«فردا» گزارش می‌دهد

چه کسی جای شمخانی را می‌گیرد؟

کد خبر: 1222471

با رسمی شدن خبر رفتن شمخانی از شورای عالی امنیت ملی ، گمانه زنی درباره جانشین وی شروع شده است.

چه کسی جای شمخانی را می‌گیرد؟

گروه سیاست سایت فردا - بعد از کلی بحث و گمانه‌زنی درباره رفتن شمخانی از شورای امنیت بالاخره رسانه نزدیک به این شورا تایید کرد که خبرهایی در راه است. نورنیوز، ارگان غیررسمی این شورا که معمولا هم در اغلب موضوعات و اتفاقات روز اظهار نظر می‌کند، سکوت درباره کنار رفتن شمخانی را کنار گذاشت و دیشب به نحوی قابل توجه رفتن علی شمخانی را تایید کرد.

این رسانه طوری که انگار از پشت‌ پرده قضیه با خبر نیست، نوشت: «در حالی که طی هفته‌های اخیر در محافل مختلف، شایعات زیادی در خصوص قصد دریابان شمخانی برای کناره‌گیری از دبیری شورای عالی امنیت ملی بر سر زبان‌ها بود، انتشار شعری معنادار از محتشم کاشانی در صفحه شخصی او در توییتر، نشان می‌دهد که کناره‌گیری شمخانی از این سمت پس از ده سال، قطعی است.» 

شمخانی توییت کرده بود: حرفی که در حجاب ز گفت و شنود بود / آخر به رمز گفت و به ایما شنود و رفت

خلاصله اینکه شمخانی بعد از نقشی که در بهبود رابطه ایران و عربستان ایفا کرد، در حالی از شورای امنیت کنار می‌رود که بیش از هر وقت دیگر در مرکز توجه است. 

همزمان با رسمی شدن خبر کنار رفتن شمخانی، گمانه‌زنی درباره جانشین وی نیز شروع شده است. شاهد آنکه کانال تلگرامی صابرین نیوز از علی اکبر احمدیان نام می‌برد؛ البته با تاکید بر اینکه فقط شنیده و خبر رسمی در کار نیست. البته اعتماد آنلاین در گزارشی نوشته که بر اساس پیگیری‌هایش این انتصاب قطعی است.

اگر دریادار علی‌اکبر احمدیان را نمی‌شناسید، باید گفت که او از سال ۱۳۸۶ تاکنون، ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران را برعهده دارد. وی همچنین از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بود و در فاصله سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را برعهده داشت.

ناگفته نماند که اسامی دیگری مثل غلامعلی رشید و رحیم صفوی نیز به عنوان جایگزین احتمالی شمخانی مطرح شده است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها