قیمت طلا صعودی شد | قیمت هر گرم طلا چند؟

کد خبر: 1169196

قیمت طلا امروز پنجشنبه افزایش یافت زیرا دلار و بازده خزانه‌داری اندکی پس از صورتجلسه که فدرال رزرو آمریکا اشاره کرد سیاست‌گذاران ممکن است نسبت به افزایش نرخ بهره کمتر تهاجمی باشند، اندکی کاهش یافت.

قیمت طلا صعودی شد | قیمت هر گرم طلا چند؟

قیمت طلا به علت نوسان قیمت ارز متلاطم است. طلا یک منبع سرمایه گذاری است به همین دلیل قیمت طلا بسیار برای مردم اهمیت دارد. قیمت طلا این روزها بسیار پرنوسان است. قیمت طلا یک مدت مقداری پایین آمد. قیمت طلا امروز را در ادامه می بینید. 

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه به وقت شرقی با ۳.۱ درصد افزایش به ۱۷۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۷۰ سنت رسید. ارزش دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت که باعث شد قیمت طلا برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند کمتر کند.

بازده خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده پس از رسیدن به بالاترین سطح یک ماهه ۲.۹۱ درصدی در جلسه قبل، به ۲.۸۸ درصد کاهش یافت. بازده کمتر، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.

مقامات فدرال رزرو در صورتجلسه جولای خود که در روز چهارشنبه منتشر شد، گفتند که سرعت افزایش نرخ بهره در آینده به داده‌های اقتصادی دریافتی و همچنین ارزیابی نحوه انطباق اقتصاد با نرخ‌های بالاتری که قبلاً تصویب شده بود بستگی دارد. پس از انتشار صورتجلسه ها، معامله‌گران معاملات آتی وابسته به نرخ سیاستی فدرال رزرو شاهد افزایش نیم درصدی نرخ در ماه سپتامبر بودند.

داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که خرده فروشی ایالات‌متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه جولای بدون تغییر بوده است زیرا کاهش قیمت بنزین بر دریافتی‌های پمپ بنزین تاثیر گذاشته است اما به نظر می‌رسد هزینه‌های مصرف‌کننده در شروع سه ماهه سوم افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی، تورم قیمت مصرف‌کننده بریتانیا در ماه جولای به ۱۰.۱ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از فوریه ۱۹۸۲ است.

به گزارش رویترز، اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۳۲ درصد کاهش یافت و از ۹۹۲.۲۰ تن در روز سه‌شنبه به ۹۸۹.۰۱ تن در روز چهارشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹.۸۰ دلار رسید، پلاتین در ۹۲۴.۰۴ دلار ثابت بود و پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱۳۷ دلار و ۲۰ سنت رسید.

قیمت طلا کاهش می یابد؟

قیمت طلا امروز ۲۵ مرداد ماه  ۱۴۰۱ اعلام شد. بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۱ میلیون ۳۰۸ هزار ۹۱۹ تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۱ میلیون و ۷۴۵ هزار ۲۲۵ تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۷۸٫۷ دلار به فروش می رسید. گفتنی است، قیمت مثقال طلا به ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسیده است. 

قیمت طلا در شرایطی که سرمایه‌گذاران در حال بررسی دورنمای سیاست پولی فدرال‌رزرو آمریکا در بحبوحه‌ نشانه‌های کاهش تورم هستند در نوسان است.

طلا چهارمین افزایش قیمت هفتگی خود را در پایان هفته جاری تجربه کرد که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بود. کاهش فشار تورم در آمریکا مانع سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره شده و تمایل برای طلا را افزایش می‌دهد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را هم‌بالا می‌برد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۷۹۵ دلار و ۷۳ سنت رسید.

تاجران انتظار دارند فدرال‌رزرو در اجلاس روز چهارشنبه نرخ بهره را برای ماه سپتامبر بین ۵۰ تا ۷۵ واحد افزایش دهد.

رییس بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه اعلام کرد این بانک باید به روند افزایش نرخ بهره ادامه دهد تا مطمئن شود تورم به هدف ۲ درصد رسیده‌است، حتی اگر این اقدام باعث تضعیف اقتصاد شود.

سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی دیدار دوروزه نماینده کنگره آمریکا از تایوان هستند که احتمالاً باعث افزایش تنش‌ها با چین می‌شود. این تنش‌ها پس‌از دیدار نانسی پلوسی، سخنگوی کنگره آمریکا از تایوان در اوایل ماه جاری میلادی به وجود آمدند.

قیمت نقره امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۸۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۷۹ درصد کاهش ۹۵۷ دلار و ۷۱ سنت معامله می‌شود. ارزش دلار ثابت بوده است.

قیمت طلا برای چهارمین هفته پیاپی افزایش‌یافته و در حدود مرز ۱۸۰۰ دلار در هر اونس باقی‌مانده است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۱ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

طبق گفته متخصصان بازار، اطلاعات مربوط به کاهش تورم در آمریکا ارزش دلار را به پایین‌ترین رقم طی یک‌ ماه گذشته رسانده و به قدرت گرفتن طلا کمک کرده‌است. این متخصصان عقیده دارند قیمت طلا همچنان روبه‌افزایش خواهد بود و در محدوده ۱۷۶۰ تا ۱۸۲۰ دلار باقی می‌ماند.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه گذشته میلادی ۸.۵ درصد گزارش‌شده، درحالی‌که بازار انتظار یک تورم ۸.۷ درصدی را به‌دنبال تورم ۹.۱ درصد در ماه ژوئن داشت. تورم هسته که هزینه کالاهای بی‌ثبات مانند مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، ۵.۹ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش داشته‌است که پائین‌تر از حد انتظار بوده ولی همان روند ماه ژوئن را ادامه داده‌است.

تحلیلگران عقیده دارند کاهش فشار تورم در آمریکا به‌خاطر پایین آمدن قیمت انرژی در این کشور است که باعث می‌شود فدرال‌رزرو سیاست‌های سخت‌گیرانه خود را در ماه‌های آینده تا حدی آرام کند. بازار درحال‌حاضر انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه سپتامبر به‌جای ۷۵ واحد تنها ۵۰ واحد افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

اما الان علی‌رغم کاهش تورم، بانک مرکزی آمریکا هنوز هم موفقیت‌آمیز بودن سیاست‌های خود را اعلام نکرده‌است و به‌نظر نمی‌رسد تغییر چندانی در آن‌ها ایجاد کند.

متخصصان عقیده دارند آنچه بیش‌از همه بر قیمت طلا در هفته آینده تأثیر خواهد گذاشت ارزش دلار آمریکا است. انتظار می‌رود ارزش دلار در هفته پیش رو به‌دنبال افزایش خرده‌فروشی و تولید صنعتی در آمریکا افزایش یابد.

قیمت نقره امروز با ۱.۷۲ درصد افزایش به ۲۰ دلار و ۷۰ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۸ درصد افزایش، ۹۶۵ دلار و ۳۳ سنت معامله می‌شود.

 هر دلار آمریکا امروز در صرافی بانکی به قیمت ۲۸ هزار و ۲۴ تومان به فروش می‌رسد و هر یورو نیز به قیمت ۲۸ هزار و ۹۴۰ تومان معامله می‌شود.

در بازار فلزات گرانبها، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۴ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان رسیده است.

برزو حق‌شناس، کارشناس‌ بازارهای مالی معتقد است اگر اخبار قطعی از امضای برجام انتشار یابد، قیمت‌ها در بازارهای مالی می‌توانند کاهشی شوند. در غیر این صورت، ممکن است سقف‌های جدیدی نیز برای دلار، طلا و سکه رقم بخورد.

امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۲ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به آخرین روز  کاری، ۱۱۵۴ هزار تومان بیشتر است.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با روزهای گذشته تفاوتی ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم اکنون ثبات دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با روزهای گذشته تفاوتی ندارد.

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۳۷۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۵ هزار تومان از بعد از ظهر امروز و ۱۴ هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۱۴ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به امروز بعد از ظهر حدود ۹ هزار تومان کمتر و نسبت به روز کاری گذشته حدود ۸۲ هزار تومان بیشتر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها