افزایش 2 برابری حقوق بازنشستگان تایید شد | واریز ما به التفاوت حقوق بازنشستگان

کد خبر: 1184517

حق اولاد بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی با رشد ۱۰۰ درصدی به ۲۱۱ هزار تومان افزایش یافت.

افزایش 2 برابری حقوق بازنشستگان تایید شد | واریز ما به التفاوت حقوق بازنشستگان

پیشنهاد ویژه: ​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

​مهرماه امسال دولت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. کمتر از دو هفته بعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم این لایحه را تصویب کردند.

سرانجام شورای نگهبان از تایید و ابلاغ این مصوبه طی روز‌های آینده خبر داد.

بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مشمول این افزایش حقوق خواهند شد.

بر اساس مصوبه اخیر، افزایش حقوق از مهرماه محاسبه و پرداخت خواهد شد. افزایش حقوق به صورت زیر خواهد بود:

گفتنی است هر فردی که از این به بعد بازنشسته شود هم مشمول این ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد.

میرزایی، رئیس امور جبران خدمت سازمان اداری - استخدامی درباره تغییرات ارقام پرداختی حق اولاد و عائله‌مندی پس از اجرای قانون جدید گفته است: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰، حق عائله مندی و اولاد به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد؛ به گونه‌ای که حق عائله مندی از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۱۱ هزار تومان و حق اولاد از ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۱۱ هزار تومان افزایش می‌یابد. همچنین بر اساس مصوبه امروز مجلس، مبلغ ریالی حق عائله مندی و حق اولاد مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت همسان با مشمولان قانون خدمات کشوری شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها