در گفتگو با فردا مطرح شد؛

عباس مقتدایی: بایدن به منطقه می‌آید تا گریز آمریکا از منطقه با آسیب کمتری باشد

کد خبر: 1156903

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها به همسایگان اعلام کرده که پای بیگانگان را به منطقه نکشانند چون همسایگان می مانند و بیگانگان مجبور به فرار هستند همانگونه که آمریکایی ها از افغانستان گریختند.

عباس مقتدایی: بایدن به منطقه می‌آید تا گریز آمریکا از منطقه با آسیب کمتری باشد

گروه سیاسی فردا: دشمنان ایران در منطقه و جهان دست به توطئه های مختلفی زدند اما نتوانستند به اهداف خود برسند. جدیدترین برنامه آنها پروپگاندای رسانه ای در پوشش سفرهای نمایشی دیپلماتیک است.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره سفر بایدن به ریاض گفت: اتکای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به منابع داخلی اش است. جمهوری اسلامی ایران به دلیل استقلالی که داشته و دارد در طول چند دهه گذشته منابع قدرتش بر پایه قدرت درون ساز بوده است.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم اظهار کرد: برخلاف بسیاری کشورهای دیگر که قدرت منطقه ای آنها متکی به مجموعه بیرونی یا بخشی از نظام سلطه است و به همین علت با کم و زیاد شدن قدرت ابرقدرت ها یا قدرتهای برون منطقه ای، آنها نیز دچار ضعف یا قدرت می شوند، جمهوری اسلامی ایران با اتکا به درون مایه های خود توانسته است هم در عرصه دیپلماسی عمومی و هم در زمینه های مختلف مرتبط با دیپلماسی کارهای خود را پیش ببرد.

وی افزود: درباره کشورهایی همچون عربستان یا برخی کشورهای کوچکتر در منطقه خلیج فارس شاید بتوان گفت که با آمدن یا نیامدن رئیس جمهور آمریکا تقویت یا تضعیف می شوند اما درباره ایران به هیچ وجه نمی توان چنین صحبتی را بیان کرد چون جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر آنچه دارد کارهایش را دنبال می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: ایران بزرگترین کشور منطقه است که با 15 کشور دیگر مراودات و همسایگی دارد و این وضعیت کم نظیر در سطح دنیا به ویژه غرب آسیا بی نظیر است. بعد از استقرار دولت سیزدهم، جمهوری اسلامی با اتکا به دیپلماسی همسایگی توانسته وضعیتی را پدید آورد که ارتباطات آسیایی ایران تقویت شده است.

وی ادامه داد: اکنون ایران، چین، هند و روسیه قدرتهای مهمی هستند که با یکدیگر همکاریهای وسیع دارند. ایران در حوزه های مختلف دفاعی توانسته متکی به درون کشور کارهای خود را پیش ببرد و حتی تجهیزات نظامی اش به برخی کشورها صادر می شود بنابراین آنچه دیگران درباره کشورهای کم اهمیت، وابسته یا غیرمستقل می گویند درباره ایران مصداق ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: ایران قدرت بلامنازع منطقه است که به دنبال ایجاد صلح و امنیت در منطقه هم می باشد و به همه کشورها در این زمینه کمک می کند. آمریکایی ها برای اینکه بتوانند در منطقه بمانند بارها و بارها با ردوبدل کردن پیام به ایران متوسل شده اند و به خوبی می دانند در منطقه ای حضور دارند که جمهوری اسلامی ایران در عرصه امنیتی و دفاعی نقش غیرقابل انکاری دارد.

وی افزود: آمدن بایدن به منطقه می تواند نشانه ای از آن باشد که آمریکا به دنبال گریز از منطقه است و می خواهند در این زمینه اقداماتی انجام دهند که آسیب کمتری ببینند. جمهوری اسلامی ایران بارها به همسایگان اعلام کرده که پای بیگانگان را به منطقه نکشانند چون همسایگان می مانند و بیگانگان مجبور به فرار هستند همانگونه که آمریکایی ها از افغانستان گریختند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها