قیمت طلا رکورد زد! | قیمت هر گرم طلا چند؟

کد خبر: 1167126

بررسی قیمت سکه در نیمه اول مرداد ۱۴۰۱ نشان می دهد که این فلز گران بها در محدوده ۱۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان زندانی شده است

قیمت طلا رکورد زد! | قیمت هر گرم طلا چند؟

قیمت طلا به علت نوسان قیمت ارز متلاطم است. طلا یک منبع سرمایه گذاری است به همین دلیل قیمت طلا بسیار برای مردم اهمیت دارد. قیمت طلا این روزها بسیار پرنوسان است. قیمت طلا یک مدت مقداری پایین آمد. قیمت طلا امروز را در ادامه می بینید. 

فلز گران بهای جهانی در هشتمین روز مرداد بار دیگر اوج گرفت و تا محدوده ۱۷۶۶ دلار پیشروی کرد. 

این پایان ماجرا نبود و قیمت اونس طلا در روز سه شنبه ۱۱ مرداد ماه به سمت محدوده ۱۷۸۰ دلار حرکت کرد اما در نهایت به قیمت ۱۷۷۵ دلار معامله شد.

بررسی قیمت سکه در نیمه اول مرداد ۱۴۰۱ نشان می دهد که این فلز گران بها در محدوده ۱۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان زندانی شده است.

بیشترین افزایش قیمت سکه در نیمه اول مرداد

سکه بازان در اولین روز مرداد بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند، قیمت سکه در روز یاد شده تقریبا ۱۲۰ هزار تومان بالا رفت و به محدوده ۱۴میلیون  ۹۹۰ هزار تومان رسید.

بیشترین کاهش قیمت هم به دهمین روز ماه جاری برمیگردد. فلز زرد رنگ داخلی در این روز با ۱۵۰ هزار تومان ریزش بر روی ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

نکته قابل توجه در طول این دو هفته حباب چشمگیر قیمت سکه بود که عمدتا بالای ۱۲ درصد ایستاده بود. با این حال سکه بازان در برابر کاهش قیمت سکه به زیر ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مقاومت کردند. ارزش ذاتی سکه هم با فاصله قیمت بازار نزدیک محدوده ۲ میلیون تومان بود.

به نظر می رسد یکی از دلایل این کار خوشبینی سکه بازان به روند افزایشی قیمت دلار  بوده باشد.

محمد کشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت: قیمت اونس جهانی امروز ۹ دلار افزایش یافت و به ۱۷۸۰ دلار رسید از طرفقیمت طلا ی در طول هفته هم قیمت اونس ۱۴ دلار افزایشی بود.

وی گفت:ازطرفی قیمت ارز در طول هفته ۷۰۰ تومان کاهش یافته است که علت این کاهش احیای دوباره صحبتهای برجامی و مذاکرات می باشد زیرا ظاهرا نشانه های مثبتی از وین به گوش می رسد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت :حباب سکه امروز هم کاهشی شد و اکنون در محدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان می باشد که نسبت به اول هفته ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

کارشناس رسمی بازار طلا خاطر نشان کرد: از روز شنبه بازارهای اصلی کشور به دلیل ایام سوگواری تعطیل می باشد و به نظر می رسد این آخرین قیمتها تا روز سه شنبه هفته آینده می باشد

کشتی آرای گفت: قیمت سکه طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۴میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح جدید امروز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۴میلیون و۷۵۰هزار تومان رسید.

نیم سکه با ۷۰هزار تومان کاهش هفتگی به ۸میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه نیز با ۷۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان رسید.

سکه های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر هفتگی۳۱۰۰۰۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با ۱۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱میلیون و ۳۶۹ هزار تومان رسید.

قیمت هر مثقال طلای آبشده با ۴۵ هزار تومان کاهش هفتگی ۵میلیون و ۹۳۰ تومان می باشد.

بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۳ درصد افزایش به ۱۷۶۷ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۶۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

در حالی که معیار بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده از بالاترین سطح بیش از یک هفته گذشته سقوط کرد، دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت و باعث شد طلای دلاری را برای سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

داده‌ها نشان می‌دهد که صنعت خدمات ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در جولای رشد کرد زیرا سفارش‌های جدید به شدت رشد کردند، در حالی که سفارش‌های کارخانه‌های ایالات‌متحده نیز در ژوئن افزایش یافتند و پس از پیشرفت ۱.۸ درصدی در ماه می، ۲ درصد افزایش یافتند.

اکنون تمرکز روی داده‌های مشاغل ایالات‌متحده است که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند شفافیت بیشتری را در مورد تشدید تهاجمی فدرال رزرو برای مقابله با تورم ارائه دهد.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو در روزهای سه شنبه و چهارشنبه اعلام کردند که بانک مرکزی همچنان مصمم است نرخ بهره آمریکا را به سطحی برساند که به طور قابل‌توجهی فعالیت اقتصادی را مهار کند و بالاترین تورم را از دهه ۱۹۸۰ کاهش دهد.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۰.۶۵ رسید.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران پیش‌بینی خود از قیمت پلاتین و پالادیوم را به شدت کاهش داده‌اند زیرا کاهش رشد اقتصاد جهانی باعث کاهش تقاضا شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۹۹.۰۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۱۴ دلار و ۹۷ سنت رسید.

پائین آمدن ارزش دلار و تنش‌های بین آمریکا و چین فشار ناشی از افزایش سود خزانه‌داری آمریکا را از روی طلا برداشته و باعث افزایش قیمت آن در روز چهارشنبه شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۸ دلار و ۶۴ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۱۷۶۹ دلار و ۳ سنت رسید.

دلار ۰.۲ درصد از ارزش خود را در برابر رقبای خود از دست داده است. این در حالی است که ۰.۸ درصد طی روز گذشته افزایش‌یافته بود. بنابراین خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود.

تحلیلگران در حال حاضر متوجه شرایط تایوان هستند، چون تمایل برای طلا در زمان نگرانی‌های ژئوپلیتیکی افزایش می‌یابد.

دراین‌بین، نانسی پلوسی سخن‌گوی مجلس نمایندگان آمریکا قرار است طی دیدار از تایوان با رئیس‌جمهور این کشور و فعالان حقوق‌بشر گفتگو کند.

درست است که از طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر تورم یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره خزانه‌داری آمریکا تمایل برای این فلز گران‌بها را کاهش می‌دهد، چون هزینه نگهداری آن بالا می‌رود.

قیمت نقره امروز با ۰.۷۶ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۹۹ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۹ درصد افزایش ۹۰۲ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

 افزایش دوباره تورم در آمریکا به‌دنبال ضعف ارزش دلار تمایل برای طلا به‌عنوان یک سرمایه ایمن را افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت آن شده‌است. سطح فعلی قیمت طلا احتمالاً سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب خواهد کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱۰ دلار و ۱۰ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۹۴ سنت رسید.

هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا بیشتر از حد انتظار در ماه ژوئن افزایش‌یافته و تورم ماهیانه به بالاترین رقم از ۲۰۰۵ رسیده‌است.

انتشار این خبر ارزش دلار را ۰.۳ درصد پایین آورد و باعث قدرت گرفتن طلا شد. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

برخی سرمایه‌گذاران طلا را به‌خاطر ایمن بودن سرمایه‌گذاری در آن خریداری می‌کنند، اما برخی دیگر تصور می‌کنند طلا و به‌طورکلی فلزات درحال‌حاضر ارزان‌ترین قیمت را برای خرید دارد.

طلا برای چهارمین ماه پیاپی کاهش قیمت داشته‌است. قیمت طلا در بحبوحه افزایش سریع نرخ بهره بانک‌های مرکزی، ۳۰۰ دلار نسبت‌به اوج ماه مارس که از مرز ۲۰۰۰ دلار گذشته بود، پایین آمده‌است. ترس از رکود اقتصادی هم تمایل به دلار را بالا برده و باعث افزایش ارزش شده‌است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها