فرمانده جوخه ترور موساد در کردستان عراق به هلاکت رسید

مجازات صهیونیست‌ها در اربیل

کد خبر: 1153612

در حالی نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در لفاظی اخیر خود، صراحتا از عملیات‌های ترور این رژیم در خاک ایران دفاع کرده و نام دکترین موهوم خود را نیز مبارزه با اختاپوس نهاده بود، عملیات موفقیت‌آمیز ترور فرمانده جوخه ترور موساد در منطقه کردستان عراق به همراه یکی دیگر از مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی، شوک بسیار سختی را به تل‌آویو وارد ساخته است.

مجازات صهیونیست‌ها در اربیل

اکنون بر همگان مسجل شده است که چه کسانی در این نبرد شعار می‌دهند و چه کسانی به وعده‌های خود عمل می‌کنند! اصل ماجرا از این قرار بود که چهارشنبه‌شب، برخی منابع در ابتدا از حمله پهپادی به کردستان عراق و به صورت خاص کنسولگری آمریکا در اربیل خبر دادند اما پس از ساعاتی مشخص شد که دامنه و هدف عملیات به مراتب گسترده‌تر از حد تصور بوده است. براساس گزارش اولیه شبکه المیادین، ایلاک رون، فرمانده بخش ترور موساد در جریان حمله پهپادی در شمال عراق در اربیل به هلاکت رسید. پس از گذشت ساعاتی دیگر، گزارش‌های تکمیلی نشان داد که در این عملیات چند خودرو هدف قرار گرفته‌اند و یکی دیگر از افسران ارشد موساد نیز در این عملیات پهپادی کشته شده است. پس از این افشاگری‌های غیررسمی، منابع غربی که در ابتدا جهت سانسور ماجرا یا تحریف آن تلاش می‌کردند، اذعان کردند که یک تیم تخصصی از سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که در این خودروها حضور داشت، هدف اصلی این عملیات پهپادی بود.

براساس اخبار منتشرشده، در این عملیات از پهپادهای پیشرفته کامیکازه استفاده شده است. پهپاد کامیکازه نوعی سامانه تسلیحاتی است که در آن مهمات برای مدتی در محدوده‌ای هدف را جست‌وجو و پس از یافتن هدف به آن حمله می‌کنند. پهپادهای انتحاری زمان واکنش دربرابر اهداف پنهانی (که ممکن است برای لحظاتی پیدا شوند) را پایین می‌آورند، بدون این‌که نیازی به نزدیک کردن سکوی تسلیحات ارزشمند به منطقه هدف باشد و همچنین هدفگیری را گزینشی‌تر می‌کنند، چراکه می‌توان عملیات را در هر زمان لغو کرد. پهپادهای انتحاری در رده‌بندی تسلیحات بین موشک کروز و پهپاد رزمی قرار می‌گیرند و در برخی از خصوصیات با هر دوی این تسلیحات اشتراک دارند. تفاوت‌شان با موشک کروز این است که به‌نسبت مدت طولانی‌تری را به جست‌وجوی هدف اختصاص می‌دهند و تفاوت‌شان با پهپادهای رزمی این است که کلاهک انفجاری دارند و خودشان در عملیات مصرف می‌شوند. پهپاد آرش متعلق به ارتش جهموری اسلامی ایران با برد  ۲۰۰۰کیلومتر دوربردترین پهپاد انتحاری جهان‌است.

 پیام آشکار به صهیونیست‌ها 

وقوع این عملیات پیچیده امنیتی، آن هم در حالی که سه خودروی وابسته به موساد و سرویس اطلاعاتی اقلیم کردستان عراق در حال اسکورت افسران و مقامات ارشد امنیتی موساد بودند، به‌وضوح نشان داد که انتقام مخالفان رژیم صهیونیستی از اقدامات این رژیم جعلی و اشغالگر، به مراتب جدی‌تر و نزدیک‌تر از آن چیزی است که تل‌آویو تصور می‌کند! بدون شک این عملیات موفقیت‌آمیز، قدرت بازدارندگی و اقدام جریان‌های مخالف موجودیت رژیم اشغالگر قدس را در منطقه بیش از پیش تقویت خواهد کرد. برخی منابع صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که پس از ماجرای شلیک موشک به حریم امنیتی منطقه دیمونا در سال گذشته، عملیات اخیر شوک بسیار سختی را به موساد و نهادهای امنیتی تل‌آویو وارد ساخته است. در اردیبهشت سال گذشته و در حالی که صهیونیست‌ها به‌واسطه شکست در نبرد غزه، روحیه خود را به طور کامل از دست داده بودند، افشای خبر فرود آمدن موشکی سوری (از نوع موشک سام ۵) در منطقه ممنوعه و به‌شدت حفاظت‌شده دیمونا (منطقه اتمی اراضی اشغالی)، بهت و حیرت سازمان موساد و نظامیان صهیونیستی را دوچندان کرد. این موشک از روی پدافند نیروی دفاع هوایی سوریه و به سوی یک جنگنده متجاوز صهیونیستی شلیک شد. اکنون از آن حادثه یک سال سپری شده است و مقامات رژیم اشغالگر قدس نتوانسته‌اند خود و دیگران را قانع کنند که موشک سام ۵، چگونه سخت‌ترین و محکم‌ترین حریم امنیتی صهیونیست‌ها را درهم نوردیده است. فراتر از آن، اتفاقی که اخیرا در اربیل رخ داد، به‌وضوح نشان داد که تدابیر هر چند گسترده امنیتی صهیونیست‌ها، قادر به صیانت از این رژیم جعلی در برابر کنش‌ها و واکنش‌های هوشمندانه جریان‌های مقاومت نخواهد بود.

نمکی بر زخم صهیونیست‌ها

در حالی که مقامات موساد در حیرت ناشی از عملیات اخیر در اربیل به‌سر می‌بردند، انتشار خبر حمله سایبری موفقیت‌آمیز به زیرساخت‌های اقتصادی و عمومی در اراضی اشغالی، ضربه دیگری را به اشغالگران وارد ساخت. منابع صهیونیستی اخباری منتشر کردند که نشان‌دهنده حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های حمل و نقل اسرائیل شامل پایگاه‌ها و سرورهای اینترنت وابسته به این رژیم بود. سایت‌های خبری در منطقه و اراضی اشغالی از یک حمله سایبری شدید توسط یک تیم عراقی، علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی و هک شدن سامانه معاملاتی بورس تل‌آویو خبر دادند. این حمله سامانه بورس تل‌آویو را از دسترس خارج ساخت. علاوه‌بر آن، به دلیل این حمله سایبری فعالیت شرکت حمل و نقل ایگد، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل شهری در اراضی اشغالی، ایستگاه اصلی ارتباطات عمومی و سامانه راه‌آهن و خدمات EPOS متوقف شد. به سبب این حمله سایبری، شرکت ایگد امکان ثبت‌نام برای محموله‌های جدید را به حالت تعلیق درآورده است. منابع اسرائیلی اعلام کردند که منشأ این حمله سایبری عراق بوده است. | منبع: روزنامه جام جم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها