جعفر قادری در گفت‌وگو با «فردا»:

مانعی برای زیاده‌خواهی‌های دولت‌ها

کد خبر: 1259414

در قانون جدید استقلال عمل خوبی به بانک مرکزی داده شده که می‌تواند جلوی بسیاری از زیاده خواهی‌های دولت را بگیرد.

مانعی برای زیاده‌خواهی‌های دولت‌ها

گروه سیاست سایت فردا: همواره در دولت‌های مختلف کارشناسان اقتصادی بر استقلال بانک مرکزی تأکید داشتند، حالا مجلس یازدهم با تصویب طرحی زمینه استقلال بانک مرکزی را تا میزان زیادی تأمین کرد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره طرح مجلس برای اصلاح قانون بانک مرکزی گفت: یکی از ایرادات و اشکالاتی گذشته این بود که بانک مرکزی قدرت مانور زیادی نداشت و از استقلال عمل لازم برخوردار نبود اما در قانون جدید استقلال عمل خوبی به بانک مرکزی داده شده که می تواند جلوی بسیاری از زیاده خواهی های دولت را بگیرد.

وی افزود: در قانون جدید، بانک مرکزی این امکان را دارد که جلو تخلفات بانک ها در اضافه برداشت های شان را بگیرد. این مسئله کمک می کند که بانک مرکزی از قدرت لازم برای مدیریت حجم نقدینگی برخوردار باشد و دیگر مثل گذشته فاقد ابزار و اهرم درباره نظارت بر این مسئله نیست.

این نماینده مجلس یادآور شد: ساختارهای تعاملی بین بانک مرکزی و بانک ها و تعریف ابزارهای جدید برای طرح ابتکارات و نوآوری های بانکی در قانون جدید آمده است که کمک می کند امور در این زمینه تسهیل شود. اگر بانک ها می خواهند از منابع بانک مرکزی برداشت کنند باید وثیقه هایی را داشته باشند تا بانک مرکزی با این ابزارها بتواند حجم نقدینگی را کنترل کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها