سود سهام عدالت | سود سهام عدالت کی پرداخت میشود| سود سهام عدالت ۱۴۰۲

خبر فوری و خوش دولت رئیسی درباره سود سهام عدالت

کد خبر: 1258443

از دیشب خبرهای خوشی برای سهام عدالتی ها به گوش می رسد. قرار است هم صاحبان سهام عدالت هم وراث برایشان سود سهام عدالت با رقمی شگفت انگیز و جدید واریز شود. اگر شما هم منتظر واریز سود سهام عدالت خود هستید این خبر را از دست ندهید.

خبر فوری و خوش دولت رئیسی درباره سود سهام عدالت

به گزارش سایت دیجی سرگرمی: از دیشب خبرهای مهمی از سوی دولت درباره سود سهام عدالت 1402 به گوش می رسد. سال گذشته سود سهام عدالت در نیمه دوم سال واریز شد و به گفته مقامات دولتی، سود سهام عدالت 1402 بزودی واریز خواهد شد. گفته می شود مبلغ سود سهام عدالت امسال 2 برابر پرداخت خواهد شد.آخرین اخبار درباره سود سهام عدالت را با هم در سایت دیجی سرگرمی می خوانیم.

اعلام جزئیات انتقال سهام عدالت متوفیان توسط بانک ملی

بانک ملی ایران در راستای تسریع و تسهیل در ارایه خدمات بهینه به مردم و رفاه حال هموطنان گرامی و با بهره مندی از زیرساخت‌های قوی فناوری اطلاعات خود، امکان فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تحت سامانه «میراث» را فراهم کرده است.

 این بانک با بهره گیری از ظرفیت شعب منتخب خود در سراسر کشور در کنار کارگزاری خود با ایجاد دسترسی به سامانه میراث، در این طرح ورود و اعلام آمادگی کرده است تا احراز هویت و اصالت مستندات و مدارک ارایه شده توسط وراث متوفیان سهام عدالت جهت ثبت اقلام اطلاعاتی گواهی حصر وراثت محقق شود.

بر این اساس متقاضیان پس از طی فرآیند طراحی شده با در دست داشتن مدارک لازم می‌توانند به تمامی شعب و یا کارگزاری بانک ملی ایران مراجعه کنند.

جزییات فرآیند انتقال سود سهام عدالت متوفیان به وراث:

بر اساس فرآیند طراحی شده، احدی از ورثه که الزاماً پیشتر در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام کرده باشد می‌تواند با مراجعه به " قسمت امور سهام عدالت متوفیان" در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir اطلاعات لازم شامل کدملی و تاریخ تولد متوفی، را وارد و استعلام زمان تشکیل پرونده متوفی را مشاهده نماید.

در این بخش اطلاعاتی از قبیل وضعیت دارایی سهام و امکان یا عدم امکان تقسیم سود نمایش داده می‌شود.

مدارک مورد نیاز:

پس از مشاهده زمان تقسیم سود دارایی متوفی، متقاضی می‌تواند با در دست داشتن تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمام وراث تعیینی مندرج در گواهی حصر وراثت و کپی برابر اصل حصر وراثت (ممهور به مهر همان مرجع صادر کننده گواهی) و احیاناً وصیت نامه شخص فوت شده به یکی از شعب و یا کارگزاری بانک ملی ایران مراجعه کند.

پس از بررسی مدارک و احراز هویت، در صورتی که پرونده بدون نقص باشد؛ پرونده مربوطه به شرکت سمات جهت تقسیم دارایی و واریز وجه ارسال می‌شود.

مقدار سود سهام عدالت 1402

به‌گفته سعادتی، سود سهام عدالت امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش، از یک تا دو میلیون تومان است و برای برخی دیگر از سهامداران هم مبلغ ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان برآورد شده است. بنابر گفته های سعادتی یک خانواده 3 نفر در بهترین شرایط مبلغ 6 میلیون تومان سود سهام عدالت در آذر ماه دریافت خواهند کرد.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

حاجی‌وند دستیار ویژه رئیس سازمان بورس گفت: اگر مراحل اداری توسط وراث به درستی انجام شود، اصل سهام عدالت در بازه زمانی کوتاهی به آنها منتقل خواهد شد و احتمالا چند روز کاری بیشتر زمان نخواهد برد.

وی افزود: برای واریز سود انباشت شده، باید شماره حساب، شماره موبایل و سایر اطلاعات ورثه به بانک مرکزی انتقال داده شود و ممکن است مراحل راستی آزمایی حساب بانکی، کمی زمانبر باشد.

حاجی‌وند گفت: تا پایان امسال زمان زیادی باقی نمانده؛ اما حتما تلاش می‌شود با توجه به نیاز مالی که وجود دارد، در نیمه اول ۱۴۰۳ سود انباشت شده به حساب ورثه واریز شود.

مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز میشود

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت: به احتمال زیاد سود سهام عدالت امسال هم مانند سال گذشته دومرحله‌ای واریز خواهد شد.

از هفتۀ گذشته سامانه سهام عدالت متوفیان آغاز به‌کار کرده و ۳ هزار نفر مراجعه و سهام آنها تعیین تکلیف شد.

منبع: نبض بازار

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها