌رسد. لاستیک دوچرخه‌های کوهستان پهن‌تر است و این قابلیت باعث می‌شود که این دوچرخه‌ها در مسیرهای لغزنده سر نخورند؛ اما از سوی دیگر دوچرخه‌های شهری دارای لاستیک باریکی بوده که برای دوچرخه‌سواری در محیط شهری مناسب هستند. دوچرخه‌های کوهستانی با توجه به جنس بدنه و اجزای به‌کارگرفته شده در آن وزن بالاتری دارند؛ اما دوچرخه‌های شهری سبک‌تر بوده و با توجه به این مزیت سرعتشان بیشتر است. با خرید دوچرخه کوهستانی متوجه دنده‌های مختلف آن می‌شوید که برای استفاده در مسیرهای مختلف طراحی شده است؛ اما دوچرخه‌های شهری عموما تک‌دنده هستند. اگر بخواهیم صادق باشیم باید ذکر کنیم که دوچرخه کوهستانی با توجه به مزایای خاصش راحت‌تر از دوچرخه شهری است؛ ولی درنهایت این شما هستید که بنا به هدف و نیاز خود باید بین دوچرخه شهری یا کوهستانی یکی را انتخاب کنید. 

سخن پایانی در مورد خرید دوچرخه شهری یا کوهستانی

طی این مطلب به طور مفصل در مورد قابلیت‌های دوچرخه‌های شهری و کوهستانی صحبت کردیم. اینکه درنهایت کدامیک را انتخاب می‌کنید، به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. پیش از خرید دوچرخه، توجه داشته باشید که حتما از فروشگاه‌های معتبر این محصولات را خریداری نمایید. فروشگاه اینترنتی فروشکالا یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در کشور است که می‌توانید با خیال راحت محصولات خود را از آن خریداری نمایید. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها