وام قرض الحسنه 12 میلون تومانی بدون ضامن | درافت وام قرض الحسنه بدون بهره با بازپرداخت 5 ساله

کد خبر: 1175012

​ این تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌ اجتماعی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، پرداخت می‌شود. وام اربعین در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود؛ بنابراین کارمزد آن باید حدود ۴ درصد باشد.

وام قرض الحسنه 12 میلون تومانی بدون ضامن | درافت وام قرض الحسنه بدون بهره با بازپرداخت 5 ساله

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه سفر زیارتی به ۲۰ هزار نفر از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.

این تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین‌ اجتماعی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، پرداخت می‌شود. وام اربعین در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود؛ بنابراین کارمزد آن باید حدود ۴ درصد باشد.

انتخاب متقاضیان برای ارائه تسهیلات به صورت قرعه کشی است و همه شرایط احراز تعیین شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله نداشتن چک برگشتی و اقساط معوق در این خصوص الزامی است.

دفاتر کانون‌های بازنشستگی در سطح استان ثبت‌نام متقاضیان را در سراسر کشور انجام می دهند و  ضمن دریافت تعهدنامه و اخذ برگه تائیدیه ثبت‌نام زائر در سامانه سماح به تکمیل لیست ثبت‌نام اقدام می‌کنند.

به گفته‌ی اسفندیاری، معاون فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی سهمیه پرداخت وام به استان‌های مختلف داده شده و ثبت نام بازنشستگان در کانون‌های بازنشستگی نیز صورت گرفته است. در برخی از استان‌ها درخواست‌ها بیشتر بوده و ثبت نام بیش از سهمیه انجام شده که در این استان‌ها پرداخت وام براساس قرعه کشی انجام می‌شود.

وی افزود پرداخت ها آغاز شده و تمامی افرادی که ثبت نام کرده اند این وام را دریافت خواهند کرد.

بازنشستگان کشوری هم مشمول وام اربعین می‌شوند. اما مبلغ این وام یک سوم بازنشستگان تامین اجتماعی است؛ یعنی ۴ میلیون تومان.

ظرفیت وام اربعین بازنشستگان کشوری هم تنها حدود ۸ هزار نفر است.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها