انواع استخرهای قابل اجرا در ساختمان و فضای باز

کد خبر: 1130651

استخرهای شنا چه به صورت خصوصی بوده و چه به صورت عمومی در مراکز ورزشی یک تفریح و سرگرمی عالی به شمار رفته و سالها لذت و سرگرمی را به افراد هدیه می کنند. استخر ها دارای انواع مختلفی هستند که بر حسب نوع ساخت و مواد بکار رفته در آنها طبقه بندی می‌ شوند.

امروزه داشتن استخر نیازی به استرس اضافی و نگرانی در مورد ایمنی ندارد . با طراحی و ساخت اصولی و چند اقدام احتیاطی ساده مانند استفاده از زنگ خطر استخر شنای شما می تواند ساعت های بیشماری سرگرمی را بدون نگرانی فراهم کند. 

همچنین وجود استخر ، ربطی به شهر و منطقه ندارد. ساخت استخر در تهران ، همان قدر می تواند مفید و لازم باشد که ساخت استخر در کرج و یا شهرستانی کوچک و دور از تهران . 

شنا و آبتنی یک ورزش مفرح و شاد است. 

1. استخر روی زمین

استخرهای شنا بسته به نوع ساخت و مکان آنها می توانند در اشکال و اندازه های مختلف ساخته شوند. استخرهای روی زمین معمولاً مستطیل شکل با لبه های گرد هستند.

امروزه به لطف پیشرفت در ساخت استخر ، می‌ توان از مزایای آن لذت برد. در صورتی که بودجه کافی برای ساخت استخر ندارید یا مستاجر هستید اما تمایل به دارا بودن استخر در منزل خود هستید، می‌ توانید از استخرهای روی زمین که با روکش وینیل یا فایبرگلاس کامپوزیتی ساخته شده و در طیف وسیعی از سبک ها موجود می باشند ، استفاده کنید.

از آنجایی که معمولاً این نوع استخرها  پیش ساخته هستند ، می توانید در کسری از زمان و با کمترین هزینه در استخر شخصی خود شیرجه بزنید و در صورت نقل مکان آن را نیز با خود ببرید.

استخرهای روی زمین معمولاً از دیواره های فولادی و سازه های پشتیبان با یک آستر وینیل فلز ساخته می شوند و بسیاری از آنها اکنون با ساختارهای حمایتی با روکش پلاستیکی برای استفاده با آب نمک عرضه می شوند.

استخرهای روی زمین تا حد زیادی ارزان ترین گزینه برای نصب هستند. مزیت دیگری که استخرهای روی زمین دارند این است که نیازی به حفاری ندارند.

انواع استخرهای قابل اجرا در ساختمان و فضای باز

2. استخرهای داخل زمین

این نوع استخرها که بسیار رایج و گزینه عالی برای تفریح خانوادگی به شمار می روند به طور کلی از بتن فایبر گلاس یا آستر وینیل ساخته می شوند. فضای داخلی استخر بتنی با سنگ ریزه های رودخانه ای و رنگی ، کاشی کاری کامل ، گچ کاری یا گاهی اوقات به صورت ترکیبی تکمیل می شود. تمام فضای داخلی استخر بسیار مستحکم و ماندگار بوده به شرطی که آب استخر طبق دستورالعمل سازنده حفظ شود.

3. استخرهای فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس دارای طیف وسیعی از گزینه های رنگ و پوشش داخلی هستند. استخرهایی که پوشش داخلی آنها وینیل است با طیف گسترده‌ای از رنگ ها و چاپ ها عرضه می شوند و بدنه استخر می تواند از جنس فولاد ضد زنگ، فولاد گالوانیزه یا حتی بلوک بتنی باشد.

این نوع استخرها از هزینه اولیه بالایی برای ساخت و نصب برخوردار بوده اما کمترین هزینه ی تعمیر و نگهداری را دارند و بسیار سریع نصب می‌شوند . زیرا دارای قالب های از پیش ساخته شده هستند اما شکل آنها قابل تنظیم نبوده و نمی توانند بیش از ۱۶ فوت عرض داشته باشند.

برخی از استخرهای فایبرگلاس دارای گزینه آب گرم یا آب نمای داخلی نیز می باشند.

4. استخرهای بتنی

این نوع استخرهای سفارشی را می ‌توان تقریباً در هر مکانی قرار داده و امکانات طراحی نامحدودی را برای آن در نظر گرفت.

شما می توانید اندازه ، شکل و عمق استخر را انتخاب نموده و گزینه های تکمیلی شامل کاشی های سرامیکی، سنگ ریزه های طبیعی، کوارتز رنگی،   رنگ های رزین اپوکسی، پوشش وینیل و طیف وسیعی از موارد دیگر را نیز به استخر خود اضافه کنید.

این نوع استخر ها بیشترین طول عمر را داشته و زمان زیادی برای نصب آنها لازم است.

5. استخر با روکش وینیل

یکی از انواع استخر، استخر با روکش وینیل است که یک گزینه محبوب و مقرون به صرفه است. آستر وینیل معمولاً متناسب با اندازه و شکل استخر ساخته می‌شود و سطحی صاف و بادوام ایجاد می کند که در برابر جلبک ها و قارچ ها مقاوم است و تراشه یا ترک نمی خورد که به لطف این خواص استفاده از مواد شیمیایی برای فیلتر و تصفیه کردن آب کمتر می شود.

این نوع استخر ها کمترین هزینه نصب را داشته و در هر اندازه و شکلی قابل ساخت می باشند . اما آستر وینیل باید هر ۵ تا ۱۰ سال یکبار تعویض شود و با توجه به اینکه این ماده نازک است ممکن است توسط اجسام خارجی و اشیاء تیز آسیب ببیند.

در سالهای اخیر میل به داشتن استخر در فضای مسکونی بیشتر شده است . خصوصا در کلانشهرها که ترافیک و استرس های مختلف ، نیاز به تفریح و ورزش را بیشتر می کند. 

ساخت سونا و جکوزی در تهران ، در کنار ساخت استخرها در حال حاضر بسیار رایج و متداول است .اما برای طراحی و ساخت سونا، جکوزی و استخر ، لازم است حتما از سازندگان با تجربه کمک گرفت.

تاسیسات لطفی : مجری ساخت استخر و جکوزی  - 09125641224

www.tmilotfi.ir

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها