قیمت گوشت و خبر خوب معاون وزیر جهاد کشاورزی | قیمت گوشت کاهش می یابد؟

کد خبر: 1156425

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز غیرمنطقی است، گفت: با اقداماتی که مدیریت پشتیبانی امور دام کشور برای تامین نهاده و خرید تولیدات انجام می‌دهد قیمت گوشت قرمز در بازار متعادل می‌شود.

سایت جام جم آنلاین نوشت: قیمت گوشت در بازار. علت  افزایش قیمت گوشت چیست؟ با افزایش قیمت گوشت دیگر این ماده مهم غذایی را در سفره مردم نخواهیم دید. آیا روند افزایشی قیمت گوشت ادامه دارد؟ قیمت گوشت در سال جاری چند درصد افزایش داشته است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قربانی در پاسخ به اینکه چرا قیمت گوشت قرمز در بازار افزایش یافته است، اظهار داشت: افزایش زیاد قیمت گوشت قرمز غیر منطقی است و با اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهد قیمت‌ها بر‌می‌گردد.

معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وابستگی قیمت گوشت قرمز به ارز ۴۲۰۰ تومانی کم است، افزود: شاید انتظار افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی قیمت گوشت می‌رفت، اما جهش قیمت در بازار غیر منطقی است.

وی اضافه کرد: از ابتدا هم تصور می‌شد با اجرای حذف یارانه‌ها، شوک اندکی به غیر از چهار قلم کالا در بازار برای سایر کالا‌ها وجود داشته باشد، اما این افزایش مقطعی و کوتاه مدت خواهد بود.

معاون امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با اقداماتی که مدیریت پشتیبانی امور دام کشور برای تامین نهاده و خرید تولیدات آن‌ها انجام می‌دهد قیمت گوشت قرمز در بازار متعادل می‌شود.

به گزارش فارس، قیمت گوشت ران گوساله در بازار به کیلویی ۲۱۰ هزار تومان و ران گوسفند کیلویی ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، به عنوان نمونه، این نهاد وابسته به شهرداری تهران، قیمت هر کیلو ران منجمد گوسفندی را ۱۱۰هزار تومان اعلام کرده است اما قیمت‌های بازار، رقم دیگری را نشان می‌دهد. این اختلاف قیمتی در سایر فرآورده‌های گوشتی نیز به چشم می‌خورد. بازدیدهای میدانی از مراکز فروش گوشت قرمز هم نشان می‌دهد هیچ قیمت ثابتی برای گوشت وجود ندارد و بعضا چندین قیمت برای یک کالای واحد وجود دارد.

برخی از فروشندگان، دلیل این مهم را اجاره مغازه‌ها عنوان می‌کنند و برخی دیگر در کمال صداقت می‌گویند قیمت را با توجه به نوع مشتریان خود تعیین می‌کنند. وقتی از آنها پرسیده می‌شود نگران بازرسی‌ها نیستید، می‌گویند اتحادیه که کاری به ما ندارد. اگر تعزیرات هم بازرس راهی کند، پیش از ورود بازرس از اتحادیه به ما اطلاع می‌دهند.​​​​​​​

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها