راهنمای سفر امن به کیش

کد خبر: 1119692

همانطور که می‌دانید جزیره کیش، جزو جزایر آزاد ایران است، یعنی آزادی بیشتری نسبت به شهرهای دیگر ایران دارد. این شهر دارای چندین پارک و مراکز تفریحی مانند: پارک دلفین‌ها ، پارک آهوها، پارک آبی، پیست اسب سواری، باشگاه دوچرخه سواری، برنامه‌های غواصی و کارخانه ماشین‌سازی است، علاوه بر بازی‌های آبی مانند جت اسکی و پاراسل کیش محیطی آرام برای یک تفریح به‌یاد ماندنی را نیز دارد و مسافران با خرید بلیط کیش علی بابا می‌توانند سفری خاطره‌انگیز به این منطقه زیبا و آرام داشته باشند.

جمعیت این جزیره طبق آمار در سال 2010 بالغ بر 26000 شهروند به اضافه یک میلیون گردشگر سالانه می‌باشد. جزیره کیش یکی از 10 جزیره زیبای جهان بر اساس گزارش نیویورک تایمز در سال 2010 است. پس از دبی در امارات متحده عربی و شرم الشیخ در جمهوری مصر از نظر جمعیت جنوب غربی آسیا جایگاه چهارم را به عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگران به خود اختصاص داده است.

سفر به جزیره کیش از خارج ایران بسیار راحت است چراکه بر خلاف دیگر شهرهای ایرانی نیاز به ویزای ورود ندارد و فرودگاه بین المللی کیش هم در جزیره هست که میتوانید از هر کشوری به جزیره سفر کنید و در آنجا فرود بیایید. فقط باید در مورد هزینه‌های سفر و هزینه‌های اقامت در کیش اطلاعات کسب کنید.

جغرافیای جزیره کیش

 این جزیره در خلیج فارس و در امتداد 1359 کیلومتری ساحل ایران در شمال خلیج فارس و در ابتدای ورودی تنگه هرمز قرار دارد. شکل جزیره تقریبا بیضی شکل است، طول جزیره بیش از 15.45 کیلومتر از ساحل شرقی به ساحل غربی و عرض آن از سواحل جنوبی تا سواحل شمالی 7.5 کیلومتر گسترده شده  است.

در امتداد ساحل جزیره کیش صخره های مرجانی علاوه بر جزایر کوچک فراوان وجود دارد. سطح جزیره به دلیل نداشتن کوه و یا تپه‌های مرتفع صاف است. فرودگاه بین المللی کیش در مرکز جزیره در ارتفاع 35-40 ساخته شده است.

مشهورترین هتل کیش

هتل‌ محبوب جزیره کیش، هتل بزرگ داریوش است که واقع در مرکز جزیره، طبقه‌بندی شده در زمره هتل‌های 5 ستاره است. طراحی آن شبیه به طراحی نقطه تاریخی تخت جمشید است، زیرا هدف از این طراحی نشان دادن اصالت تمدن ایرانی است. کافه، رستوران و همچنین بخش ویژه‌ای برای تجار وجود دارد که اتاق‌های ملاقات خصوصی را برای آنها فراهم می‌کند.

پرواز به کیش

فرودگاه بین المللی کیش توسعه یافته است و حتی برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نیازی به ویزا نیست و صرفا با خرید بلیط کیش راه برای آنها هموار است. همچنین خارجی‌ها نیازی به صحبت کردن به زبان انگلیسی ندارند چراکه ساکنان جزیره کیش به طور کلی زبان نزدیک به عربی عراقی دارند.

تعداد زیادی هتل پنج، چهار و سه ستاره وجود دارد که البته در اینجا به استراحتگاه‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی اشاره نمی‌کنیم. این جزیره دارای مراکز خرید، موزه‌ها، سینماها، پارک‌ها و سواحل فراوانی در خود می‌باشد.کارت‌های اعتباری در کیش رایج و پرطرفدار است. میانگین دمای سالانه ۲۷ درجه سانتی‌گراد و در اکثر ماه‌ها رطوبت جزیره بسیار بالاست.

مقاله مرتبط : هتل های محبوب کیش در تریپ ادوایزر

نقاط گردشگری کیش

جزیره گردشگری کیش جاذبه‌ها و دیدنی‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی فراوانی دارد. درادامه به معرفی بعضی از این جاذبه‌ها می‌پردازیم.

پارک دلفین‌ها

مساحت پارک دلفین‌ها در جزیره کیش حدود 100 هکتار است. شروع پروژه در سال 1377 هجری شمسی بود و در سال 1379 قطعه اول افتتاح شد. پروژه‌های انجام شده مجموعه‌ای از حوضچه‌های دلفین، باغ پرندگان، باغ‌ها و انواع گیاهان هستند.

پروژه های در دست اجرا شامل ساخت سه هتل پنج و هفت ستاره، احداث باغ کاکتوس و احداث باغ پروانه‌ها می‌شوند. ساخت تونل زیر دریا، ساخت بندرگاه برای بازی‌های آبی، ساخت مزرعه شترمرغ، ساخت شهر بازی کودکان و همچنین مرکز خرید بین المللی از دیگر پروژه‌های پارک دلفین‌ها به‌شمار می‌روند.

آکواریوم زندگی در دریا

خلیج فارس مکانی برای زندگی انواع موجودات دریایی در نظر گرفته می‌شود، گردشگران در هر نقطه از ساحل می‌توانند انواع ماهی و سایر موجودات دریایی را ببینند که برخی از آنها را بسیار عجیب هستند.

در آکواریوم جزیره کیش که در ساختمان هنر قرار دارد، انواع مختلفی از موجودات دریایی و کمیاب موجود در خلیج فارس وجود دارد. تماشای آکواریوم برای افرادی که نمی‌توانند در اعماق دریا برای دیدن ماهی‌های رنگارنگ زیبا و ثبت لحظات زیبا و خاطرات ماندگار از اعماق دریا بروند، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

شهر تاریخی حریره

شهر 800 ساله حریره یکی از مناطق گردشگری منحصربه‌فرد جزیره کیش است که در گذشته بندر مهم و رابط هند و چین با ایران و اروپا بوده و آنچه امروزه از آن باقی مانده تپه‌هایی از خاک است. امروزه تعدادی خانه، حمام، مسجد در این منطقه وجود دارد و گردشگران می‌توانند به رایگان از آنها دیدن کنند.

باغ‌وحش

وجود آکواریوم در کنار باغ وحش مجموعه‌ای زیبا و لذت‌بخش را برای گردشگران تشکیل می‌دهد. در باغ وحش انواع مختلفی از حیوانات مانند شیر و خرس و همچنین حیوانات اهلی مانند: اسب، بز و گوسفند وجود دارد.

پرندگانی مانند لک لک، اردک و ... همچنین آهو، روباه، میمون و ده‌ها حیوان از گونه‌های مختلف وجود دارند که همگی در یک مکان با درختان زیبا و گل رز تزئین شده‌اند تا جلوه زیبایی را به بازدیدکنندگان ارائه دهند.

مساحت باغ دو هکتار است و در انتهای خیابان فردوسی واقع شده و دارای 17 قفس برای نگهداری انواع حیوانات است. همچنین آهوهای این پارک بیرون از قفس و در طبیعت باغ در حال رفت‌و‌آمد هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها