چطور بفهمیم کمک فنر خودرو معیوب می باشد

کد خبر: 1145202

کمک فنرها یکی از مهمترین اجزای سیستم تعلیق خودرو هستند. فنرهای کمک فنر ضربه ها و ضربه های ناشی از ناهمواری سطح جاده را جذب کرده و از آسیب به بدنه اصلی خودرو جلوگیری می کند. بازویی در داخل کمک فنرها وجود دارد که به آرامی نیروی زیادی را که در فنر ذخیره می شود آزاد می کند و از پرش ناگهانی خودرو جلوگیری می کند. بنابراین باید گفت که کمک فنرها نقش مهمی در ایمنی خودرو دارند و پایداری خودرو را در حین رانندگی تضمین می کنند. نکته مهم این است که خوشبختانه بر خلاف سایر اجزای فنی خودرو، بررسی و تشخیص خرابی کمک فنر به راحتی امکان پذیر است. شما می توانید آن را خودتان انجام دهید. بنابراین، بهتر است قبل از اینکه یک خرابی ساده برایتان گران تمام شود، به خودروی خود بروید و نگاهی به کمک فنرهای آن بیندازید. در این راهنما شما را با علائم خرابی کمک فنر خودرو آشنا می کنیم تا بتوانید خودروی خود را راحت تر تعمیر کنید. این مقاله را حتما بخوانید.

مهمترین نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟

کمک فنرها می توانند ظاهر خودرو را در اثر ضربه های مختلف مانند تصادف، بالا و پایین رفتن خودرو به خصوص در جاده های ناهموار و شیرجه رفتن خودرو در ترمزهای سنگین تغییر دهند. با نگاهی به کمک فنرها و تشخیص تغییرات ظاهری آن ها مانند افت هر یک از چهار گوشه خودرو، می توانید عیب آن ناحیه را تشخیص دهید.

 مایع روغنی، مایعی که باید در شوک ها وجود داشته باشد اما در صورت مشاهده نشتی در شوک ها نیاز به تعویض دارند. اگر شوک نشتی داشته باشد، به این معنی است که روغن به وضوح نشتی دارد و باید تعویض شود.

 بالا و پایین رفتن یا به اصطلاح چرخ های رقصنده در جاده یا هنگام عبور از تپه می تواند نتیجه عملکرد ضعیف کمک فنر خودرو باشد.

 اگر خودرو در لوازم یدکی ام وی ام ایکس 22 به یک سمت کشیده شود، یکی از دلایل ممکن است خرابی سیستم تعلیق اعم از لاستیک، فنر و کمک فنر باشد که باید توسط تعمیرکار مجرب بررسی شود.

 اگر لاستیک ها به طور غیر عادی فرسوده شوند، این نشان دهنده نقص در سیستم تعلیق، به ویژه کمک فنرها است.

 اگر هنگام عبور از برآمدگی ها صدای هیس می شنوید، توجه داشته باشید که علت آن می تواند خرابی کمک فنر باشد. یکی از دلایل این صدا ممکن است به دلیل شل شدن پیچ نگهدارنده کمک فنر باشد.

 بارگیری بیش از ظرفیت خودرو می تواند عامل اصلی تضعیف سیستم تعلیق از جمله کمک فنرها باشد که به ویژه زمانی که خودرو در مسیرهای ناهموار حرکت می کند تشدید می شود. همچنین اگر سرعت با مسیر و بار متناسب نباشد، ممکن است اتفاقات بدتری مانند قطع شدن اتصالات در انتظار شما باشد.

لزوم جدی گرفتن خرابی کمک فنر ماشین

کمک فنر وظیفه کاهش لرزش خودرو در جاده های ناهموار را بر عهده دارد. بنابراین عملکرد کمک ها بر کیفیت رانندگی ما و عمر سایر قسمت های خودرو مانند چرخ ها، فنرها، بلبرینگ ها، جعبه فرمان، گیربکس و دیفرانسیل تاثیر مستقیم دارد.

حتی چند دقیقه رانندگی بدون ضربه را نمی توان تصور کرد. ضربه گیرها در واقع قطعاتی هستند که در برابر حرکت فنرها مقاومت می کنند و هر چه سرعت این حرکت بیشتر باشد این مقاومت بیشتر می شود. به عنوان مثال، هنگامی که خودروی شما روی یک دست انداز شتاب می گیرد، فنرها به سرعت فرو می ریزند. در نتیجه نیروی زیادی وارد اتاق ماشین می شود. اگر این نیرو خنثی نشود باعث نوسان شدید خودرو می شود.

قسمتی که از ریزش سریع فنرها جلوگیری می کند ضربه است. از طرفی وقتی خودرو با سرعت کم از یک ریتاردر می گذرد، کمک فنرها اجازه جمع شدن فنر را می دهند.

چرا لوازم یدکی ام وی ام ایکس 33  دیجی کار شاپ را پیشنهاد می دهیم؟

ما مهمترین دلایل کمک فنرها را می دانستیم و همچنین می دانیم که عملکرد کمک فنرها کاهش لرزش خودرو در جاده های ناهموار است. بنابراین، عملکرد کمک‌ها تأثیر مستقیمی بر کیفیت سواری ما و همچنین عمر سایر قطعات خودرو مانند چرخ‌ها، فنرها، بلبرینگ‌ها، دنده‌های فرمان، گیربکس و دیفرانسیل دارد. بنابراین قسمتی که فنرها را به سرعت فرو نریزد ضربه گیر است. از طرفی وقتی خودرو با سرعت کم از یک ریتاردر رد می شود، کمک فنرها اجازه جمع شدن فنر را می دهند. بنابراین می توان گفت کمک فنر نوسان ساز خودروی شماست و اگر می خواهید سواری نرم و بی صدا داشته باشید باید به کمک فنرهای عقب و جلو خودرو خود توجه ویژه ای داشته باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها