یارانه معیشتی | استعلام یارانه معیشتی با کد ملی | یارانه معیشتی کی واریز میشود

امشب؛ واریز یارانه معیشتی جدید بحساب مردم

کد خبر: 1260036

خبر مهمی درباره واریز یارانه معیشتی آذر ماه در چند مرحله منتشر شده است. این یارانه از 750 هزار تومان تا 30 میلیون تومان می باشد. جزئیات واریز یارانه معیشتی جدید را با هم می خوانیم.

امشب؛ واریز یارانه معیشتی جدید بحساب مردم

به گزارش سایت نشان 24: قرار است در آذرماه چند یارانه معیشتی مختلف برای عده ای خانوارها واریز شود. دولت وعده هایی درباره افزایش یارانه معیشتی از آذرماه داده است .در ادامه مشروح خبر درباره یارانه معیشتی را بخوانید.

واریز یارانه معیشتی 900 هزار تومانی برای این دهک از خانوارها

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با اشاره به تهیه یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم آذرماه جاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان برای اجرای طرح قرار دوازدهم در گیلان هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با اشاره به تهیه یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم آذرماه جاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان برای اجرای طرح قرار دوازدهم در گیلان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی امروز در حاشیه اجرای طرح قرار دوازدهم در رشت اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 22 میلیارد تومان برای اجرای قرار دوازدهم هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان فرهنگ وقف را نشان دهنده جریان روحیه همدلی و انسان دوستی در جامعه دانست و تصریح کرد: در قرار دوازدهم، مهدی یاوران تلاش می‌کنند بین مردم امیدآفرینی نموده و وضعیت معیشتی افراد کم بضاعت را ارتقاء ببخشند.

تدینی با اشاره به تهیه یک هزار و 200 بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم آذرماه جاری، گفت: ارزش هر بسته معیشتی 750 هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه برای تهیه این بسته‌های معیشتی 900 میلیون تومان از محل عواید موقوفات دارای نیات مرتبط با خیرات و کمک‌های مردمی هزینه شده است افزود: این بسته‌های معیشتی با کمک موسسات خیریه و از طریق مراکز افق در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

واریز یارانه معیشتی 12 تا 30 میلیون تومانی برای خانوارها

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان ادامه داد: تهیه و توزیع کیف و لوازم تحریر به ارزش 12 میلیون تومان، کمک به درمان و تهیه دارو برای بیماری‌های خاص به ارزش 30 میلیون تومان و کمک هزینه تهیه جهیزیه به ارزش 15 میلیون تومان از دیگر بخش‌های طرح قرار دوازدهم آذر ماه امسال بوده است.

تدینی گفت: کمک هزینه اعزام به کربلا به ملبغ 5 میلیون تومان، تهیه بسته‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان عازم به اردوهای راهیان نور به ارزش 6 میلیون تومان و کمک هزینه ترک اعتیاد به مبلغ 12 میلیون تومان هم در طرح قرار دوازدهم آذرماه به جامعه هدف اهدا شده است.

وی با اعلام اینکه در طرح قرار دوازدهم آذرماه دو دستگاه فتوتراپی و لارنگوسکوپی به ارزش 20 میلیون تومان خریداری و در اختیار مراکز درمانی شهرستان آستانه اشرفیه قرار گرفته است افزود: از ابتدای امسال تاکنون 22 میلیارد و 130 میلیون تومان برای اجرای طرح قرار دوازدهم هزینه شده است.

مبلغ یارانه معیشتی برای هر نفر

براساس اعلام رسمی سازمان بهزیستی، حق پرستاری خانواده‌محور آبان ماه 1402 معلولان جسمی حرکتی شدید و خیلی شدید و معلولان ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ: 2/100/000 تومان به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان واریز گردید.

کانال معلولان بهزیستی در فضای مجازی در خبری اعلام کرد که: « مستمری آبان ماه 1402 مددجویان تحت پوشش بهزیستی به حساب کارت بانک رفاه این عزیزان1 آذر واریز می‌شود»

براین اساس، مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ 764/400تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره 1/090/00‌0تومان، 3نفره: 1/525/000تومان، 4نفره: 1/965/600تومان، 5نفره: 2/402/400تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز می‌گردد.

درخصوص مستمری آبان‌ماه افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز طبق اعلام رسمی روز ۳۰ آبان ۱۴۰۲ از طرف مرجع این نهاد پوششی، مبالغ یک‌نفره: 770/000 تومان، 2نفره: 1/090/000 تومان، 3نفره: 1/525/000 تومان، 4نفره: 1/960/000 تومان، 5نفره: 2/410/000 تومان به حساب کارت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت این عزیزان واریز گردید.

استعلام یارانه معیشتی با کد ملی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه مبلغ مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را تعیین کردند.

بر این اساس، نمایندگان با تصویب بند الحاقی ۱ ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه مقرر کردند که دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه که از سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود، علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (%۲۰) حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه ها با حذف خانوارهای پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه های مذکور پرداخت نماید.

علاوه بر این نمایندگان مردم در خانه ملت در مصوبه‌ای دیگر از لایحه هفتم توسعه، دولت را مکلف کردند تا نسبت به تأمین سبد معیشتی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، پنیر، روغن مایع و ماکارونی برای ۵ دهک اول اقدام کند.

براساس بند الحاقی 3 به ماده 31 این لایحه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 167 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن درباره تامین اقلام اساسی مردم از طریق کالابرگ الکترونیکی موافقت کردند.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها