واریز افزایش حقوق‌های جدید به حساب کارمندان و بازنشستگان | پرداخت اضافه معوقات افزایش حقوق از آبان

کد خبر: 1184282

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حقوق‌های جدید به حساب کارمندان و بازنشستگان به اضافه معوقات واریز می‌شود.

واریز افزایش حقوق‌های جدید به حساب کارمندان و بازنشستگان | پرداخت اضافه معوقات افزایش حقوق از آبان

​افزایش حقوق یکی از پر بحث ترین مسایل سال 1401 است . افزایش حقوق مسئله ای است که از نیمه آذر سال 1401 با توجه به بسته شدن بودجه سال بعد مورد قضاوت قرار میگیرد. مهمترین چالش دولت در فصل پایانی سال میزان و نوع افزایش حقوق بود که در سال جدید افزایش حقوق 57 درصدی صورت گرفت.در ادامه آخرین جزییات از افزایش حقوق را می خوانیم.

درپی تایید مصوبه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان ماه حقوق افزایش یافته دریافت می‌کنند و معوقه این افزایش قیمت برای مهر ماه نیز به حسابشان واریز می‌شود.

کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص گفت: 2 ماه مهر و آبان، همزمان با حقوق آذرماه به حساب کارمندان دولت واریز می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان از تایید مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان خبر داد.

هادی طحان نظیف در نشست خبری با بیان بررسی  ۹ طرح و لایحه و ۳ اساسنامه از دولت و ۲۷ استعلام از دیوان عدالت اداری  در این مدت گفت: مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در شورای نگهبان مورد بحث قرار گرفت و مصوبه خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در ارزیابی خود از بررسی لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مجلس در مواردی هزینه ها را افزایش و در مواردی هزینه را کاهش دادند. دولت از اول شهریور گفته بود حقوق ها افزایش یابد که در مجلس قرار بر اول مهر شد که اینجا صرفه جویی شد. بخش‌هایی در صحن اضافه شد که مورد مخالفت ما و کمیسیون(برنامه و بودجه) بود و درخواست دولت این بود که حذف شود، زیرا مازاد بودجه‌ای بود که مورد موافقت دولت و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم شورای نگهبان به این مواردی که در صحن به لایحه افزوده شد، رسیدگی کند. در حد توان دولت مشکلی برای اجرای این لایحه نداریم.

ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته شده و در کنار آن، تلاش بر این است تا افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز اعمال شود.

وی عنوان کرده؛ جانبازان و ایثارگران زیر ۲۵ درصد نیز که از رقم پایین درآمدی رنج می‌بردند، با افزایش حقوق و مزایا روبه‌رو خواهند شد.

اسماعیلی متذکر شده: به نظر می‌رسد در ماه جاری امکان اصلاح احکام کارکنان و بازنشستگان به وجود نیاید و از آذرماه افزایش حقوق به همراه پرداخت معوقات مهر و آبان به حساب کارکنان و بازنشستگان انجام شود.

البته حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ابتدای آبان‌ماه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود: دولت اعلام کرده مهرماه علی‌الحساب می‌پردازیم. من باید تشکر کنم، یعنی قبل از این که قانون شود، یک علی‌الحساب به همه می‌دهیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرده بود: نیازی نیست قانون برود بعد بیفتد برج بعد، حقوق مهرماه علی‌الحساب پرداخت می‌شود. میرکاظمی به من گفتند ما این کار را انجام می‌دهیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها