شایعه حذف ایران از جام جهانی از کجا هدایت می شود؟

ضدانقلاب علیه تیم ملی

کد خبر: 1181119

برخی رسانه‌های جهان اخبار و گزارش‌هایی درباره احتمال حذف تیم ملی ایران از جام جهانی 2022 قطر و لزوم رخ دادن این اتفاق منتشر کرده‌اند. اخراج از جام جهانی به خاطر مسائل سیاسی؟! سیاست خط قرمز فیفا بود اما این شعار قدیمی، حداقل از چندماه قبل که در اقدامی سیاسی، روسیه از مقدماتی جام جهانی کنار گذاشته شد رنگ باخته و حالا اتخاذ چنین تصمیمی هیچ بعید نیست.

ضدانقلاب علیه تیم ملی

جریانات و رسانه‌های معاند همواره تلاش کرده اند از حوادثی که در داخل ایران اسلامی رخ می‌دهد بیشترین بهره برداری را برای ضربه زدن به کشور داشته باشند و این موضوع برای مردم کشورمان که با توطئه ها و اهداف این جریانات آشنا هستند، به روشنی مشخص است.

ورزش هم یکی از حوزه‌هایی است که جریانات معاند و رسانه های فارسی زبان ضدانقلاب همواره سعی کردند از آن برای رسیدن به اهداف خود علیه ملت و انقلاب از آن بهره ببرنند. این جریانات همواره برای حذف تیم های ورزشی ایرانی از مسابقات بین المللی تلاش کرده اند و در این راستا از هر ابزاری برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند.

این جریانات همواره سعی کرده اند برای دستیابی به اهداف خود با کوچکترین اتفاقات ورزشی، پویش هایی را برای حذف تیم های ورزشی ایران از عرصه های بین المللی راه بیاندازند و متاسفانه گاهی هم برخی در داخل دانسته یا ندانسته با این جریانات همراهی می کنند.

شروع پروپاگاندای حذف ایران

در پی گزارش هایی که نشریات انگلیسی شروع کننده آن بودند، تلاش هایی برای حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی قطر شدت یافته است که فدراسیون جهانی فوتبال و رئیس آن را تحت فشار قرار می‌دهد.

تیم انگلیس در جام جهانی قطر با ایران همگروه است و بعداز مطالبی که نشریات گاردین ، تلگراف و سان هر سه چاپ انگلستان منتشر کرده‌اند، حالا اخباری مبنی بر ارسال نامه کتبی در این زمینه به فیفا نشر یافته که خطرناک به نظر می‌رسد. 

به نوشته اسکای اسپورت، درخواستی رسمی به شورای فیفا و جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا ارسال شده است تا فدراسیون فوتبال ایران را فورا تعلیق کند و در نتیجه عملاً ایران را از حضور در جام جهانی محروم کند!

فدراسیون فوتبال ایران و مقامات رسمی آن به خصوص مهدی تاج تا این لحظه سکوت کرده‌اند و واکنشی به این موضوع نشان نداده اند. تاج دو روز پیش در کوالالامپور با جیانی اینفانتینو دیدار داشته و مشخص نیست در این نشست غیررسمی آیا خطر و شایعه حذف ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ مطرح شده یا خیر؟

مهدی تاج در ادعاهای تبلیغاتی قبل از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال از روابط نزدیک و حسنه خود با رئیس فیفا و شیخ سلمان بحرینی رییس ای اف سی گفته بود و وعده رفع مشکلات اساسی فدراسیون فوتبال با تشکیلات آسیایی و جهانی را به رسانه‌ها و مردم داد.

فیفا هنوز واکنشی به این درخواست‌ها نشان نداده است اما می‌توان گفت طرح این درخواست‌ها ناراحت کننده و ممکن است روی روحیه اعضای تیم ملی فوتبال ایران تاثیر منفی بگذارد.  ایران در حالی متهم به حمایت نظامی از روسیه شده است که سخنگوی وزارت امور خارجه این ادعا را رد کرده است و منبع این خبر را رسانه‌های عربی دانسته است. 

ادعای سایت ایتالیایی

طبق ادعای یک رسانه ایتالیایی، فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) قصد دارد فردا (شنبه) ۳۰ مهر ۱۴۰۱ بحث حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بررسی کند . این رسانه احتمال حذف تیم ملی ایران را بالا دانسته که با توجه به نبودن مستندات کافی، فاصله نزدیک تا آغاز جام جهانی و بی ربط بودن موضوع حذف ایران را از همین الان می توان منتفی دانست.

این سایت مدعی شده که «منابع نزدیک به فیفا به جولیو مولا گفته‌اند با توجه به اتفاقات اخیر، متهم شدن ایران به نقض حقوق بشر و فشار مجامع بین‌المللی، فیفا بحث حذف تیم ملی از حضور در جام جهانی را در جلسه فردا (شنبه) خود مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، ممکن است که ایتالیا با دریافت وایلد کارت (سهمیه آزاد) به جام جهانی راه پیدا کند».

تصویب طرح‌های ارائه شده در جلسات قبلی شورای فیفا از ماه‌های آوریل تا آگوست شامل ارائه آخرین جزئیات درباره جلسه هیئت قانون‌گذاری فوتبال (IFAB) در مورخ 13 ژوئن 2022، ارائه گزارش کمیته‌های مختلف فیفا شامل کمیته‌های مالی، توسعه، برگزاری تورنمنت‌های فیفا، تعیین میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی سال 2023، بروزرسانی برنامه پیشبردی فیفا، بررسی و اصلاح برخی از قوانین انضباطی، نقل و انتقال بازیکنان و در نهایت آخرین بروزسانی‌ها درباره آماده‌سازی جام جهانی 2022 دستور جلسه فردای این نهاد را تشکیل می‌دهد.

در واکنش به این خبر، خبرگزاری تسنیم نوشت: با وجود انتشار برخی خبرها درباره احتمال بررسی حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲، دستور جلسه فردای فیفا در سایت این فدراسیون قرار گرفته و در آن موردی مبنی بر بررسی حذف تیم ملی ایران یا هر گونه تغییر دیگری در تیم‌های حاضر در جام جهانی دیده نمی‌شود.

photo_2022-10-21_16-38-05

از سویی دیگر، مهدی محمد نبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال، درباره ایجاد یک کمپین ضد ایرانی و درخواست از فیفا برای حذف تیم ملی فوتبال کشورمان از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و اینکه فدراسیون جهانی که مدعی جدایی سیاست از ورزش است، به چنین کمپین‌هایی چه مقدار توجه می‌کند، اظهار داشت: در اساسنامه استاندارد فیفا، فدراسیون‌های عضو و کنفدراسیون‌ها به صراحت ذکر شده ورود به موضوعات از این قبیل نه مشروعیت دارد و نه به لحاظ قانونی می‌توانند ورود کنند.

فرجام سخن

جام جهانی فوتبال بهانه ای برای برافراختن پرچم صلح و دوستی درمیان ملتهای دنیا است. ادعای نشریه تلگراف مبنی بر حذف ایران از جام جهانی 2022 قطر بهر دلیلی شعله ور کردن آتش دشمنی در میان ملتهای دنیا است.

اگر چه 32 تیم در جام جهانی شرکت می کنند ولی کشورهای شرکت کننده بدور از هر گونه نژاد،ملیت ،قوم ،دین و.....نماینده تمامی مردم دنیا برای به اهتزاز در آوردن پرچم صلح و دوستی در جام های جهانی هستند. پر واضح است که امروزه مردم دنیا در تصمیمات دولتمردان و سیاستگزاران کشورها در صحنه وروابط بین الملل کشورها هیچگونه دخالتی ندارند و فیفا باید از این جنبه پشتیبان مردم دنیا باشد نه حمایت از تصمیمات عوامل سلطه و ظلم در دنیا.

عملکرد سیاسی فیفا در قبال اتفاقات ایران و فوتبال کشورمان در شرایطی است که مسئولان این نهاد مهم ورزشی همواره در صحبت‌هایش از جدایی ورزش و سیاست دم می‌زنند ولی اتفاقات این چنینی نشان می‌دهد تشکیلاتی مثل "فیفا" در بسیاری از موارد تابع سیاست‌های کلی نظام سلطه است.

پروژه تعلیق ورزش ما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با هدف انزوای بین المللی ایران و نشان دادن چهره خلاف واقعیت از ایران در افکار عمومی جهان و همچنین ایجاد ناامیدی در میان مردم کشورمان دنبال می شود. این جریانات در حالی خود را نماینده مردم ایران معرفی می کنند که هیچ ایرانی وطن دوستی حاضر به حذف تیم کشورش از مسابقات جام جهانی نیست.

جریانات معاند که همواره برای ناامیدکردن مردم ایران تلاش می کنند قطعا شادی مردم ایران بعد از پیروزی های تیم های ملی ورزشی در میادین بین المللی را نمی توانند ببینند برای همین هر کاری از دستشان بر می آید انجام می دهند تا این شادی ها ادامه دار نباشد.

بر همین اساس هم رسانه های فارسی زبان که با دلارهای انگلیس و امریکا و عربستان سعودی فعالیت می کنند از اتفاقات تلخ مشهد ذوق زده شده اند و به شدت برای تحریم ورزش ایران تلاش می کنند. این رسانه ها در برنامه های مختلف خود از فیفا برای محروم کردن ایران از شرکت در بازی های بین المللی تلاش می کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها