«فردا نیوز» گزارش می‌دهد

نقش دولت در کاهش قدرت خرید مردم

کد خبر: 1216408

قدرت خرید مردم هر روز کمتر از دیروز می‌شود و احمد دنیا مالی، نماینده مجلس معتقد است اگر دولت بر خلاف قانون ارز ترجیحی را حذف نمی‌کرد، چنین نمی‌شد.

نقش دولت در کاهش قدرت خرید مردم

گروه سیاست سایت فردا - اوضاع و احوال معیشتی مردم هر روز بدتر از دیروز می‌شود و این اصلا عاقبت خوشی ندارد. اینکه در پی این همه گرانی و ناتوانی مردم در تامین حداقل‌های زندگی، چقدر بی‌اعتمادی و نارضایتی نسبت به مسئولان افزایش خواهد یافت اظهر من الشمس است چون نیازی به تکرار مکررات نیست، از آن می‌گذریم. 

در شرایط فعلی اما بسیاری هم در پی یافتن مقصر هستند. نه اینکه با مقصر دشمنی داشته باشند؛ بلکه برای رفع هر ایرادی در معلول باید علت را یافت و این یک سیر طبیعی است. از همین رو شاهدیم که بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران در هفته‌های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی مردم ، در پی تشریح و توضیح دلایل بروز این شرایط هستند و در نتیجه اشتباهات دولت را مورد توجه بیشتری قرار می‌دهند.

یکی از این اشتباهات نیز حذف ارز ترجیحی است. تصمیمی که بعد از کش و قوس فراوان بین دولت و مجلس و با در نظر گرفتن شروطی قابل توجه، تصویب شد. شرط و شروطی که در عمل به آن بی‌توجهی شد. 

از همین رو است که ️احمد دنیامالی نماینده بندر انزلی و نایب رئیس کمیسیون تلفیق می‌گوید: رئیس جمهور محترم در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی حذف ارز ترجیحی را به قانون بودجه ۱۴۰۱ نسبت دادند که به نظر می‌رسد ایشان باید عنایت بیشتری در گزارش‌های که به ایشان داده می‌شود بکنند چرا که خلاف آنچه گفته شده دولت در لایحه خود ارز ترجیحی را حذف کرده بود و مجلس با لایحه دولت مخالفت کرد و مطابق جزء «س» تبصره یک قانون بودجه، حذف ارز ترجیحی را در صورتی مجاز دانست که دولت‌کالابرگ الکترونیک را برای کالا‌های اساسی با قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ اجرایی کند که متاسفانه دولت برخلاف قانون، ارز ترجیحی را حذف کرد.

️وی در مصاحبه با خانه ملت گفته که: دولت بر خلاف قانون بعد از حذف ارز ترجیحی، بجای کالابرگ الکترونیکی، یارانه نقدی پرداخت کرد که ارزش آن در طول ماه‌های گذشته کاهش یافته و در نتیجه قدرت خرید مردم در طول این مدت به شدت کاهش پیدا کرده است. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها