افزایش 4 میلیون تومانی حقوق بازنشستگان | جزییات جدید از واریز معوقات حقوق بازنشستگان

کد خبر: 1223601

در احکام متناسب سازی سال ۱۴۰۰ آنان قید شده است که مشمول ۷۵ درصد متناسب‌سازی بوده‌اند و اکنون ۲۵درصد باقیمانده را دریافت خواهند کرد.

افزایش 4 میلیون تومانی حقوق بازنشستگان | جزییات جدید از واریز معوقات حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

در روزهای اخیر واریز حقوق بازنشستگان آغاز شده و بخش قابل توجهی از بازنشستگان حقوق اردیبهشت خود را دریافت کرده‌اند. افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ در فیش حقوق آنها اعمال شده اما این میزان افزایش حقوق مورد رضایت بازنشستگان قرار نگرفته است. همسازی سازی حقوق بازنشستگان همچنان مهمترین خواسته آنهاست. خبر جدید که دولت اعلام کرده افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است که می‌تواند خبر خوشی برای آنها باشد و باعث افزایش حقوق بازنشستگان شود.

تصویب نامه هیات وزیران در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در جلسه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ به پیشنهاد وزارت کار افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را تصویب کرد.

بر این اساس از تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱ کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان چهل و یک میلیون و هفتصد و نود و هفت هزار و پانصد (۴۱.۷۹۷.۵۰۰) ریال و مشمولین از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد (۲۷%) مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

با شروع پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان کارگری، به نحوه‌ی اجرای باقیمانده متناسب‌سازی اعتراضاتی شد؛ بازنشستگان می‌گویند: اجرای ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی ۱۴۰۰ بعد از وقفه‌ای طولانی، عادلانه و درست نیست؛ درواقع توقع ما این بود که افزایش بیشتری نصیب‌مان شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها