خبر خوش به زوج های جوان | شرایط جدید دریافت وام ازدواج اعلام شد

کد خبر: 1167393

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به بانک‌ها اعلام کردیم که حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک باید پرداخت وام صورت گیرد.

خبر خوش به زوج های جوان | شرایط جدید دریافت وام ازدواج اعلام شد

وام ازدواج کمک هزینه ای برای ازدواج جوانان است. وام ازدواج وامی با کمترین میزان سود است. دوره بازپرداخت وام ازدواج معمولا متغیر است. با افزایش سرسام آور قیمت ها در چند سال اخیر، وام ازدواج صرفا کمک ناچیزی برای ازدواج جوانان است. آیا مسئولان نمی خواهند  مبلغ وام ازدواج را افزایش دهند؟ 

به نقل از بانک مرکزی، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد پرداخت وام ازدواج گفت: به بانک‌ها اعلام کردیم که حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک باید پرداخت وام صورت گیرد و اگر بانکی این اقدام را انجام نمی‌دهد تخطی کرده است و باید با آن‌ برخورد شود. مردم موارد تخطی را به سامانه بانک مرکزی اعلام کنند تا حتماً پیگیری شود.

وی در رابطه با مزیت‌های ثبت سفارش واردات با استفاده از رمز ارزها، عنوان کرد: این موضوع اواخر سال گذشته میان بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شد. دارندگان رمز ارز‌هایی که مجوز قانونی داشتند طبق قانون می‌توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات اعلام کنند. تفاهم درباره نحوه ثبت سفارش و انجام کار انجام شده و در حال اجرایی شدن است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در بازار ارز آرامش خوبی برقرار است، گفت: در چهار ماهه امسال حدود ۸۰ درصد رشد تأمین ارز در سامانه نیما داشتیم و همچنان مازاد عرضه نسبت به تقاضا در سامانه نیما وجود دارد. این بازار عمق بسیار خوبی پیدا کرده و روزانه بیش از ۱۰ میلیون دلار بین صرافی‌ها معامله در حال انجام است.

صالح‌آبادی بیان کرد: از زمانی که نماد روبل و ریال در بازار توافقی تعریف شد، از همان روز تا امروز حدود روزانه ۲ میلیون روبل در این بازار معامله شده و این میزان افزایش خواهد یافت و این شروع خوبی بود که به مرور صادرکنندگان وارد این بازار می‌شوند. استفاده از ارزهای دیگر هم در حال بررسی است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: یکی از موضوعات در دست بررسی، تامین ارز اربعین است که هنوز جمع‌بندی نشده و روی مسأله کار می‌کنیم تا امسال زوار اربعین از ارز دینار استفاده کنند و در زمان خود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شرایط دریافت وام ازدواج

 بی‌شک تاکنون نام «وام ازدواج» را شنیده‌اید. تسهیلاتی که برخی بانک‌ها به زوجین برای آغاز زندگی مشترک ارائه می‌دهند. در این بخش، ما می‌خواهیم نحوه دریافت وام ازدواج بانک مهر ایران را برایتان تشریح کنیم.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، وامی تحت عنوان «طرح پیوند مهر ایران» برای کمک به جوانان ارائه داده است. سود این وام قرض‌الحسنه صفر و کارمزد آن ۴ درصد است. این طرح به دو بخش تقسیم می‌شود، «طرح یکم پیوند مهر» و «طرح دوم پیوند مهر».

برای دریافت وام در طرح یکم، اگر در بانک مهر ایران حساب ندارید، باید با مراجعه به یکی از شعبه‌های این بانک یا به صورت آنلاین، اقدام به افتتاح حساب بانکی کنید.

پس از گذشت ۵ ماه از سپرده‌گذاری اندک در بانک، می‌توانید برای دریافت وام ازدواج اقدام کنید.

مدت زمان خواب سپرده در این بانک، ۲۴ ماه است. به این صورت که وام‌گیرنده با ایجاد میانگین حساب و واریز مستمری مبلغ به حساب خود پس از ۲۴ ماه می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

شما می‌توانید وام‌هایی با مبالغ ۱۵، ۳۰ و حداکثر ۴۰ میلیون تومان دریافت کنید.

اگر نیاز به دریافت وام ازدواج دیگری هم دارید، می‌توانید همزمان با وامی که از بانک مهر ایران دریافت می‌کنید، وام دیگری بگیرید. همچنین باید دارای میانگین حساب و واریز مستمری مبلغ به حساب خود باشید تا وام به شما تعلق گیرد.

نکته دیگر این است که میزان هزینه‌های جانبی شامل تشکیل پرونده و دریافت کارمزد نیز حدود یک میلیون و ۶۶۰ هزارتومان برآورد می‌شود.

برای بازپرداخت وام هم حداکثر ۳۶ ماه فرصت دارید که در هرماه می‌توانید حدود ۱,۱۱۱,۱۱۱ تومان پرداخت کنید.

«طرح دوم پیوند مهر» چگونه است؟

برخی خانواده‌ها برای ازدواج فرزندان خود از همان کودکی سرمایه‌گذاری می‌کنند. یکی از بانک‌هایی که به این منظور می‌توان از آن بهره‌مند شد، بانک قرض‌الحسنه مهر است. خانواده‌ها می‌توانند با سپرده‌گذاری در این بانک و شرکت در طرح دوم پیوند مهر، در آینده برای ازدواج فرزندان خود تسهیلات دریافت کنند.

برای دریافت وام به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای دریافت وام ازدواج بانک مهر، به مدارک زیر نیاز دارید:

اصل و کپی شناسنامه زوجین تمام صفحات

اصل و کپی کارت ملی زوجین

اصل و کپی سند ازدواج زوجین

اصل و کپی شناسنامه ضامنین

اصل و کپی کارت ملی ضامن

کد رهگیری ده رقمی دریافت از سایت بعد از ثبت نام

کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل زندگی زوجین

اتباع خارجی و اقلیت‌های مذهبی هم می‌توانند وام ازدواج بانک مهر ایران را دریافت کنند. برای گرفتن این وام نیاز است تا دو سال از زمان عقد سپری شود، سپس می‌توان برای دریافت وام‌هایی با مبالغ ۳۰ و ۴۰ میلیون تومان اقدام کرد.

اشخاصی که بعد از سال ۱۳۹۶ ازدواج کرده‌اند، می‌توانند در هر دو طرح ازدواج بانک مهر شرکت کنند. این بانک تمامی موسسات اعتباری غیر بانکی، و موسسات یارانه پرداختی را به عنوان ضامن می‌پذیرد.

«مهدی صحابی» اظهار کرد: پرداخت وام ودیعه مسکن هم در بانک‌های مربوطه سرعت گرفته است، به طوری که از نیمه خرداد ماه (زمان ابلاغ دستورالعمل) تا امروز (۱۰ مرداد)، تعداد ۳۵ هزار و ۶۱۶ پرونده برای متقاضیان معرفی شده به بانک‌های مربوطه تشکیل شده که از این تعداد ۱۴هزار و ۸۵۰ نفر به میزان ۸۶۱۶ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند.

او  تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام ودیعه مسکن برای متقاضیان شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای کلان‌شهرها ۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان مقرر شده است.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی پس از مصوبه شورای پول و اعتبار سهمیه بانکی و استانی را به همراه دستورالعمل نحوه پرداخت به نظام بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس متقاضیان دریافت تسهیلات با مراجعه به سامانه وزارت راه و شهرسازی و ارائه اجاره‌نامه کدرهگیری‌دار رسمی مربوط به سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام اولیه را انجام می‌دهند.

صحابی بیان کرد: پالایش اولیه در وزارت راه و شهرسازی برای بررسی مالکیت مسکن متقاضی انجام شده و واجدین شرایط پس از دریافت پیامک تایید نسبت به انتخاب بانک و شعبه اقدام می‌کنند. در شبکه بانکی نیز با استفاده از سامانه سمات استعلام وام مسکن، جعاله و ودیعه فعال برای متقاضی انجام شده و اگر متقاضی فاقد تسهیلات مربوطه باشد فرآیند تشکیل پرونده انجام شده و تسهیلات به متقاضی پرداخت می‌شود.  

وی در خصوص سود این تسهیلات، تصریح کرد: سود تسهیلات ودیعه مسکن بر مبنای مصوبه شورای پول و اعتبار (۱۸ درصد) محاسبه می‌شود و مدت بازپرداخت آن نیز ۵ساله است. همچنین سقف کل تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی برای ودیعه مسکن ۴۰ هزار میلیارد تومان مقرر شده است.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: شورای پول و اعتبار پیش از آنکه بسته ارائه شود، موضوع را به بانک مرکزی ابلاغ کرد و این مصوبه را هم ما به بانک‌ها  ابلاغ کرده بودیم و متقاضیان  از ۳۱ خردادماه به بعد با ثبت‌نام در سامانه حمایتی می‌توانند این تسهیلات را با مراجعه به بانک‌ها دریافت کنند.

صحابی گفت: از دیگر شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن متاهل بودن متقاضی تعیین شده است. همچنین برای بانوان مجرد شرط سنی ۳۵ سال به بالا و برای آقایان مجرد نیز شرط سنی ۴۵  سال به بالا تعیین شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها