سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

سهامداران پولدار شدند | سود سهام عدالت مهرماه بحساب همه واریز شد | سود سهام عدالت این ماه چقدر بود؟

کد خبر: 1180267

طبق مصوبات شورای عالی بورس، بعد از اعمال افزایش سرمایه شرکت‌های غیر بورسی، سود سهام عدالت این شرکت‌ها باید توسط سازمان خصوصی سازی به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال شود.

سهامداران پولدار شدند | سود سهام عدالت مهرماه بحساب همه واریز شد | سود سهام عدالت این ماه چقدر بود؟

پیش از این آقای قربان زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد این که پول سود‌ سهام عدالت های شرکت‌های غیربورسی کجاست؟ گفته بود: این پول‌ها در حساب سازمان خصوصی‌سازی نزد خزانه‌داری کل کشور وجود دارد. رقم دقیق پرداخت سود هنوز مشخص نیست. باید میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها از آن کسر شود و بقیه سود‌ها به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز پیش از رسیدن تاریخ وعده داده شده موضوع واریز این سود را پیگیری کرده بود که بر این اساس یک مقام آگاه گفته بود طبق مصوبات قبلی شورای عالی بورس بعد از اعمال افزایش سرمایه شرکت‌های غیر بورسی، سود این شرکت‌ها باید توسط سازمان خصوصی سازی به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال شود و سپرده گذاری سود را پرداخت کند در هر شرایطی باید سازمان خصوصی واریز سود به سپرده گذاری را انجام دهد.

او گفت:، اما اگر سودی پایان شهریور پرداخت نشود مسئول آن سازمان خصوصی سازی خواهد بود.

با گذشت بیش از بیست روز از تاریخ وعده داده شده به سراغ سپرده گذاری مرکزی رفتیم تا جویای واریز سود شرکت‌های غیر بورسی شویم.

بر اساس پیگیری‌ها از سپرده گذاری مرکزی اعلام شد:هنوز هیچ اتفاق و تصمیمی در خصوص سود شرکت‌های غیر بورسی گرفته نشده و این شرکت هم برای واریز منتظر تصمیمات است.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز برای تکمیل پیگیری‌های خود با رئیس سازمان خصوصی سازی آقای قربان زاده تماس‌های مکرر گرفت، اما پاسخی دریافت نکرد.

سهام عدالت

احتمال واریز سود سهام عدالت شرکت های بورسی و غیر بورسی

در راستای واریز سود سهام عدالت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس آقای پور ابراهیمی گفت: اواسط آبان می شود منابع ناشی از سود سهام شرکت های غیر بورسی سهام عدالت را مشخص کرد.پیشنهادی در وزارت اقتصاد در دستور کار قرار گرفته مبنی بر این که با پیگیری واریز سود بورسی سهام عدالت این سود غیر بورسی نیز  با آن همزمان در یک بازه زمانی مشخص واریز شود و حداکثر تا یک ماه دیگر بتواند عملیاتی شود.

در خصوص شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت کارشناس بازار سرمایه مواردی را بیان کرده بود.

آقای مهدی قلی پور گفت: پتروشیمی‌های ارومیه، تبریز، خوزستان، بندر امام، بیستون و بوعلی سینا بیشترین سهم را در پرتفوی غیر بورسی سهام عدالت دارند که از ۶ تا ۳۰ درصد مالکیت این شرکت‌ها را در بر می‌گیرد.

او می‌گوید: سهام عدالت در شهرک صنعتی رشت مالکیت ۵۸ درصدی دارد و تنها سهم با مالکیت بالای پنجاه درصد در پرتفوی است و بعد از آن شرکت ساختمان سد و تاسیسات آبیاری با مالکیت ۴۹ درصدی قرار دارد. سهام عدالت نیم درصد مالکیت مگاموتور را نیز دارد. مشانیر، دخانیات ایران، شهرک صنعتی کاوه و شهرک صنعتی البرز دیگر سهام موجود در پرتفوی سهام عدالت هستند.

با پایان شهریور و عدم واریز سود شرکت های غیربورسی سهام عدالت بار دیگر وعده های داده شده از سوی مسئولان مربوطه محقق نشد! وعده هایی که گویا تنها برای رفع مسئولیت است چرا که  افراد  در برابر وعده هایی که می دهند  پاسخگو نیستند و تنها این سهامداران هستند که چشم انتظار واریز این سود بعد از گذشت بیش از پانزده سال مانده اند.

باشگاه خبرنگاران

سهام عدالت

وعده جدید مسئولین : واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در مراحل پایانی است

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در مراحل پایانی قرار گرفته است و گفته‌های مسئولان حاکی از این است که جاماندگان شناسایی شده‌اند و منابعی که به عنوان سهام عدالت قرار است در اختیار این افراد قرار بگیرد، نیز مشخص شده است.

باقیمانده سهام متعلق به دولت در بانک‌های صادرات، ملت و تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت مخابرات ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، باید به عنوان سهام عدالت به افراد فاقد این سهام که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور هستند، واگذار شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها