رسانه‌های حامی دولت و مجلس اعتدال پروژه تخریب را ادامه می‌دهند

میکروفون منتقدان باز بود و منتقدان مثل روحانی به جهنم حواله داده نشدند

کد خبر: 1262724

هرچه به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، بر میزان هجمه‌ها به مجلس و مشخصا اتهام‌زنی‌ها به رئیس مجلس نیز افزوده می‌شود. جدای از ارتباط معناداری که در این هم‌زمانی وجود دارد اما این نکته قابل توجه است که آقایان خاصه در برخی رسانه‌ها چنان شمشیر را از رو برای قالیباف بسته‌اند و می‌تازند که فرصت نگاه کردن به آمار و حقایق ماجراها را هم ندارند.

میکروفون منتقدان باز بود و منتقدان مثل روحانی به جهنم حواله داده نشدند

گروه سیاست سایت فردا  - هرچه به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، بر میزان هجمه‌ها به مجلس و مشخصا اتهام‌زنی‌ها به رئیس مجلس نیز افزوده می‌شود. جدای از ارتباط معناداری که در این هم‌زمانی وجود دارد اما این نکته قابل توجه است که آقایان خاصه در برخی رسانه‌ها چنان شمشیر را از رو برای قالیباف بسته‌اند و می‌تازند که فرصت نگاه کردن به آمار و حقایق ماجراها را هم ندارند. شاهد این مدعا همین ادعای ایجاد فضای پادگانی در مجلس و بسته شدن میکروفن نمایندگان هنگام نطق از سوی قالیباف است! ادعایی که با یک نگاه ساده به شرح جلسات مجلس بی‌اساس بودن آن عیان می‌شود.  

در تازه‌ترین فقره گفت و گوی نادر قاضی‌پور، نماینده ادوار مجلس با «خبرآنلاین» سایت حامی دولت و مجلس اعتدال است. 

در پاسخ به قاضی‌پور و دیگر مدعیان این موضوع که از قضا همه آنها ماجرای بسته شدن نطق علیرضا بیگی را مثال می‌زنند، باید یادآوری کرد که آن تصمیم نه از سوی رئیس مجلس بلکه از سوی هیات نظارت بر تصمیم نمایندگان اتخاذ شده بود و همان زمان نیز قالیباف در این باره توضیحات لازم را ارائه کرد. بیگی به دلیل اتهامی که درباره استیضاح وزیر صمت به مجلس وارد کردن بود، محکوم هم شد.

نمونه دیگری که هجمه‌کنندگان به رئیس مجلس بیان می کنند؛ بسته شدن میکروفن محمدرضا صباغیان نماینده ابرکوه است که در جریان رسیدگی به بند ب ماده ۶۲ لایحه برنامه هفتم توسعه رخ داد. آنچه این افراد ترجیح می‌دهند نادیده بگیرند این است که جناب صباغیان در آن جلسه در قامت مخالف فرصت نطق گرفته بود اما از رئیس مجلس درباره نحوه اخطار و تذکرها در مجلس سخن می گفت. وقتی هم که قالیباف تلاش کرد به وی توضیح دهد، مانع شد و با فریاد به حرف خود ادامه داد. وقتی هم که میکروفن وی خاموش شد، قالیباف را متهم و هیاهو به پا کرد. این درحالی است که در همان جلسه و در پاسخ به اعتراضات او قالیباف توضیح داد که «آقای صباغیان شما خودت داری خلاف قانون عمل می‌کنی؛ الان به عنوان مخالف باید صحبت کنید، [اما] دارید درباره موضوع دیگری صحبت می‌کنید. دیروز ۱۰ بار صحبت کردید و همیشه خلاف آیین‌نامه به عنوان مخالف ثبت‌نام می‌کنید، اما تذکر می‌دهید. شما مخالف هستید و بفرمایید به عنوان مخالف صحبت کنید و غیر از مخالف نمی‌توانید صحبت کنید.» 

تلاش قالیباف و هیات رئیسه برای اداره مبتنی بر آیین نامه جلسات مجلس اما در موارد دیگری هم بهانه منتقدان و مخالفان قالیباف شده است. چنانچه از همان شروع به کار مجلس، بارها و بارها از قطع شدن نطق ها گفته و سعی کردند با این موضوع داستان‌سرایی کنند. توضیحات مکرری نیز در این خصوص داده شده است. مثلا در مهر ماه سال 99 و در جلسه‌ای که علی نیکزاد در غیاب قالیباف و قاضی‌زاده هاشمی ریاست جلسه را به عهده داشت ؛ در این باره گفت: «قطع شدن میکروفون نمایندگان در انتهای زمان اختصاص یافته به نطق ها، تذکرات و اخطارهای قانون اساسی آنها به دلیل زمان بندی است که در روی دستگاه های الکترونیکی صورت گرفته است.» او با بیان اینکه این قطع شدن میکروفون به هیچ عنوان جسارت به ساحت محترم نمایندگان نیست، ادامه داد: «از نمایندگان استدعا می شود که زمان را در اینگونه مواقع در نظر بگیرند، چرا که در نهایت ۱۵ ثانیه بعد از زمان تنظیم شده برای ایشان، دستگاه به صورت خودکار میکروفون را قطع می کند». 

ارائه این توضیحات اما کارگر نیست و به نظر می‌رسد که مطرح کنندگان این ادعا با علم به همه این مسائل و عامدانه درصدد تخریب رئیس مجلس هستند. از این رو باید به آنها یادآوری کنیم که اگر مشی و روش قالیباف بستن نطق و اجازه ندادن به نمایندگان برای بیان نظرات و ایده‌هایشان بود در این مدتی که از عمر مجلس یازدهم گذشته شاهد هیچ نطق تند و انتقادی نسبت به وی نبودیم. حال آنها بارها و بارها از تریبون مجلس به رئیس مجلس نقد شده است. نطق تند احمدی‎بیغش نماینده نزدیک به پایداری که سال گذشته خطاب به رئیس مجلس انجام شد از همین جمله است. 

در آن جلسه اما با وجود اینکه آقای نماینده سعی داشت حق شکایت کردن رئیس مجلس درباره اتهامات را زیر سوال ببرد و در عین حال به یک اتهام که موضوع پرسروصدایی در آن مقطع زمانی بود، دامن بزند؛ میکروفن او قطع نشد و در کمال آرامش به نطق خود ادامه داد. افزون بر این همین آقای بیغش، پیش از آن و بعد از سفر قالیباف به روسیه نطق تندی علیه وی کرد، بدون اینکه میکروفن وی قطع شود. 

با وجود همه این ها شاهدیم که یک طیف خاص اصرار دارد برای مجلس، هیات رئیسه و مشخصا قالیباف حاشیه‌سازی کند. برای این رسیدن به این هدف نیز از هر وسیله‌ای از استعفا گرفته تا اتهام زنی رسانه‌ای و حتی گفت و گو با یک نماینده ادوار خاص استفاده می‌کند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها