دیوارپوش های مدرن کدامند؟

کد خبر: 1121092

در دکوراسیون داخلی در این چند سال گذشته با تاپشیت جان تازه ای به خود گرفته است، توانسته است که دیوارپوشهای دیگر را کنار بگذارد و اگر بگوییم که انقلابی در صنعت دیوارپوش ها شکل داده است سخن به گزاف نگفته ایم، به یک باره در حدود پنج سال پیش وارد این صنف شد. ورقهای درجه یک سنگی که همواره بر قیمت مناسب پایه گذاری شده است و توانسته است با انواع روکشهای خود که هم روکش سنگ دارد و هم روکش ساده در قسمتهای مختلف کارایی دارد.

دیوارپوش

در این میان دیوارپوش انواع مختلفی دارد که در زیر به بررسی مدرن ترین آنها می پردازیم

انواع دیوارپوش

  • دیوارپوش سه بعدی
  • دیوارپوش پی وی سی
  • دیوارپوش چوبی
  • دیوارپوش شیشه ای
  • دیوارپوش سنگی
  • دیوارپوش چرمی
  • دیوارپوش آلمینیومی

 

استفاده از دیوار پوش های PVC  در مکان هایی نظیر استخرها، حمام و … مناسب بوده زیرا موجب از بین رفتن و باد کردن سطح دیوار پوش نمی شود. از نکات مهم دیگری که در اجرای پروژه های دیوارپوش باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب نوع ابزار  و طرح قرنیز و لبه های کنج می باشد.

پلی وینیل کلراید به نام اختصاری پی وی سی  نوعی پلیمرترموپلاستیک است که امروزه کارایی زیادی در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی دارد. دیوارپوش ها برای پوشش دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد که روی هر نوع دیوار قابل نصب می باشد.

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی

این نوع دیوارکوب که معروف به دیوارپوش سه بعدی میباشد بسیار سبک است و خاصیت ضد آب دارد . با استفاده از این دیوارکوب می توان از یکنواختی دیوارهای تکراری و خسته کننده فاصله گرفت و نشاطی دوباره به محیط داد.

دیوارکوب های تزئینی یا دیواکوب سه بعدی از جنس پلاستیک فشرده است که برای فضاهای داخلی و هم چنین خارجی مورد استفاده است.

دیوارکوب های تزئینی که به عنوان پوششی برجسته برای دیوارهای داخلی کاربرد دارد محصول جدیدی از دسته دیوارپوش هاست که برای دیوارهای داخلی منازل ، ادارات ، فروشگاه هاو … جهت ایجاد فضایی زیبا ، منحصر به فرد و متفاوت طراحی شده است.

دیوارپوش چرمی

این دیوارپوش بجز زیبایی قابلیت های دیگری مانند عایق صدا و حرارت بودن دارد . به همین خاطر در ساختمان های اداری و مسکونی و هتل ها و پارکینگ ها کاربرد زیادی دارد . این نوع دیوارپوشها محصولی جدید محسوب می شوند که ظاهری توپر و برجسته دارند و در فضاهای اداری بیشتر بکار گرفته می شوند. شما می‌توانید مناسب با سلیقه و نیاز خود یکی را انتخاب کنید.یکی از دیوارپوش هایی که زمان زیادی است تا به حال مورد استفاده قرار گرفته، دیوارپوش‌ چرمی است.

دیوارپوش‌های چرمی امروزه در انواع گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند.رول، پنل و تایل چرمی از این دسته هستند که در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی ارائه می‌شوند.مدل رولی مانند کاغذ‌ دیواری ارائه و نصب می‌شود. معمولا چرم‌های‌ رولی زمانی کاربرد دارند که نیاز باشد کل دیوار را پوشش دهید. در صورتی که تمایل داشته باشید قسمتی از دیوار را طراحی کنید، می‌توانید از انواع دیوارپوش چرمی که به صورت پنل و تایل تولید می‌شوند، استفاده کنید. خوشبختانه قیمت دیوارپوش چرمی محصول بسیار مناسب است.

دیوارپوش

دیوارپوش pvc

پلی وینیل کلراید به نام اختصاری پی وی سی  نوعی پلیمرترموپلاستیک است که امروزه کارایی زیادی در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی دارد. دیوارپوش ها برای پوشش دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد که روی هر نوع دیوار قابل نصب می باشد.اگر دیوار گچ باشد نیازی به زیرسازی قبل نصب نخواهد داشت ، ولی اگر به فرض مثال پوشش دیوار سخت باشد مانند کاشی و یا سرامیک حتما دیوار نیاز به زیرسازی دارد.

مزایای دیوارپوش pvc روکشدار

  • ضد رطوبت برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی
  • قابل استفاده همزمان برای دیوار و سقف به عنوان دیوار کاذب و سقف کاذب
  • قابل شست و شو حتی ارتباط مستقیم با آب
  • زیبایی منحصر به فرد به فضا
  • دارای رنگبندی های مختلف و طرح چوب
  • قابل استفاده در مناطق سردسیر و گرمسیر و نقاط مختلف
  • پوششی مناسب و زیبا برای فضاهای داخلی ویلا
  • عایق بودن محصول

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش چوبی در واقع تخته های پهن یا باریک چوب در رنگ های روشن، تیره خاکستری و… هستند که می توان آن ها را در کنار هم به صورت افقی یا عمودی روی یک دیوار نصب کرد و جلوه ی متفاوتی به فضای دیوار خود بخشید.

دیوارپوش آلومینیمی

کمک می کنند در مدت زمان کوتاهی ، سبک دکوراسیون داخلی منزلتان را تغییر دهید . این نوع دیوارپوشها با وجود چسبی قوی ، به راحتی می توان آن را به هر سطح افقی یا عمودی نصب کرد .

دیوارپوش سنگی

امروزه استفاده از دیوارپوش سنگی یا همان دیوارپوش طرح سنگ محبوب است که در قسمت میانی خانه بکار گرفته می شود .مانند قسمت هایی از پذیرایی ، شومینه و … که باعث تنوع و زیبایی چشمگیری در محیط می شود .

دیوارکوب

دیوارکوب ام دی اف

به دلیل استفاده بیش از حد دیوارپوش ام دی اف  ( دیوارکوب MDF )در ساختمان سازی و به خصوص دارا بودن قابلیت ها و خصوصیاتی از جمله تنوع در طرح و رنگ، ضد آب بودن و قابلیت شستشو، عایق صدا و حرارت، وزن سبک، نصب سریع است.

کاربرد دیوارکوب ام دی اف

همچنین دارا بودن قابلیت تغییر فرم آن این نوع دیوارکوب در مکان هایی همچون مراکز اداری و تجاری، رستوران ها، سالن های نمایش و فروشگاه ها و منازل بیش از پیش دیده می شود. این محصولات به علت تنوع، زیبایی و کیفیت بالای آن منحصر به فرد بوده و طول عمر بالایی نیز دارند، به همین جهت باعث حذف بسیاری از هزینه های اضافی مانند رنگ آمیزی سالیانه ساختمان می باشد.

دیوارپوش مخملی

دیوارکوب مخملی نیز مانند دیوارکوب پی وی سی روکشدار می ماند با این تفاوت که روکش این نوع پانل از جنس مخمل می باشد که برای دیوارهای داخلی فضا کاربرد دارد.از دیوارکوب مخملی برای یک الی دو دیوار یا بیشتر به عنوان دکوراتیو استفاده می کنند. یا می توان از آن برای بالای تختخواب در اتاق مانند یک حالت لمسه استفاده نمود.

دیوارکوب مخملی از جمله بهترین نوع دیوارکوب  ها هستند که طرح های مخملی از انواع متنوع این گروه محسوب می شوند.در نظر اول دیوارکوب مخملی جالب به نظر نمی رسد زیرا مخمل در حالت عادی پرز می گیرد و تمیز کردن ان هم با مشقت بسیاری همراه است.اما شاید پنل های پی وی سی با روکش مخمل بتواند در تغییر این دیگاه موثر باشد. استفاده از این دیوارکوب در محل های تجاری و منازل ویو شیک و متفاوتی را تدارک خواهید دید که با هر مبلمان و هر سبک دکوراسیونی همخوانی دارد. این دیوارپوش ها را می توان به دو صورت در بازار یافت یا شکل پنل ام دی اف با روکش مخمل که مانند همین دیوارپوش ها نصب و دیوار یک دستمخملی را به شما تحویل می دهند و یا اینکه پنل های مخملی سه بعدی که بر روی انها اشکال زیبا و جالبی بصورت سه بعدی طراحی شده است.بدست اوردن هر دو نوع از دیوارکوب های مخملی از طریق این سایت اسان و راحت است و تنها با یک تلفن امکان پذیر است . دیوارکوب مخملی در عرض های 20 سانتیمتر و 40 سانتیمتر ، طول 6 متر و ضخامت 8 میلیمتر تولید می شود.

دیوارپوش بدون درز

یکی از کارهای بزرگ در صنعت دیوار پوش های  pvc، پا به عرصه گذاشتن  دیوارپوش بدون درز است. که با دارای طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی میباشد. این دیوار پوش ها  دارای مزایای از قبیل عایق رطوبت و ضد باکتری و عایق حرارت و دارای استاندارد ویژه میباشند.

کاربرد دیوارپوش بدون درز

این دیوار پوش ها را به راحتی در مکان های درمانی و بیمارستانی ، سرویس بهداشتی، لابی و سالن اجتماعات و دکوراسیون داخلی منزل و محل کار استفاده کرد.این دیوار پوش ها راه کار بسیار ساده و راحت و با حداقل هزینه برای آشپزخانه شماست که بدون بنایی و ریخت و پاش اضافه به راحتی فضای آشپزخانه خود را میتوانید متحول کنید.این نوع ها در دکوراسیون بسیار پرکاربردند مثلا در راه پله و فضای اداره با دیوارپوش بدون درز مهم نیست که فضای کاری شما چیست، زیرا این دیوار پوش ها با طرح های مختلف و ضربه پذیری بالا و ضد خش بودن مناسب برای هر نوع  از مکان مورد نظر شما است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها