واکنش صبح نو به ادعاهایی درباره نحوه بررسی بودجه در مجلس

کد خبر: 1262734

صبح نو نوشت: اگر دولت به دنبال تأمین منابع برای افزایش حقوق بازنشستگان بود، چرا آن را در لایحه خود نیاورده و چرا به شورای نگهبان نامه نوشت تا شورای نگهبان مصوبه‌ متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجلس را رد کند؟

واکنش صبح نو به ادعاهایی درباره نحوه بررسی بودجه در مجلس

گروه سیاست سایت فردا - با توجه به انواع مشکلات اقتصادی  و تنگناهای معیشتی که در سالهای اخیر مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با برنامه و نقشه راه درست براساس واقعیت ها، امکانات و ظرفیت و از همه مهمتر مدیریت درست منابع می‌‍توان بخش زیادی از مشکلات را حل کرد.

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: در لایحه بودجه 1403 که توسط دولت به مجلس ارائه شد، نمایندگان این لایحه را بدلیل عدم جهت‌گیری واقعی ضد تورمی، فقدان شفافیت در برخی بخش‌های مهم، فشار مالیاتی مضاعف به اصناف، ابهام در منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق پایین‌تر از نرخ تورم، عدم تحقق منابع و...، رد کردند. نمایندگان اعتقاد داشتند این لایحه شاخص‌های منفی داشت که موجب افزایش فشار اقتصادی و معیشتی به مردم می‌شود.اتفاقی که واکنش سازمان برنامه و بودجه را در پی داشت و طی اطلاعیه‌ای ایراد وارده مبنی بر ناتراز بودن بودجه را فاقد موضوعیت دانست.

سازمان برنامه در حالی منکر عدم ناترازی در بودجه 1403 می‌شود که روز گذشته توسط برخی رسانه‌ها اعلام شد، در بودجه سال جاری باید طی هفت ماه ۳۵۱ هزار میلیارد تومان از محل صادرات نفت، گاز و میعانات گازی درآمد کسب می‌شد که تنها ۱۹۵ هزار میلیارد تومان کسب شده، یعنی ۴۵ درصد درآمد نفت محقق نشده‌است. 

روزنامه ایران نیز در دفاع از سازمان برنامه و بودجه، رد کلیات لایحه بودجه را به بهانه عدم تأمین منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، زیر سوال برده  و مدعی شده که  دولت اعتباری ۵۰ همتی برای این کار اختصاص داده و دلیل رد کلیات بودجه در مجلس کاهش فرصت بررسی لایحه توسط نمایندگان در آستانه انتخابات بوده است. اما نمایندگان نیز در جواب این سخن می‌گویند اگر دولت به دنبال تأمین منابع برای افزایش حقوق بازنشستگان بود، چرا آن را در لایحه خود نیاورده و چرا به شورای نگهبان نامه نوشت تا شورای نگهبان مصوبه‌ متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجلس را رد کند؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها